Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 18 mar 2019, 16:56

Gdyby jednak założyć, że przystanki na Potockich będą mniej więcej w podobnych miejscach, co na Kościuszkowców, to od przystanków obecnych do nowych będzie ~500 m. Biorąc pod uwagę domy na Kościuszkowców między przystankami oraz część domów w głębi osiedla, to jednak jak dla mnie trochę daleko, a dla 115 taka trasa jest wygodniejsza zarówno ze względów technicznych, o których wspomniałem, jak i stąd, że Kościuszkowców zwyczajnie jest przedłużeniem Kajki. Nie mówię, że autobus na Potockich nie jest potrzebny, bo jak najbardziej jest, ale jednak raczej uzwyklone 305 niż 115.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 19 mar 2019, 21:42

Wartościowe w wariancie przez ul. Kościuszkowców jest dowiezienie do Cmentarza Ofiar Wojny.

mb112
Posty: 944
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 19 mar 2019, 22:10

Ja w ogóle nie rozumiem tego, żeby z jakiejś (w tym przypadku Kościuszkowców) ulicy całkowicie zabierać dotychczas funkcjonującą jedyną linię. Faktycznie, Potockich jest w środku osiedla, a Kościuszkowców na brzegu, ale jednak niektórzy mieszkańcy mają bliżej do Kościuszkowców. W rozwoju komunikacji miejskiej chodzi też przecież o to aby zmniejszać strefy dojścia z każdego punktu, bez pogarszania dojścia z innego. W tym przypadku: co szkodzi, żeby np. zostawić 115 na Kościuszkowców, a nowe 229 dać na Potockich i do PKP Gocławek ? Nawet jeśli każda z tych linii byłaby tylko co pół godziny, to mieszkańcy którzy mieliby podobną odległość do każdej z ulic mogą sobie przecież sprawdzić rozkład i iść w stronę gdzie wcześniej będzie autobus.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 mar 2019, 22:23

mb112 pisze:
19 mar 2019, 22:10
W rozwoju komunikacji miejskiej chodzi też przecież o to aby zmniejszać strefy dojścia z każdego punktu, bez pogarszania dojścia z innego.
W jakim akcie prawnym jest tak zapisane?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 944
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 19 mar 2019, 22:47

Oczywiście w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego.
Strefy dojścia pieszego do komunikacji zbiorowej (str. 153) + mapa stref zróżnicowanych warunków obsługi komunikacyjnej i parkowania pojazdów (rysunek Studium nr 19).
W tym przypadku jest to strefa III czyli dojście powinno być max. 500 m.
W tej chwili np. z środkowego odcinka J. Strusia mamy przynajmniej 700-800 m czyli za dużo, faktycznie linia na Potockich by się przydała.
Ale z kolei jeśli zabierzemy z Kościuszkowców to tam powstaną nam punkty ze strefą dojścia przekraczającą 500 m.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 mar 2019, 23:09

Słusznie, oczywiście, choć jednak "należy zapewnić normatywne strefy dojścia z każdego punktu" to trochę inna teza niż "należy zmniejszać strefy dojścia z każdego punktu".

Osobiście uważam, że sztywna półkilometrowa strefa zapisana jako cel polityki transportowej jest de facto szkodliwa, bo zachęca właśnie do rozdrabniania ciągów w obszarach o niskiej gęstości zaludnienia, jak zielona Białołęka czy Wawer właśnie. Jestem przekonany, że z dwóch linii co 30/30//30 kursujących równolegle po Potockich i Kościuszkowców korzystać będą tylko pozbawieni wyboru, z jednej linii kursującej co 12/15//15 po Potockich - być może ktoś ponad to.

Niezależnie od tego, zauważmy że proces kształtowania układu komunikacyjnego jest procesem ciągłym, a przedstawiony w Studium stan w sposób oczywisty należy uznać za stan docelowy, a nie oczekiwany natychmiast. Właściwym kryterium oceny zgodności zmiany ze Studium jest pytanie "czy zmiana przybliża nas do spełnienia celu określonego w dokumencie?", a nie "czy po zmianie spełnimy wszystkie cele określone w dokumencie?". W tym kontekście przełożenie linii z Kościuszkowców na Potockich broni się bez problemu, bo liczba mieszkańców i gospodarstw w strefie dojścia w sposób oczywisty jest znacząco większa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 mar 2019, 19:10

Od dnia 25 marca br. likwidacji ulega przystanek TADŻYCKA 01 obowiązujący dla linii 219.
Komuś ten przystanek przeszkadzał? (dodam że na żądanie)

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 mar 2019, 19:18

Tadżycka 01 była za blisko Juhasów 03, a Juhasów 03 było za daleko od skrzyżowania Mrówczej z Juhasów. Trzeba było to w pełni poprawić.

