Komunikacja na Trakcie Królewskim

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lis 2016, 20:45

No i z Wilanowa do Uniwersytetu 116 jedzie 31 minut a E-2 27. To nie robi sensu, jak mówiła moja nauczycielka angielskiego...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lis 2016, 21:17

Bo teraz masz po jednym punkcie koordynacyjnym w każdym kierunku więc jest łatwiej jeśli tylko korki na oddzielnych fragmentach trasy tego nie popsują.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 lis 2016, 21:18

Pewnych rzeczy nie dostrzegacie. To co napiszę brzmi absurdalnie, ale na prawdę niewielka zmiana może powodować bardzo duże komplikacje.

Weźmy skrzyżowanie przy Uniwersusie. Przystanki blisko skrzyżowania, co się chwali. Po przejechaniu skrzyżowania podjeżdżają na przystanek w kierunku Wilanowa dwa autobusy, co nie jest rzadkim przypadkiem. Przy likwidacji E-2 i podwojeniu 116 by było częstsze. W tym momencie dla tego ciągu zmienia się światło na czerwone i zapala zielone dla skrętu Spacerowa -> Belwederska. A tam pięćsetki. Też dwie, bo przy takich częstotliwościach to norma. I co się dzieje na skrzyżowaniu, na tym ciągu? Ile na zielonym pojazdów przejedzie? I dokąd sięga korek na Spacerowej?

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 lis 2016, 21:38

Moim zdaniem jedyną rzeczą, jaką powinno się zrobić przy E-2, to skasować Dolną.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lis 2016, 22:17

TGM pisze: Weźmy skrzyżowanie przy Uniwersusie. Przystanki blisko skrzyżowania, co się chwali. Po przejechaniu skrzyżowania podjeżdżają na przystanek w kierunku Wilanowa dwa autobusy, co nie jest rzadkim przypadkiem. Przy likwidacji E-2 i podwojeniu 116 by było częstsze. W tym momencie dla tego ciągu zmienia się światło na czerwone i zapala zielone dla skrętu Spacerowa -> Belwederska. A tam pięćsetki. Też dwie, bo przy takich częstotliwościach to norma. I co się dzieje na skrzyżowaniu, na tym ciągu? Ile na zielonym pojazdów przejedzie? I dokąd sięga korek na Spacerowej?
I to robi taką wielką różnicę, że raz na 10 minut przejedzie sobie E-2 bez zatrzymania?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27361
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lis 2016, 0:21

reserved pisze:Moim zdaniem jedyną rzeczą, jaką powinno się zrobić przy E-2, to skasować Dolną.
Bardzo dobry post, tylko ostatnie słowo jest niepotrzebne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lis 2016, 5:57

Serio uważasz, że mieszkańcy dalekich dzielnic powinni się wlec do centrum autobusem zwyklakiem zatrzymującym się na każdym przystanku? :)

Łukasz
Posty: 10492
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 26 lis 2016, 8:11

reserved pisze:Serio uważasz, że mieszkańcy dalekich dzielnic powinni się wlec do centrum autobusem zwyklakiem zatrzymującym się na każdym przystanku? :)
Powinni jechać szybkim ekspresem omijającym tylko Dolną na wypadek, gdyby ktoś potrzebował się przesiąść na górę.
ŁK

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 lis 2016, 8:16

Dlaczego tylko Dolną? Przecież na tym polega ekspres, że ma dużo przystanków w strefie mieszkaniowej daleko od centrum, a potem dopiero przystanki w centrum lub przy dużych węzłach przesiadkowych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 lis 2016, 9:02

Dlaczego podstawowy autobus ma być wyłącznie do centrum? Zresztą de Gaulle'a to centrum tak średnio.

Różnica czasu przejazdu to 4 min. 2,5 min z tego odzyskujesz na podwojeniu częstotliwości.

Oczywiście mówimy o przypadku, gdy E-2 nie sprawdzi się na bliskiej Woli.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 27 lis 2016, 0:40

reserved pisze:Dlaczego tylko Dolną? Przecież na tym polega ekspres, że ma dużo przystanków w strefie mieszkaniowej daleko od centrum, a potem dopiero przystanki w centrum lub przy dużych węzłach przesiadkowych.
Ani centrum nie jest wyłącznym obszarem docelowym, ani strefa mieszkaniowa nie znajduje się wyłącznie daleko od centrum. Pomijając już fakt, że strefa mieszkaniowa wcale nie jest wyłącznie strefą mieszkaniową.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 lis 2016, 9:47

Na ciągu Sobieskiego mamy albo gęsto zabudowaną strefę (z przewagą mieszkaniówki), albo ciągi poprzeczne ze zbiorkomem. Tu ciężko jakiekolwiek przystanki kasować. E2 na południe od palmy omija cztery przystanki, z czego trzy przy "autobusowych" ciągach poprzecznych...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lis 2016, 11:48

Jaki poprzeczny ciąg autobusowy mamy przy Bagateli lub Kostrzewskiego?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 27 lis 2016, 13:39

Warto pomyśleć o wzmocnieniu 116 na odcinku Wilanów - Foksal także w weekendy. Przy Dolnej w kierunku Centrum w weekendy nie ma gdzie palca wcisnąć. Na północnym odcinku też jest problem, choć mniejszy gdzieś tak do placu Wilsona. Dlaczego więc E-2 jeździ tylko w dni powszednie?

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 27 lis 2016, 22:27

E-2 jako linia ekspresowa nie powinna zatrzymywać się na każdym napotkanym przystanku wzdłuż Sobieskiego. Spokojnie mogłaby zniknąć z Truskawieckiej i Czarnomorskiej.

ODPOWIEDZ