Strona 1 z 106

: 17 sty 2013, 23:10
autor: Krzysiek_S
Pierwszy temat o komunikacji w Wawrze jest zamknięty i niech tak zostanie. Można powiedzieć , że tamto to jest zamknięty rozdział. ;-)
Jednak ten rok i następny przyniesie parę ulic z planowaną na nich komunikacją miejską[zatoki lub przystanki].
W tym roku na ulicy Borków - Juhasów linia Z19 dzięki opracowaniu zmienionej organizacji ruchu ma stać się linią stałą.
Na Przewodowej mają być przystanki bez zatok , ale nie wiadomo czy w tym roku, bo występuje jakiś problem z własnością- jeśli dobrze usłyszałem .
W przyszłym roku komunikacja pojawi się na ciągu ulic Panny Wodnej- Skalnicowa oraz na ulicy Nowozabielskiej [ projektowane są zatoki] .
Na Nowozabielskiej będzie 6 metrów jezdni , ale komunikacja będzie możliwa[ z tego co zrozumiałem jak nie będzie parkowania wzdłuż ulicy].
Nie tylko mikrobusy.
Jeśli chodzi o Przewodową to widziałbym tam 142 albo Z19 .
Co do Panny Wodnej i Skalnicowej to widziałbym tam linie 213 , w zamian na Mrówczej 161! . Na Nowozabielskiej zastępce 213 na Kadetów oraz od strony Wału linie 147.
A wy jak to widzicie.?

: 18 sty 2013, 0:11
autor: patryk148
ja mam krtókie pytanie i czekam na opinię waszą

co myślicie o zastąpieniu linii 521 następująco:

125 Pl. Hallera (po oddaniu tramwajów na Targowej - Wiatraczna) - Płowiecka - Widoczna - Mrówcza - Żegańska - Wiśniowa Góra (docelowo Stara Miłosna) (15/20/20)

zapewnienie komunikacji na ul. Widocznej z Grochowem, skierowanie na Mrowczą w związku z organizacją ruchu po wybudowaniu tunelu i ułatwienie przesiadek

119 i 147 ... Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski - Zwoleńska - Patriotów - Falenica (15/20/20 i 15/20/20)

utrzymanie połączenia z lewobrzeżną częścią miasta, skoordynowanie linii, brak dublowania linii kolejowej na znacznym obszarze

213 ... - Panny Wodnej - Mrówcza - Zwoleńska - Szpotańskiego - Lucerny - ... zapewnienie przesiadki do PKP Międzylesie i PKP Anin

w przyszłości do rozważenia skierowanie linii 142 przez PKP Wawer, obawiam się że skierowanie Lucerny spowoduje niedostateczność przy Klimontowskiej i Dzielnicowej, w związku z tym powinna jechać Dzielnicową, ale z tym byłby problem. to samo dotyczy skierowania na Przewodową

w związku z utrzymaniem kilku brygad w szczycie na 413 Wiatraczna - Płowiecka - Patriotów - Falenica (15/20/-)

co do Juhasów to .... 215 Mokry Ług - ... - Korkowa - Kościuszkowców - Żegańska - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski ( - Przewodowa . ....)
lub skierowanie tylko 305 w dni robocze, choć to rozwiązanie ułomne.

Co do propozycji Krzyśka. Ja bym nie psuł 213. obecnie to dobry dowóz do urzędu dzielnicy i kolei. A na Nowo-Zabielską z komunikacją miejską trochę poczekamy - ale oczywiście to moje zdanie.

Co do Panny Wodnej i Skalnicowej to komunikacja powinna jechać albo Borków - Juhasów, albo Panny Wodnej. Ja wiem, że to dość duża odległość, ale na Białołęce są większe odległości. To jednak zabudowa jednorodzinna więc czy poniesione koszty i zapewniona podaż będzie adekwatna do popytu czy nawet potencjalnego popytu. Autobus co godzinę to też słabe rozwiązanie. Ale gdyby wybrać jeden z dwóch ciągów to mogłaby być lepsza częstotliwość.

