Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 maja 2020, 11:37

Andrzej pisze:
28 maja 2020, 18:12
fik pisze:
26 maja 2020, 14:16
W sumie aż się prosi, aby uciąć tam 173, ale ponieważ to ZTM, to skończy się "dowozówką" w postaci wydłużonych z Łysakowskiej podjazdów 115.
(...)
Po co takie mnożenie przesiadek? Nie wystarczy, że ZTM czyha od lat na 514, i nie będzie dojazdu bez przesiadki w popularne rejony Ostrobramskiej i Trasy Ł.? Można by jednak zaakceptować kasację 514, ale przy wyraźnym wzroście częstotliwości 173 i 183.

Natomiast przy skróceniu 173 nie byłoby też dojazdu na popularną Grochowską bez przesiadki w Marysinie. Bo rozumiem, że w relacji Marysin - Grochów coś byś w zamian dał. No chyba że kazałbyś się ludziom przesiadać w Marysinie, by podjechali 520 do Okularowej i tam kolejna przesiadka w 143, 145. Tyle przesiadek na lokalny wręcz Grochów, groza.
Jak ten Grochów jest taki WRĘCZ LOKALNY, to może niech dowozi do niego jakaś linia WRĘCZ LOKALNA, a nie coś z czasem przejazdu bliskim godziny?
A popularne rejony Ostrobramskiej są tak popularne, że 514 jeździ co pół godziny.

Skrajnym absurdem natomiast jest, że cały ciąg Armii Krajowej, Niemcewicza i Korkowej nie ma normalnego dojazdu do żadnej stacji kolejowej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 29 maja 2020, 11:58

fik pisze:
29 maja 2020, 11:37
Andrzej pisze:
28 maja 2020, 18:12
Po co takie mnożenie przesiadek? Nie wystarczy, że ZTM czyha od lat na 514, i nie będzie dojazdu bez przesiadki w popularne rejony Ostrobramskiej i Trasy Ł.? Można by jednak zaakceptować kasację 514, ale przy wyraźnym wzroście częstotliwości 173 i 183.

Natomiast przy skróceniu 173 nie byłoby też dojazdu na popularną Grochowską bez przesiadki w Marysinie. Bo rozumiem, że w relacji Marysin - Grochów coś byś w zamian dał. No chyba że kazałbyś się ludziom przesiadać w Marysinie, by podjechali 520 do Okularowej i tam kolejna przesiadka w 143, 145. Tyle przesiadek na lokalny wręcz Grochów, groza.
Jak ten Grochów jest taki WRĘCZ LOKALNY, to może niech dowozi do niego jakaś linia WRĘCZ LOKALNA, a nie coś z czasem przejazdu bliskim godziny?
A popularne rejony Ostrobramskiej są tak popularne, że 514 jeździ co pół godziny.

Skrajnym absurdem natomiast jest, że cały ciąg Armii Krajowej, Niemcewicza i Korkowej nie ma normalnego dojazdu do żadnej stacji kolejowej.
A przesiadka z 173 na peron PKP Gocławek gdzie peron będzie pd wiaduktem. To będzie to normalne ?. Z Marysina do PKP będzie 173, 115 i 215 oraz być może uruchomią przystanek dla 520 i 402.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 29 maja 2020, 13:35

fik pisze:
29 maja 2020, 11:37
Andrzej pisze:
28 maja 2020, 18:12
Po co takie mnożenie przesiadek? Nie wystarczy, że ZTM czyha od lat na 514, i nie będzie dojazdu bez przesiadki w popularne rejony Ostrobramskiej i Trasy Ł.? Można by jednak zaakceptować kasację 514, ale przy wyraźnym wzroście częstotliwości 173 i 183.

