Przetargi na obsługę linii

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Lukas
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2006, 13:09

Re: Przetargi na obsługę linii

Post autor: Lukas » 15 lut 2019, 15:53

Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 16994
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lut 2019, 19:50

Lukas pisze:
15 lut 2019, 15:53
Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.
W mojej ocenie nic nie zrobią. To tylko obniżenie cen biletu... Nie napisali nawet do którego modelu "Warszawa+" został włączony Prażmów...

Lukas
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2006, 13:09

Post autor: Lukas » 19 lut 2019, 15:24

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60921.html
Transport Publiczny pisze:
Opublikowany przez warszawski ZTM plan przetargów na ten rok zakładał ogłoszenie dwóch sporych przetargów na obsługę komunikacyjną. Organizator komunikacji te informacje precyzuje: nie dwa postępowania, a jedno i nie na linie miejskie, tylko lokalne w aglomeracji. – Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.

ZTM Warszawa opublikował na swojej stronie plan przetargów na ten rok. Zawiera on dwa przetargi przewozowe – każdy na 50 pojazdów. W kwietniu miałby ruszyć przetarg o wartości 300 mln zł, a w lipcu o wartości 224 mln zł.

Przedstawiciele organizatora, pytani o szczegóły, podkreślają, że to tylko projekt, który zostanie skorygowany. – Spośród tych dwóch wymienionych powinien zawierać jedną pozycję, a mianowicie „Zakup usług przewozowych – 50 autobusów” o wartości 224 mln zł z terminem lipcowym – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM. Jak zaznacza, ten plan nie obliguje zamawiającego do zorganizowania zamówienia.

Co więcej przetarg na usługi przewozowe – jeśli się odbędzie – nie będzie on obejmował linii miejskich i podmiejskich w pełni organizowanych przez ZTM. – Planowanym przedmiotem tego postępowania będzie zastąpienie linii lokalnych zestandaryzowanym taborem w ramach jednej, dużej umowy przewozowej. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z poszczególnymi gminami na ten temat. Zbieramy ich opinie i uwagi – wyjaśnia Grobelny.

Na razie urzędnicy, póki trwają rozmowy z gminami, nie zdradzają wieku szczegółów. – Na tym etapie możemy podać, że chcemy, aby była to umowa przynajmniej 8-letnia. Jej celem będzie podniesienie jakości świadczenia usług przewozowych na liniach podmiejskich. Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – niskopodłogowe, wyposażone w biletomaty, o ekologicznym napędzie (zgodnym z normami Euro VI lub alternatywnym). Nie wykluczamy podziału przetargu na zadania – mówi Michał Grobelny.

W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zwiększenia udziału prywatnych przewoźników w przewozach (obsługa linii lokalnych do tej pory i tak zlecana jest w oddzielnych przetargu).
Brzmi ciekawie. Zastanawiam się na ile zmiana podejścia do organizowania przetargów na linie lokalne przyczyni się do zmian w sieci L-ek.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14475
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 mar 2019, 12:25

Mam obawy, że będzie miała wpływ negatywny. Wyższe wymagania względem taboru = wyższy koszt wzkm = wyższe obciążenie budżetowe dla gminy. :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 111 117 118 127 158 162 185 318 385 N14 N22 N24 N64 N72 Prom PLISZKA

alojz
Posty: 2177
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 mar 2019, 14:31

Na wrzuceniu wszystkich do jednego worka przetargowego jedne gminy zyskają, inne stracą. Do przodu będą gminy w których średnie przebiegi na wóz są śmiesznie niskie - np. Zielonka. Do tyłu będą gminy w których autobusy jeżdżą przez cały tydzień od rana do wieczora bez większych przerw i tłuką duże przebiegi.

ODPOWIEDZ