Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
Weźcie wy tam, w tym swoim Aleksandrowie, zróbcie normalną pętle, a nie.
I to właściwie dotyczy wszystkich dzielnic. Powinno być jakieś 300-600 brygad autobusów więcej we wszystkich dzielnicach, żeby linie autobusowe miały większe częstotliwości, jednak, osoby zarządzające wolą stwierdzić, że nie ma takich potoków (co jest często nieprawdą, oprócz takich wynalazków jak Z15), bo niestety sporą cześć budżetu pochłania Metro. No, ale Metro też jest konieczne. Jest problem z finansowaniem i to jest zadanie dla ZTM-u co trzeba z tym zrobić.
Poruszając temat 142, to skoro i tak w Wawrze będzie milion linii, to już lepiej, żeby to 142 jeździło, niż nie jeździło do tzw. Kambodży
Bywają gorsze krańce ZTM się przymierza i przymierza, ale remont to chyba nie wcześniej niż w 2020 r. Kawałek gruntu. Zajmie tyle czasu co remont trasy kolejowej
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
To dobrze, że w innych miastach nie jeździłeś. Co jest takiego złego w pętli w Aleksandrowie?
Nie wiem, przecież asfalt jest tam w dobrym stanie.
Mnie to bardziej zastanawia, czy ZDM przeprowadzi jakiś remont Zagórzańskiej, by autobusy miały łatwiej (nie tylko chodzi mi o zakręt z Izbicką, ale też frezowanie).
Mnie to bardziej zastanawia, czy ZDM przeprowadzi jakiś remont Zagórzańskiej, by autobusy miały łatwiej (nie tylko chodzi mi o zakręt z Izbicką, ale też frezowanie).
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tego nie da się opisać. To trzeba zobaczyć.
Hmmm. A Truskaw i skacząca młodzież na dachu 714.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Jak ktoś podjedzie środkowymi drzwiami pod krawężnik w Aleksandrowie to stawiam mu nieskończoną ilość browarów
To chyba 708.
Pod, że pod, to się nie da. Ale da się tak, by wózek elektryczny wjechał. Znaczy: rampa, te sprawy. No wiesz, Flashu, o co chodzi.. Tylko jak on na ten 'chodniczek' wjedzie tym elektrykiem, to nie wiem.
To że nie ma przystanków zjazdowych/wyjazdowych to już inna sprawa. Chyba według przepisów na pętli nie powinno być przystanków, ale to już inna sprawa. Wiemy przecież wszyscy, że w Warszawie są tylko 2 pętle spełniające warunki
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
To było za czasów 714 do Truskawia.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Inna miejska legenda głosi, że podobno wkurzeni mieszkańcy Wawra interweniowali u swojej sąsiadki - pani prezydent miasta, a ta u ówczesnego dyrektora ZTM.pawcio pisze: ↑12 cze 2018, 21:27Miejska legenda głosi, że dawno temu Wawer miał do wyboru, czy chce 521 na Szczęsliwice czy Wiatraczną pod warunkiem braku zmiany liczby brygad. Wybrano, co wybrano i teraz nikt w ZTM na następną wojnę wybierać się nie będzie.Andrzej pisze: ↑12 cze 2018, 20:51- dziwi brak poruszenia kwestii linii 521. Główny ciąg komunikacyjny Patriotów, a poza szczytem i w weekend sytuacja woła o pomstę do nieba. A S1 i R7 częstotliwością nie grzeszą, nawet jak trafia się jakiś moment bez remontów.
Może
521: Falenica - Szczęśliwice 30/30/30
113: Falenica -Wiatraczna 10-20/30/30
Obie łącznie co 10/15/15 na wspólnym odcinku. Z czasem 113 mogłoby "zjeść" 521.
Ale tego dyrektora już dawno nie ma, a i prezydent też niebawem nie będzie.
Biorąc pod uwagę, że na linii otwockiej jeszcze przez wiele lat będą różne remonty (modernizacje torów, budowa obwodnicy, tuneli pod stacjami), naprawdę można przynajmniej podjąć próbę jakieś reformy 521. Np. zostawić je rzadko kursujące w okrojonych godzinach na Szczęśliwice (coś w stylu 195, 225), a do Wiatracznej byłoby częste 113 z prawdziwego zdarzenia. Celem byłaby oczywiście zmiana przyzwyczajeń pasażerskich (przesiadka w 9 i 24). Albo 521 można by w przyszłości skierować na jakąś inną trasę, nie dublującą tramwajów czy kolei, przez most Siekierkowski lub Południowy.
Bardziej się obawiam, że po wybudowaniu tramwaju na Gocław będzie problem z pomieszczeniem tych wszystkich linii tramwajowych na al. Waszyngtona i moście Poniatowskiego. Linie będą z Gocławia i docelowo z węzła Płowiecka, poprzenoszone z Gocławka i Wiatracznej.
Mogłoby być i 142 wydłużone do Józefowa, choć nie jestem zwolennikiem zabierania go z Aleksandrowa, a gdyby zapytać ludzi w Józefowie to pewnie wybraliby trasę przy torach. Jest atrakcyjniejsza i popularniejsza. To nie tyle dubel kolei co uzupełnienie. Koleją jadą ci, którzy chcą się dostać do Centrum, a autobusem ci co jadą na Grochów, albo do przesiadki na Ostrobramską. Są tu najbliższe większe sklepy, kino, szkoły średnie itp.
Ale tak jak pisałem na początku - mogłoby to być nawet 142. Z perspektywy mieszkańca Józefowa (czy też Otwocka) lepiej byłoby na jednym bilecie ZTM mieć dostęp do wszystkich środków komunikacji miejskiej, niż wykupować osobny bilet na MiniBus.