Natomiast przy skróceniu 173 nie byłoby też dojazdu na popularną Grochowską bez przesiadki w Marysinie. Bo rozumiem, że w relacji Marysin - Grochów coś byś w zamian dał. No chyba że kazałbyś się ludziom przesiadać w Marysinie, by podjechali 520 do Okularowej i tam kolejna przesiadka w 143, 145. Tyle przesiadek na lokalny wręcz Grochów, groza.
Jak ten Grochów jest taki WRĘCZ LOKALNY, to może niech dowozi do niego jakaś linia WRĘCZ LOKALNA, a nie coś z czasem przejazdu bliskim godziny?
A popularne rejony Ostrobramskiej są tak popularne, że 514 jeździ co pół godziny.

Skrajnym absurdem natomiast jest, że cały ciąg Armii Krajowej, Niemcewicza i Korkowej nie ma normalnego dojazdu do żadnej stacji kolejowej.
Patrzysz na całą trasę 173. Jeśli już coś robić z tą linią to właśnie z tym zawijasem w Sulejówku i Starej Miłosnej.
Z Groszówki czy Zielonej na taki np. pl. Szembeka jest tylko 20 minut, a nie godzinę. A Ty postulujesz na ten krótki odcinek jedną lub dwie dodatkowe przesiadki.
Co do 514. Nie chcę go co pół godziny. Wolałbym jako 137 na krótkich wozach co kwadrans. Ale podobno nie zmieści się na przystankach Torwar i Wał Miedzeszyński. Można też zlikwidować 514 gdyby 173 kursowało co 10/10/10. Co drugi kurs skrócony do Woli Grzybowskiej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 29 maja 2020, 13:36

Krzysiek_S pisze:
29 maja 2020, 11:58
A przesiadka z 173 na peron PKP Gocławek gdzie peron będzie pd wiaduktem. To będzie to normalne ?. Z Marysina do PKP będzie 173, 115 i 215 oraz być może uruchomią przystanek dla 520 i 402.
Czy miasto stołeczne/dzielnica Wawer koordynuje to jakoś z planami kolejarzy?

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 29 maja 2020, 13:46

Andrzej pisze:
29 maja 2020, 13:36
Krzysiek_S pisze:
29 maja 2020, 11:58
A przesiadka z 173 na peron PKP Gocławek gdzie peron będzie pd wiaduktem. To będzie to normalne ?. Z Marysina do PKP będzie 173, 115 i 215 oraz być może uruchomią przystanek dla 520 i 402.
Czy miasto stołeczne/dzielnica Wawer koordynuje to jakoś z planami kolejarzy?
Wydział Infrastruktury w Wawrze oraz też jeden z zastępców Burmistrza się tym zajmuje. Organizacja ruchu przy PKP Gocławek [ to wydział] uzgadnianie usytuowania parkingów, kto przejmie władanie nad przejściami między przystankami kolejowymi itp.[to Burmistrz].

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 maja 2020, 20:52

Andrzej pisze:
29 maja 2020, 13:35
fik pisze:
29 maja 2020, 11:37


Jak ten Grochów jest taki WRĘCZ LOKALNY, to może niech dowozi do niego jakaś linia WRĘCZ LOKALNA, a nie coś z czasem przejazdu bliskim godziny?
A popularne rejony Ostrobramskiej są tak popularne, że 514 jeździ co pół godziny.

Skrajnym absurdem natomiast jest, że cały ciąg Armii Krajowej, Niemcewicza i Korkowej nie ma normalnego dojazdu do żadnej stacji kolejowej.
Patrzysz na całą trasę 173. Jeśli już coś robić z tą linią to właśnie z tym zawijasem w Sulejówku i Starej Miłosnej.
Z Groszówki czy Zielonej na taki np. pl. Szembeka jest tylko 20 minut, a nie godzinę. A Ty postulujesz na ten krótki odcinek jedną lub dwie dodatkowe przesiadki.
Co do 514. Nie chcę go co pół godziny. Wolałbym jako 137 na krótkich wozach co kwadrans. Ale podobno nie zmieści się na przystankach Torwar i Wał Miedzeszyński. Można też zlikwidować 514 gdyby 173 kursowało co 10/10/10. Co drugi kurs skrócony do Woli Grzybowskiej.
Z Zielonej na plac Szembeka cały czas jest 183, a 20 minut to nadal średnio lokalna relacja. No, chyba że o 131 zaraz zaczniemy mówić "linia lokalna" :)
Linia co 15 minut na solówkach na TŁ to oczywisty absurd. Po prostu nie ma pasażerów na to połączenie, i nie ma tu się co oszukiwać.

