Przetargi na obsługę linii - 2010-2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.
W mojej ocenie nic nie zrobią. To tylko obniżenie cen biletu... Nie napisali nawet do którego modelu "Warszawa+" został włączony Prażmów...Lukas pisze: ↑15 lut 2019, 15:53Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60921.html
Brzmi ciekawie. Zastanawiam się na ile zmiana podejścia do organizowania przetargów na linie lokalne przyczyni się do zmian w sieci L-ek.Transport Publiczny pisze:
Opublikowany przez warszawski ZTM plan przetargów na ten rok zakładał ogłoszenie dwóch sporych przetargów na obsługę komunikacyjną. Organizator komunikacji te informacje precyzuje: nie dwa postępowania, a jedno i nie na linie miejskie, tylko lokalne w aglomeracji. – Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.
ZTM Warszawa opublikował na swojej stronie plan przetargów na ten rok. Zawiera on dwa przetargi przewozowe – każdy na 50 pojazdów. W kwietniu miałby ruszyć przetarg o wartości 300 mln zł, a w lipcu o wartości 224 mln zł.
Przedstawiciele organizatora, pytani o szczegóły, podkreślają, że to tylko projekt, który zostanie skorygowany. – Spośród tych dwóch wymienionych powinien zawierać jedną pozycję, a mianowicie „Zakup usług przewozowych – 50 autobusów” o wartości 224 mln zł z terminem lipcowym – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM. Jak zaznacza, ten plan nie obliguje zamawiającego do zorganizowania zamówienia.
Co więcej przetarg na usługi przewozowe – jeśli się odbędzie – nie będzie on obejmował linii miejskich i podmiejskich w pełni organizowanych przez ZTM. – Planowanym przedmiotem tego postępowania będzie zastąpienie linii lokalnych zestandaryzowanym taborem w ramach jednej, dużej umowy przewozowej. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z poszczególnymi gminami na ten temat. Zbieramy ich opinie i uwagi – wyjaśnia Grobelny.
Na razie urzędnicy, póki trwają rozmowy z gminami, nie zdradzają wieku szczegółów. – Na tym etapie możemy podać, że chcemy, aby była to umowa przynajmniej 8-letnia. Jej celem będzie podniesienie jakości świadczenia usług przewozowych na liniach podmiejskich. Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – niskopodłogowe, wyposażone w biletomaty, o ekologicznym napędzie (zgodnym z normami Euro VI lub alternatywnym). Nie wykluczamy podziału przetargu na zadania – mówi Michał Grobelny.
W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zwiększenia udziału prywatnych przewoźników w przewozach (obsługa linii lokalnych do tej pory i tak zlecana jest w oddzielnych przetargu).
Mam obawy, że będzie miała wpływ negatywny. Wyższe wymagania względem taboru = wyższy koszt wzkm = wyższe obciążenie budżetowe dla gminy.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Na wrzuceniu wszystkich do jednego worka przetargowego jedne gminy zyskają, inne stracą. Do przodu będą gminy w których średnie przebiegi na wóz są śmiesznie niskie - np. Zielonka. Do tyłu będą gminy w których autobusy jeżdżą przez cały tydzień od rana do wieczora bez większych przerw i tłuką duże przebiegi.
Na elki w Wieliszewie złożono 2 oferty. Tańszy jest PKS Tarnobrzeg - https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 55&l=1&m=5
ZTM ogłosił 5 przetargów na obsługę elek. Nie dokonano zapowiadanego połączenia wszystkiego w jeden wielki przetarg, stworzono jednak większe pakiety. Numeracja dochodzi do L50.
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1 - L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1 - L18, L23, L29
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1 - L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1118&l=1 - L17, L19, L28, L30
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1119&l=1 - L20, L22, L46, L47, L48
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1 - L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1 - L18, L23, L29
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1 - L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1118&l=1 - L17, L19, L28, L30
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1119&l=1 - L20, L22, L46, L47, L48
Uruchomienie L49 oznacza likwidację 741? A dla L31 i L50 inna trasa jest podana w SIWZ, a inna w rozkładzie jazdy. Niech się ZTM zdecyduje, która linia ma jechać do Dąbkowizny, a która do Radzymina.
- vernalisadonis
- Posty: 3073
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Co z L21 oraz L25? Czy one będą likwidowane czy dalej będą jeździć ale na starych zasadach?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Umowy na obsługę L21 oraz L25 obowiązują do 30.11.2020.
Co ciekawe, L-9 i L11 wg nowego rozkładu mają już nie krańcować na PKP Legionowo, tylko na Mickiewicza. Ciasno się tam teraz zrobi.
To teraz już nie będą, bo z to nie jest taki rzut beretem od Mickiewicza, jak z PKP.
W przetargu na obsługę L18, L23 i L29 złożono 4 oferty:
- TIM - VDL Citea MLE88 (2010), 7,80 zł/km
- PKS Grodzisk - ZAZ A10 (2018), 5,34 zł/km
- Arriva - Autosan Sancity (2015), 6,23 zł/km
- PKS Tarnobrzeg - Temsa Opalin (2015), Otokar Vectio (2011), 5,64 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 16&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1
L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45 chce obsługiwać tylko Stalko za 6,39 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 15&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1
Na L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50 brak chętnych.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 17&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1
- TIM - VDL Citea MLE88 (2010), 7,80 zł/km
- PKS Grodzisk - ZAZ A10 (2018), 5,34 zł/km
- Arriva - Autosan Sancity (2015), 6,23 zł/km
- PKS Tarnobrzeg - Temsa Opalin (2015), Otokar Vectio (2011), 5,64 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 16&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1
L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45 chce obsługiwać tylko Stalko za 6,39 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 15&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1
Na L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50 brak chętnych.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 17&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1