Komunikacja na Trakcie Królewskim

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lis 2016, 9:18

E-2 jako linia ekspresowa nie powinna tez omijajc 2 losowo wybranych przystanków.

Jeśli Wilanow jej nie potrzebuje jako ekspresa, to powinno się ja skierować tam, gdzie 522, najlepiej jako ekspres całotygodniowy, bez przystanków wzdłuż Sobieskiego w ogóle. Separacja potoków by była, tylko mało polityczne jest dawanie ekspresu nie do metra:(
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4762
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 28 lis 2016, 11:44

KwZ pisze:Zresztą de Gaulle'a to centrum tak średnio.
https://www.youtube.com/watch?v=qy03EDdDsBw
Obrazek

hooligan83
Posty: 92
Rejestracja: 01 cze 2007, 4:24
Lokalizacja: Mokotów

Post autor: hooligan83 » 28 lis 2016, 18:42

Łukasz pisze:E-2 jako linia ekspresowa nie powinna tez omijajc 2 losowo wybranych przystanków.
To nie jest wybór losowy tylko głupota że tam się zatrzymuje. Linia ekspresowa powinna stawać co 3-4 przystanki, a nie na każdym. Jak ktoś chce dojechać do konkretnego miejsca może się przesiąść w zwykłą 116, która jeździ co 10min przez cały okres kursowania E-2.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2016, 19:41

Linia powinna stawać tam, gdzie jest potrzebna, a nie wyrabiać normy omijanych przystanków, to naprawdę nie jest skomplikowane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 lis 2016, 20:02

No właśnie. Jest potrzebna na końcowym odcinku trasy i w centrum. I takie jest rozsądne podejście do tematu.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 28 lis 2016, 20:06

Linia z rejonu, powiedzmy 'A', do rejonu 'C', przejeżdżając przez rejon 'B' nie powinna się zatrzymywać w 'B' wtedy gdy ilość pasażerów jeżdżących pomiędzy 'A' a 'C' jest wystarczająca na utrzymanie takiej linii oraz jeśli pomiędzy 'A' a 'B' i między 'B' a 'C' są inne linie zapewniające wygodne połączenie.

W rejonie 'B' może być i pierdyliard pasażerów - nie ma to znaczenia, przystanków taki ekspres nie powinien mieć.

Jeżeli taki przystanek w 'B' jest węzłem przesiadkowym - znaczy to tylko, że linii tam jest wystarczająco bo inaczej to by nie był punkt przesiadkowy :P . I tam również ekspres nie zatrzymuje się :P .

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 28 lis 2016, 20:38

fik pisze:Linia powinna stawać tam, gdzie jest potrzebna, a nie wyrabiać normy omijanych przystanków, to naprawdę nie jest skomplikowane.
Widzisz, akurat ekspres powinien IMO sztucznie omijać przystanki i robić odległości jak E-4 z Bankowego na Tarchomin. Innymi słowy: nie powinien kompletnie realizować żadnego ruchu lokalnego. Choć to można zawrzeć w definicji potrzeby.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 lis 2016, 22:39

TGM, gdyby to było takie proste... Ja np. wolałbym minimalizować czas stracony na przemieszczanie się ludzi, wszystkich ludzi, nie tylko jadących A-(B)-C. Na pomijaniu B zyskują ci A-C, ale tracą A-B i B-C (bo mogliby mieć częściej autobus), w tym także jadący A-B-D. W wątku bardziej teoretycznym wypracowane zostało kryterium dodawania (lub zabierania) przystanku wywiedzione z mojego postulatu:
jeśli
liczba pasażerów wsiadających i wysiadających x czas zyskiwany przez nich > liczba pozostałych pasażerów x czas tracony na zatrzymanie
to warto dodać przystanek. Czasy możemy oszacować, a pasażerów policzyć (a przynajmniej ZTM ma takie dane); ew. można to wysymulować.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lis 2016, 22:43

Była raz taka próba z Wałem Gocławskim. Został ZTM obśmiany że pasażerowie czerwonych stracą kilkanaście sekund.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 28 lis 2016, 22:44

Polityka... 8-( To nie powinna być kwestia podśmiechujek, tylko prostych danych.

Można by pomyśleć, że lepiej, żeby nami zarządzała sztuczna inteligencja.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 lis 2016, 3:13

Wystarczyłoby żeby nami nie zarządzała "następna kadencja" :twisted:

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 29 lis 2016, 12:27

No dobrze, ale jeśli mamy trasę hipotetycznie A-(B)-C, to przed dołożeniem przystanku należy sprawdzić czy suma zysków dla pasażerów relacji A-B i B-C jest wyższa niż suma strat dla pasażerów A-C. Wbrew pozorom nie jest to odpowiedź prosta. Załóżmy, że zatrzymanie oznacza 10 sekund straty. Jeśli autobusem jedzie 100 osób i z nich 5 osób chce wysiąść i np. 5 chce wsiąść na przystanku B, to te 10 osób musi zrobić 950 sekund straty czyli każda musi stracić co najmniej 95 sekund na braku zatrzymania. Wbrew pozorom są miejsca, zwłaszcza tam, gdzie jest tramwaj, w których jest to wynik niemożliwy do osiągnięcia.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 lis 2016, 15:29

Chyba prostsze od takich dywagacji jest sprawdzenie, czy po likwidacji E-2 i zsiekierowaniu 116 zsumowany czas przejazdu wszystkich pasażerów wraz z oczekiwaniem na pojazd ulega skróceniu. Jeśli tak, to E-2 należy zlikwidować. Nie ma chyba sensu porównywanie zysków i strat pasażerów w wybranych relacjach, bo raz, że jest ich zbyt dużo, a poza tym, bo to jest transport publiczny, jak sama nazwa wskazuje.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 29 lis 2016, 15:32

Co z tego, że "publiczny"? Dla mnie oznacza to, że każdy może skorzystać - i tyle.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 lis 2016, 15:35

A dla mnie, że w przypadku dysponowania ograniczonymi środkami należy patrzeć na zyski sumarycznie, a nie pod kątem uprzywilejowanych (lub nie) grup pasażerów.

ODPOWIEDZ