Co nie zmienia faktu, że brak połączenia Marysina z Grochowem byłby pewną wadą, znacznie większą niż brak połączenia Wesołej z Grochowem (zwracam uwagę, że taka Stara Miłosna na przykład takowym nie dysponuje, bo trudno za takie uznać chaotyczną chmarę siedemsetek z godzinnymi odstępami między kursami).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 01 cze 2020, 14:15

fik pisze:
29 maja 2020, 11:37
Skrajnym absurdem natomiast jest, że cały ciąg Armii Krajowej, Niemcewicza i Korkowej nie ma normalnego dojazdu do żadnej stacji kolejowej.
Jeśli się teraz mówi o skrajnym absurdzie, to ciężko będzie dobrać adekwatne słowa do przyszłej sytuacji po zbudowaniu tuneli.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 cze 2020, 16:37

https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/05/28/uruchomienie-kursow-skroconych-linii-142/ pisze:Uruchomienie kursów skróconych linii 142
Opublikowano 28 maja 2020

Ostatnia aktualizacja 28 maja 2020

W celu poprawy obsługi ul. Trakt Lubelski od dnia 2.06.2020r. od początku kursowania uruchamia się kursy skrócone linii 142 na trasie:
WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: Floriana – Błękitna – Widoczna) – Wał Miedzeszyński – Skalnicowa – SKALNICOWA (powrót: Skalnicowa)

Uruchamia się przystanek SKALNICOWA 04 obowiązujący jako krańcowy dla kursów skróconych linii 142 zlokalizowany w zatoce przy ulicy Skalnicowej za skrzyżowaniem z ul. Heliotropów (w kierunku ul. Trakt Lubelski).
Dobrze że są, ale forma wykonania znowu kiepska.
Mamy przykład kursów skróconych, które nie dość że występują regularnie w ciągu dnia, nie dość że są zasileniem, to jeszcze jadą we fragmencie nie po trasie podstawowej. Według mnie jest to modelowy przykład na stworzenie linii okresowej. Powinno toto funkcjonować jako np. 342.

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 cze 2020, 16:39

Nie miej jak dla mnie mieszkańca Traktu Lubelskiego taka forma jest lepsza. Jeden rozkład zamiast dwóch.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 01 cze 2020, 17:02

Nie, właśnie historia pokazuje, że rozdrabnianie się na linie o mniejszych częstotliwościach ma negatywne konsekwencje, najczęściej brak koordynacji i jazdy stadne.
Jak tam postępują ustalenia co do przyszłego rozkładu jazdy w Wawrze?
Chciałbym doczekać momentu gdzie polikwiduje się bezsensowne, przesadzone w długości trasy, a z małą częstotliwością. Optymalna częstotliwość, ta która ma wogóle szanse konkurować to 15 min.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 cze 2020, 17:28

Pod koniec tego roku możliwe ruchy trasowo rozkładowe z 115/ 215, 319 może coś z 146 i 147. W przyszłym też Tawułkowa i Lilowa.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 cze 2020, 16:40

fik pisze:
31 maja 2020, 20:52
Z Zielonej na plac Szembeka cały czas jest 183, a 20 minut to nadal średnio lokalna relacja. No, chyba że o 131 zaraz zaczniemy mówić "linia lokalna" :)
Linia co 15 minut na solówkach na TŁ to oczywisty absurd. Po prostu nie ma pasażerów na to połączenie, i nie ma tu się co oszukiwać.