: 18 sty 2013, 0:17
autor: Krzysiek_S
Dlatego 213 tak , żeby cały ciąg Izbicka - Panny Wodnej - Skalnicowa oparł się na jednej linii .
161 nie co wzmocnione obsłużyłoby ciąg poprzeczny Zasadowa - Mrówcza i chyba wraz z Z19 do PKP Wawer.

: 18 sty 2013, 15:14
autor: Wolfchen
Krzysiek_S pisze:Dlatego 213 tak , żeby cały ciąg Izbicka - Panny Wodnej - Skalnicowa oparł się na jednej linii .
Ale wtedy dałbym co 20 (co 30 to szybciej jestem pieszo idąc od SKM)... Tylko skąd kasę na to brać?

: 18 sty 2013, 15:37
autor: Krzysiek_S
Wolfchen pisze:Ale wtedy dałbym co 20 (co 30 to szybciej jestem pieszo idąc od SKM)... Tylko skąd kasę na to brać?
Częściowo już teraz jest co 20 minut.
Poza tym wiązałoby się to z innymi zmianami. Nie obliczałem tego pod względem brygad to jest taka wstępna propozycja .
Na pewno przy tej propozycji każdy ciąg W-Z miałby jedną dedykowaną linie.
Bysławska 146, Przewodowa 142 lub Z19*
Panny Wodnej - Skalnicowa 213
Borków- Juhasów Z19
Zwoleńska - Bronowska 147
Lucerny Kadetów ?
Niestety albo stety ciągi S- N miałyby na niektórych odcinkach więcej niż jedną linie .

: 18 sty 2013, 15:50
autor: Wolfchen
Krzysiek_S pisze:Częściowo już teraz jest co 20 minut.
Oczywiście, ale moim zdaniem powinno być bezwzględnie 20/20/20. Wtedy mamy rozsądną linię zamiast dwóch potworków, które mają średnią koordynację.
Krzysiek_S pisze:Poza tym wiązałoby się to z innymi zmianami. Nie obliczałem tego pod względem brygad to jest taka wstępna propozycja .
Wiadomo, nie wiem, czy jest sens liczyć teraz, jak jest po drodze tyle zmiennych.
Krzysiek_S pisze:Niestety albo stety ciągi S- N miałyby na niektórych odcinkach więcej niż jedną linie .
No akurat geografii nie oszukasz, więc jak mus to mus.

: 18 sty 2013, 16:01
autor: Krzysiek_S
Wolfchen pisze:Oczywiście, ale moim zdaniem powinno być bezwzględnie 20/20/20. Wtedy mamy rozsądną linię zamiast dwóch potworków, które mają średnią koordynację.
To wtedy 146 też nie rzadziej niż 213. Bo linie byłyby powiązane ze sobą na odcinku Skalnicowa - most.
Wolfchen pisze:Wiadomo, nie wiem, czy jest sens liczyć teraz, jak jest po drodze tyle zmiennych.
Wiem dlatego nie liczyłem:). Chociażby Gocław i Nowa Jeziorańskiego mogą mięć wpływ . Ale o szkielecie układu można już dyskutować teraz.
Wolfchen pisze:No akurat geografii nie oszukasz, więc jak mus to mus.
No tak.

: 22 sty 2013, 20:53
autor: matiz130
A może jakiś autobus na ulicy Mozaikowej by puścili - dużo domów, kilka osiedli, klub sportowy w okolicy. Uważam,że byłoby to dobre rozwiązanie. co o tym myślicie???
I gdzie według was powinny się znaleźć przystanki na ul. Przewodowej.
Ja myślałem o okolicach Celulozy, Mrągowskiej, Dzięcioła. Zmieniłbym też charakter niektórych przystanków. MOZAIKOWA, TAWUŁKOWA, DRACENY, IZBICKA-CMENTARZ

: 23 sty 2013, 15:29
autor: matiz130
Moja propozycja zmian po otwarciu Przewodowej, Panny Wodnej i uruchomieniu STAŁEJ komunikacji na ciągu Juhasów - Borków :
Skierowanie autobusów linii 142 na trasę: ALEKSANDRÓW – ... – Walcownicza – Patriotów(jezdnia zachodnia) – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Trakt Lubelski - … – WIATRACZNA
Częstotliwość: 15/15/20

