Komunikacja miejska w Wawrze [II]
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na miejscu ZTM odpisałbym że nie ma problemu, ale w zamian 521 zmienia numerek na 113 i północny kraniec na Wiatraczną xD
Na miejscu ZTM wyciąłbym odc. Wiatraczna-Szczęśliwice w p... kosmos i wtedy te brygady mogłby by przejść jako naturalne wydłużenie 521
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
W szczycie. Poza szczytem powinny pójść na normalną częstotliwość do Wiatracznej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Miałem ostatnio okazję z perspektywy kierowcy trochę poobserwować jak pracuje ta linia, co prawda w na tyle specyficzny dzień jakim był 7 bm., ale będę miał jeszcze w styczniu okazję powtórzyć swoje obserwacje dwukrotnie. W każdym razie, praktycznie o każdej porze potok rozkładał się bardzo podobnie. Na odcinku od Szczęśliwic do placu Narutowicza i pl. Zawiszy najczęściej jechali pasażerowie którym pasowałoby także 157, ale akurat pierwsze było 521 - pojedyncze osoby jechały także do Centralnego i Centrum. W sumie to mało kto jeździ tą linią na odcinku z Centrum do Wawra - najwięcej osób ile przewiozłem po Moście Poniatowskiego, to około 20-25. W stronę Falenicy autobus zapełniał się dopiero na Wiatracznej, placu Szembeka i Gocławku, trochę osób wsiadało też na Płowieckiej i PKP Wawer. W stronę Centrum autobus wyludniał się na Wiatracznej (a to Ci niespodzianka), potem garstka osób wsiadała dopiero przy Centralnym, pl. Zawiszy i pl.Narutowicza - łącznie nie więcej niż 10 osób. Na pl.Narutowicza, gdy podjechałem na przystanek za 157, niektórzy specjalnie podbiegli do mnie, tylko po to żeby wysiąść na tych samych przystankach (Dobosza, Opaczewska) na których zatrzymuje się także 157, także jak widać magia czerwonego numerka wciąż działa
Moje obserwacje są podobne do twoich. Wniosek jest jeden - 521 jako 113 tylko do Wiatracznej. Za to warto rozważyć wydłużenie do strony południowej z Falenicy do Wilanowa/Ursynowa mostem południowym.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Naprawdę liczycie, że ZTM zrobi cokolwiek, co ich narazi na hejt za "likwidację jedynej linii łączącej Pragę z Ochotą z której korzystają setki pasażerów"? Prędzej cichaczem potną inne linie.
TAK.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Albo w 157 był tłok, a u Ciebie miejsca leżące.Autobus Czerwon pisze: ↑10 sty 2022, 20:11Na pl.Narutowicza, gdy podjechałem na przystanek za 157, niektórzy specjalnie podbiegli do mnie, tylko po to żeby wysiąść na tych samych przystankach (Dobosza, Opaczewska) na których zatrzymuje się także 157, także jak widać magia czerwonego numerka wciąż działa
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tłok? W 157? O 20? Wątpię. Ale jeżeli chodzi o drugą część zdania, to jak najbardziej tak. No i faktycznie, 2 minuty w ten sposób oszczędzili.
Dziś kurs po 14stej z Międzylesia do Natolina. Frekwencja oscylowała w granicach 5-10 osób. Niektórym osobom linia służyła lokalnie - wsiedli w Międzylesiu, wysiedli w Radości czy Miedzeszynie, a ci którzy wsiedli przy ul. Patriotów wysiadali na ul. Przewodowej. Później pewne ożywienie było w Miasteczku Wilanów. Kursują przeguby czyli ZTM być może wierzy w potencjał połączenia.Krzysiek_S pisze: ↑10 sty 2022, 14:03Pierwszym kursem po 5 od Sitowie w kierunku Metra 3 osoby + kierowca. Jest live na kanale Wawerposting na fejsie. A tak to nie wiem. Pierwszy dzień, nowa dziewicza trasa ...
-
- Posty: 108
- Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
- Lokalizacja: Ursynów
Wczoraj kurs koło 17:30 z Imielina - około 5 osób przejechało przez most, wysiadali na Przewodowej i w Miedzeszynie. Poza tym relacje lokalne po Ursynowie (jedzie po trasie 179) i Wawrze, przypadkowi ludzie. Kolejne kursy z Imielina z podobną liczbą osób. Ale poczekajmy ze 2 tygodnie, to będzie lepszy ogląd.
Przed 14 jeszcze około 15 osób przez most w stronę Natolina.
-
- Posty: 5083
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Mi się zdaje, że było koło 20 ale to z perspektywy drugich drzwi i nie upieram się. Jechałem pierwszym kursem z Międzylesia. Taka frekwencja w zasadzie od samego osiedla Międzylesie. Wsiadałem Wawer Ratusz. Z powrotem 14:39 z Metra to na moście było 5-10 osób. 3 dosiadły się na przystanku Powsinek.
https://warszawa.naszemiasto.pl/nowa-li ... c1-8629007
Autobusy tej linii rzadko nie jeżdżą, bo co 15 minut w godzinach szczytu. To jest linia szczytowa i w takim celu ona powstała. Mówimy tu o linii obwodowej, czyli takiej, której głównym założeniem jest omijanie centrum i przewożenie pasażerów raczej na większych odległościach. Nasze doświadczenia związane z liniami obwodowymi, tranzytowymi, pokazują właśnie, że cieszą się one zainteresowaniem mieszkańców stolicy i okolic właśnie w godzinach szczytu - mówi w rozmowie z naszym portalem Tomasz Kunert.
Rzecznik ZTM dodał, że nie można wykluczyć zmian rozkładu jazdy linii w przyszłości.
Oczywiście, każda uruchamiana przez nas linia jest monitorowana, zbieramy opinie i uwagi mieszkańców, a także lokalnych samorządów. Będziemy przyglądać się sytuacji i ustalać, czy autobusy powinny jeździć również w innych porach dnia. Nie wykluczamy, że jeżeli będzie takie zapotrzebowanie, wprowadzimy korekty w rozkładzie. Funkcjonujący rozkład nie został opracowany "raz na zawsze" - wyjaśnia Tomasz Kunert.
Haha, to o każdej linii w Warszawie można powiedzieć(...)cieszą się one zainteresowaniem mieszkańców stolicy i okolic właśnie w godzinach szczytu - mówi w rozmowie z naszym portalem Tomasz Kunert.