Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 lip 2018, 9:21

Nie muszą jechać wzdłuż torów. Może być i 142, mimo że mieliby wtedy z 10 minut dłużej na Grochów. Ważne jest samo połączenie ZTM i wszystko na jednym bilecie. Ale jednocześnie nie bałbym się o frekwencję linii przy torach, np. na bazie wydłużonego/przekształconego 521.

Na marginesie. Aż prosi się o eLkę w Józefowie na trasie PKP Michalin, Graniczna, al. Nadwiślańska, Wyszyńskiego, PKP Józefów.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 lip 2018, 9:33

Pewnie, że coś w Józefowie powinno być, najlogiczniej wydłużone 521.
142 powinno zostać w Aleksandrowie, nie oszukujmy się.
Miały być uchwalone 2 poprawki do ostatniego projektu linii ZTM w Wawrze. Wiem, że ten związany związany z dojazdem do Instytutu Kardiologii uchwalono, ale status tego drugiego, związany z pozostawieniem 142 w Aleksandrowie, nie jest znany. A na stronie UD nie ma dokumentów uchwał z tamtego posiedzenia komisji.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lip 2018, 9:43

Przy torach bezkonkurencyjny jest Minibus.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 lip 2018, 14:16

zxcvbnm pisze:
21 lip 2018, 9:33
Pewnie, że coś w Józefowie powinno być, najlogiczniej wydłużone 521.
142 powinno zostać w Aleksandrowie, nie oszukujmy się.
Miały być uchwalone 2 poprawki do ostatniego projektu linii ZTM w Wawrze. Wiem, że ten związany związany z dojazdem do Instytutu Kardiologii uchwalono, ale status tego drugiego, związany z pozostawieniem 142 w Aleksandrowie, nie jest znany. A na stronie UD nie ma dokumentów uchwał z tamtego posiedzenia komisji.
I ustalono co i jak ma jeździć do Instytutu Kardiologii?

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 21 lip 2018, 14:18

reserved pisze:
21 lip 2018, 9:43
Przy torach bezkonkurencyjny jest Minibus.
Owszem, jest szybszy, ale też ma swoje wady: osobny bilet, gorszy tabor.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lip 2018, 15:23

Andrzej pisze:
21 lip 2018, 14:18
reserved pisze:
21 lip 2018, 9:43
Przy torach bezkonkurencyjny jest Minibus.
Owszem, jest szybszy, ale też ma swoje wady: osobny bilet, gorszy tabor.
Zależy pod jakim względem gorszy. Bo np. w kwestii wygody dla mnie Minibusy są o wiele wygodniejsze niż Solarisy MZA. Przynajmniej do takiej dłuższej jazdy.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 21 lip 2018, 17:39

Minibusy to stare wozy, ale wygodne fotele. Generalnie, gdyby Otwock i Karczew zaopiekowali się bardziej tą spółką, to mógłby być duży sukces. Jednak, nikt jeszcze nie słyszał o tym by prywatna firma przyjęła taryfę publicznego organizatora.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 21 lip 2018, 20:55

Znam trochę Otwock od strony komunikacji na jej terenie i powiem tak: do Minibusa można się przyczepić o różne rzeczy, ale jest chyba jedynym przewoźnikiem (poza naturalnie organizatorem transportu ZTM, no ale to wiadomo), którego można traktować tam poważnie. Bo ma stronę internetową, bo jest porządny rozkład na przystankach, bo te kursy są w miarę często, bo są na bieżąco komunikaty o zmianach. Jeśli władze miałyby opiekować się Minibusem tak samo jak opiekują się ogólnie miastem i porządkiem w nim, to może lepiej niech się za to nie zabierają. Bo na razie to prywaciarz dba o własny biznes, ale przynajmniej to się odbywa na zasadzie frontem do klienta i jego potrzeb.

Swoją drogą odkąd pojawiły się L20 i L22, to i tak jest więcej cywilizowanych autobusów do rozwożenia miejscowej ludności po regionie.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 lip 2018, 8:23

Myślę, że gdyby z Otwocka jeździła porządna siedemsetka przy torach (nawet na bazie 521 do Wiatraka) to ludzie mieliby wtedy realną alternatywę do minibusa. I myślę, że minibus by przegrał. Ekonomia wzięłaby górę. Większość wolałaby kupić jeden bilet miesięczny i mieć do dyspozycji ogrom środków komunikacji ztm, niż dokupować drugi dodatkowy bilet na minibus.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 22 lip 2018, 8:30

Andrzej pisze:
22 lip 2018, 8:23
Myślę, że gdyby z Otwocka jeździła porządna siedemsetka przy torach (nawet na bazie 521 do Wiatraka) to ludzie mieliby wtedy realną alternatywę do minibusa. I myślę, że minibus by przegrał. Ekonomia wzięłaby górę. Większość wolałaby kupić jeden bilet miesięczny i mieć do dyspozycji ogrom środków komunikacji ztm, niż dokupować drugi dodatkowy bilet na minibus.
Szczerze wątpię. 521 się tam strasznie wlecze zatrzymując przy każdym możliwym słupku. A przy tak długiej trasie liczy się płynna jazda i czas podróży. I weź też pod uwagę to, że ludzie - szczególnie z Otwocka i okolic - Minibusem podróżują nie tylko do centrum, ale też w okolice Otwocka, np. Śródborów, czy gdzie to tam jeszcze jedzie. Więc i tak kupują miesięczny. Zatem myślę, że im bliżej Otwocka, tym więcej chętnych na Minibusa. Im bliżej Wawra, tym ta liczba spada. Wiadomo.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 lip 2018, 9:39

Owszem, 521 jest powolniejsze, ale mimo to i tak popularne. Podejrzewam, że większość ludzi na warszawskim odcinku linii otwockiej wybiera 521 zamiast minibusa (powód: jeden bilet ZTM na wszystko). Gdyby 521 w jakiejś formie było przedłużone dalej to ta tendencja wyboru ztm nad minibusa przeniosłaby się dalej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 lip 2018, 10:18

Krzysiek_S pisze:
14 maja 2018, 22:02
(...) Nie do końca podoba mi się rozdrobnienie 142 na 142, 229 i 242 ale żeby obsłużyć obecne ciągi innego wyjścia chyba nie ma.(...)
A trzeba w ogóle kasować 219, żeby na bazie jego oraz 305 tworzyć nowe 229? Nie wystarczy, że będzie to zmiana trasy linii 219?

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 lip 2018, 11:26

Andrzej pisze:
24 lip 2018, 9:39
Owszem, 521 jest powolniejsze, ale mimo to i tak popularne. Podejrzewam, że większość ludzi na warszawskim odcinku linii otwockiej wybiera 521 zamiast minibusa (powód: jeden bilet ZTM na wszystko). Gdyby 521 w jakiejś formie było przedłużone dalej to ta tendencja wyboru ztm nad minibusa przeniosłaby się dalej.
Moim zdaniem nie. Im bliżej Płowieckiej, tym 521 jest popularniejsze, bo jest mniejsza różnica w czasie przejazdu pomiędzy 521 a Minibusem, więc skoro tak, to po co wydawać dodatkowe pieniądze. Natomiast np. z takiego Józefowa do Płowieckiej jest tak daleko, że chyba nie chciałbym się wlec takim 521 z zatrzymywaniem na każdym przystanku.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 lip 2018, 11:51

Na dwoje babka wróżyła:)
Nie przekonamy się dopóki nie taka linia nie powstanie.
Może kiedyś będzie.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 lip 2018, 12:31

Czyli co? Szczęśliwice-Otwock? :D

ODPOWIEDZ