Skierowanie autobusów linii 161 na trasę: OLECKA – ... – Zasadowa – Panny Wodnej – Mrówcza – Lucerny – Kadetów – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa – Umińskiego – Bora-Komorowskiego – GOCŁAW
Częstotliwość: 15/20/20

Skierowanie autobusów linii 213 na trasę: BŁOTA – ... – Zagórzańska – Izbicka – Panny Wodnej – Skalnicowa – Wał Miedzeszyński – Al. Stanów Zjednoczonych – Al. Armii Ludowej – Waryńskiego – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Częstotliwość: 12/15/15

Wydłużenie trasy linii 215 na trasie: MOKRY ŁUG - … - Grzybowa – Wspólna – Korkowa – Okularowa – Marsa – Płowiecka – Trakt Lubelski – Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Zasadowa – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Bysławska – FALENICA
Częstotliwość : 20/20/30

Przekształcenie linii 305 w linię 219 na trasę: STRUSIA – ... – Zwoleńska – Patriotów(jezdnia zachodnia) – Izbicka – Kwitnącej Akacji – Cygańska – Podmokła – ZBÓJNA GÓRA
Częstotliwość : 30/30/30

: 23 sty 2013, 15:29
autor: fik
UZASADNIENIA

: 23 sty 2013, 15:34
autor: Bastian
matiz130 pisze:Skierowanie autobusów linii 213 na trasę: BŁOTA – ... – Zagórzańska – Izbicka – Panny Wodnej – Skalnicowa – Wał Miedzeszyński – Al. Stanów Zjednoczonych – Al. Armii Ludowej – Waryńskiego – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Mikrobusami na Centralny?! :kaput:

Jest tu parę ciekawych pomysłów, ale na pewno nie ten Centralny. No i...
fik pisze:UZASADNIENIA
Otóż to.

: 23 sty 2013, 15:41
autor: Wolfchen
Bastian pisze:Mikrobusami na Centralny?!
I spójrz jeszcze na częstotliwość...
Bastian pisze:Jest tu parę ciekawych pomysłów
Częstotliwości spore, patrząc na cięcia, byłoby trudno przepchnąć nawet to, co się kupy trzyma...

: 23 sty 2013, 15:59
autor: Klawisz
Bastian pisze:Mikrobusami na Centralny?!
No czasem puszczają SU12, w zeszłym tygodniu nawet A009 na tym widziałem :D

: 31 sty 2013, 12:40
autor: jasiu
W tym momencie można się zastanowić czy poboczne ciągi N-S w postaci Zasadowej i Mrówczej są do czegoś potrzebne. Np. taki układ:
119 GOCŁAW - ... - Kadetów - Lucerny - Żegańska - PKP MIĘDZYLESIE (zawrotka na rondzie i postój przy Mrówczej)
147 DW.WSCH. - ... - Bronowska - Zwoleńska - Żegańska - WIŚNIOWA GÓRA
219 kryterium uliczne Zwoleńska-Borków-Mrówcza - Żegańska - ... - STARA MIŁOSNA
213 GOCŁAW - ... - Skalnicowa - Panny Wodnej - Izbicka - ZBÓJNA GÓRA - ALEKSANDRÓW
142 WIATRACZNA - ... - Przewodowa - Patriotów - Walcownicza - ... - ALEKSANDRÓW
146 DW. WSCH. - ... - Bysławska - FALENICA
Pytanie, czy z takiego szkieletu coś by się ostało, bo w konsultacjach pewnie okazałoby się, że są jakieś żywotne połączenia szkolno-bazarkowo-biedronkowe, których absolutnie nie wolno ruszyć.

: 31 sty 2013, 13:20
autor: Jarek
Wawer nic nie dostanie. Był projekt, były propozycje i garść wozów do rozdysponowania. Ten czas minął i nadeszły cięcia w budżecie na wozokilometry. Nie ma absolutnie szans na reformę. Jedyne, na co można się nastawiać, to ciącia tępym nożem na linii 521.

Naprawdę szkoda czasu na te dywagacje. Lepiej zająć się inną dzielnicą, gdzie da się coś zrobić w ramach istniejącej liczby wozów.