Co nie zmienia faktu, że brak połączenia Marysina z Grochowem byłby pewną wadą, znacznie większą niż brak połączenia Wesołej z Grochowem (zwracam uwagę, że taka Stara Miłosna na przykład takowym nie dysponuje, bo trudno za takie uznać chaotyczną chmarę siedemsetek z godzinnymi odstępami między kursami).
Kiedyś myślałem, że dzięki takiemu 137 na Trasie Łazienkowskiej uda się zachować przyspieszenie innych linii, przede wszystkim 520. Ale ostatecznie unifikacja czerwonych linii to było doszlusowanie ich wszystkich do najwolniejszej z nich czyli właśnie 520 + Kanał Gocławski.
Podobnie zakładał kiedyś duet 144 i 509. Ostatecznie 144 zostało skasowane, a 509 jest ciągle spowalniane (mimo tramwajów obok).

Tak, połączenie Starej Miłosnej z Grochowem jest słabe, ale odpowiedzią na to powinno być jego poprawienie, a nie niszczenie takiego połączenia w północnej Wesołej. Być może najbliższą okazją, choć dopiero w 2022 roku.., może być uruchomienie połączenia z Grochowa przez Starą Miłosną do sporego Centrum Handlowego w Góraszce, które ma być wówczas otwarte.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 cze 2020, 16:41

michael112 pisze:
01 cze 2020, 16:37
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/05/28/uruchomienie-kursow-skroconych-linii-142/ pisze:Uruchomienie kursów skróconych linii 142
Opublikowano 28 maja 2020

Ostatnia aktualizacja 28 maja 2020

W celu poprawy obsługi ul. Trakt Lubelski od dnia 2.06.2020r. od początku kursowania uruchamia się kursy skrócone linii 142 na trasie:
WIATRACZNA – Grochowska – Płowiecka – Trakt Lubelski (powrót: Floriana – Błękitna – Widoczna) – Wał Miedzeszyński – Skalnicowa – SKALNICOWA (powrót: Skalnicowa)

Uruchamia się przystanek SKALNICOWA 04 obowiązujący jako krańcowy dla kursów skróconych linii 142 zlokalizowany w zatoce przy ulicy Skalnicowej za skrzyżowaniem z ul. Heliotropów (w kierunku ul. Trakt Lubelski).
Dobrze że są, ale forma wykonania znowu kiepska.
Mamy przykład kursów skróconych, które nie dość że występują regularnie w ciągu dnia, nie dość że są zasileniem, to jeszcze jadą we fragmencie nie po trasie podstawowej. Według mnie jest to modelowy przykład na stworzenie linii okresowej. Powinno toto funkcjonować jako np. 342.
Kiedyś było tam 322 :) a na Wędkarskiej kończyło nocne 612.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 cze 2020, 16:47

zxcvbnm pisze:
01 cze 2020, 17:02
Nie, właśnie historia pokazuje, że rozdrabnianie się na linie o mniejszych częstotliwościach ma negatywne konsekwencje, najczęściej brak koordynacji i jazdy stadne.
Jak tam postępują ustalenia co do przyszłego rozkładu jazdy w Wawrze?
Chciałbym doczekać momentu gdzie polikwiduje się bezsensowne, przesadzone w długości trasy, a z małą częstotliwością. Optymalna częstotliwość, ta która ma wogóle szanse konkurować to 15 min.
Częstotliwość co najmniej co kwadrans zawsze i o każdej porze to powinien być standard każdej miejskiej linii.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 02 cze 2020, 16:48

Krzysiek_S pisze:
01 cze 2020, 17:28
Pod koniec tego roku możliwe ruchy trasowo rozkładowe z 115/ 215, 319 może coś z 146 i 147. W przyszłym też Tawułkowa i Lilowa.
A na Tuwałkową i Lilową planują przekierować 142 czy nowa linia?

ODPOWIEDZ