Konied Makevski
Posty: 159
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 21 mar 2019, 19:26

Yelonker pisze:Tadżycka 01 była za blisko Juhasów 03, a Juhasów 03 było za daleko od skrzyżowania Mrówczej z Juhasów. Trzeba było to w pełni poprawić.
Dlatego teraz między kolejnymi przystankami będzie 1,3km?

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 mar 2019, 19:40

Yelonker pisze:
21 mar 2019, 19:18
Tadżycka 01 była za blisko Juhasów 03, a Juhasów 03 było za daleko od skrzyżowania Mrówczej z Juhasów. Trzeba było to w pełni poprawić.
Jak patrzę na mapę, to wcale nie tak blisko, a poza tym jak już to z tej pary to Juhasów 03 jest do przesunięcia.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 21 mar 2019, 19:55

Konied Makevski pisze:
21 mar 2019, 19:26
Yelonker pisze:Tadżycka 01 była za blisko Juhasów 03, a Juhasów 03 było za daleko od skrzyżowania Mrówczej z Juhasów. Trzeba było to w pełni poprawić.
Dlatego teraz między kolejnymi przystankami będzie 1,3km?
Nie, zostawić Tadżycką i dosunąć Juhasów do skrzyżowania.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 21 mar 2019, 22:04

Konied Makevski pisze:
21 mar 2019, 19:26
Yelonker pisze:Tadżycka 01 była za blisko Juhasów 03, a Juhasów 03 było za daleko od skrzyżowania Mrówczej z Juhasów. Trzeba było to w pełni poprawić.
Dlatego teraz między kolejnymi przystankami będzie 1,3km?
No cóż, komunikacja jest dla... no właśnie kogo.

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 21 mar 2019, 22:26

mb112 pisze:
19 mar 2019, 22:10
Nawet jeśli każda z tych linii byłaby tylko co pół godziny, to mieszkańcy którzy mieliby podobną odległość do każdej z ulic mogą sobie przecież sprawdzić rozkład i iść w stronę gdzie wcześniej będzie autobus.
Otóż nie, nie i jeszcze raz nie. To jest właśnie destrukcyjne podejście do budowania oferty komunikacyjne. Mając do wyboru dwa ciągi z marną ofertą, przed każdym wyjściem z domu muszę sprawdzić rozkład i to dwóch linii, co jest średnio wygodne (no zgoda, jeśli kursują sztywno co 30 minut cały dzień to wystarczy zapamiętać minuty, o ile są stałe przez cały dzień). Mając tylko jeden ciąg z miarę silną linią idę po prostu na przystanek i wiem, że względnie szybko coś przyjedzie. Poza tym, dwie linie na dwóch ciągach oczywiście nie będą ze sobą skoordynowane i jest duża szansa na to, że odjeżdżać będą o podobnej godzinie, co de facto tworzy sytuację typu: dwa kursy jeden po drugim a potem dziura. Jedna linia gwarantuje regularne odstępy między kursami.

Tak, jak pisze fik, z jednej linii co 12/15//15 skorzysta może ktoś "ponad", bo jest to częsty jak na ten rejon miasta transport. Dwa socjale co 30 minut przyciągną co najwyżej emerytów jadących na cmentarz/działeczkę/bazarek, którzy mają czas wychodzić na konkretny kurs i czekać 30 min na następny w razie wypadnięcia brygady.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 cze 2019, 23:46

Nie wiem czy już to zostało zauważone w tym wątku, ale jakiś czas temu na Alpejskiej vis-a-vis Instytutu Kardiologii pojawiły się znaki poziome P-17.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 04 cze 2019, 1:53

A przed Kajki na Alpejskiej nie ma ?. Była taka idea , że pojedzie tam 305 na zmienionej trasie bez Marysina i z pętli Międzylesie.

ODPOWIEDZ