Przetargi na obsługę linii - 2010-2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Lukas
Posty: 27
Rejestracja: 22 wrz 2006, 13:09

Post autor: Lukas » 15 lut 2019, 15:53

Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lut 2019, 19:50

Lukas pisze:
15 lut 2019, 15:53
Informacja prasowa na stronie ZTM: https://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=1732&c=98&l=1 wskazuje, że od kwietnia do biletu metropolitalnego przystąpi gmina Prażmów. Ciekawe czy uruchomią nową L-kę czy np. podbiją jedynie częstotliwość L17.
W mojej ocenie nic nie zrobią. To tylko obniżenie cen biletu... Nie napisali nawet do którego modelu "Warszawa+" został włączony Prażmów...

Lukas
Posty: 27
Rejestracja: 22 wrz 2006, 13:09

Post autor: Lukas » 19 lut 2019, 15:24

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 60921.html
Transport Publiczny pisze:
Opublikowany przez warszawski ZTM plan przetargów na ten rok zakładał ogłoszenie dwóch sporych przetargów na obsługę komunikacyjną. Organizator komunikacji te informacje precyzuje: nie dwa postępowania, a jedno i nie na linie miejskie, tylko lokalne w aglomeracji. – Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM.

ZTM Warszawa opublikował na swojej stronie plan przetargów na ten rok. Zawiera on dwa przetargi przewozowe – każdy na 50 pojazdów. W kwietniu miałby ruszyć przetarg o wartości 300 mln zł, a w lipcu o wartości 224 mln zł.

Przedstawiciele organizatora, pytani o szczegóły, podkreślają, że to tylko projekt, który zostanie skorygowany. – Spośród tych dwóch wymienionych powinien zawierać jedną pozycję, a mianowicie „Zakup usług przewozowych – 50 autobusów” o wartości 224 mln zł z terminem lipcowym – informuje Michał Grobelny z biura prasowego ZTM. Jak zaznacza, ten plan nie obliguje zamawiającego do zorganizowania zamówienia.

Co więcej przetarg na usługi przewozowe – jeśli się odbędzie – nie będzie on obejmował linii miejskich i podmiejskich w pełni organizowanych przez ZTM. – Planowanym przedmiotem tego postępowania będzie zastąpienie linii lokalnych zestandaryzowanym taborem w ramach jednej, dużej umowy przewozowej. Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z poszczególnymi gminami na ten temat. Zbieramy ich opinie i uwagi – wyjaśnia Grobelny.

Na razie urzędnicy, póki trwają rozmowy z gminami, nie zdradzają wieku szczegółów. – Na tym etapie możemy podać, że chcemy, aby była to umowa przynajmniej 8-letnia. Jej celem będzie podniesienie jakości świadczenia usług przewozowych na liniach podmiejskich. Chcemy, aby jeździły na nich autobusy o standardzie warszawskim – niskopodłogowe, wyposażone w biletomaty, o ekologicznym napędzie (zgodnym z normami Euro VI lub alternatywnym). Nie wykluczamy podziału przetargu na zadania – mówi Michał Grobelny.

W najbliższym czasie nie należy więc spodziewać się zwiększenia udziału prywatnych przewoźników w przewozach (obsługa linii lokalnych do tej pory i tak zlecana jest w oddzielnych przetargu).
Brzmi ciekawie. Zastanawiam się na ile zmiana podejścia do organizowania przetargów na linie lokalne przyczyni się do zmian w sieci L-ek.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 mar 2019, 12:25

Mam obawy, że będzie miała wpływ negatywny. Wyższe wymagania względem taboru = wyższy koszt wzkm = wyższe obciążenie budżetowe dla gminy. :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 mar 2019, 14:31

Na wrzuceniu wszystkich do jednego worka przetargowego jedne gminy zyskają, inne stracą. Do przodu będą gminy w których średnie przebiegi na wóz są śmiesznie niskie - np. Zielonka. Do tyłu będą gminy w których autobusy jeżdżą przez cały tydzień od rana do wieczora bez większych przerw i tłuką duże przebiegi.

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 27 mar 2019, 19:13

Na elki w Wieliszewie złożono 2 oferty. Tańszy jest PKS Tarnobrzeg - https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 55&l=1&m=5

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 11 paź 2019, 20:16

ZTM ogłosił 5 przetargów na obsługę elek. Nie dokonano zapowiadanego połączenia wszystkiego w jeden wielki przetarg, stworzono jednak większe pakiety. Numeracja dochodzi do L50.
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1 - L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1 - L18, L23, L29
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1 - L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1118&l=1 - L17, L19, L28, L30
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1119&l=1 - L20, L22, L46, L47, L48

ashir
Posty: 27709
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2019, 20:33

Uruchomienie L49 oznacza likwidację 741? A dla L31 i L50 inna trasa jest podana w SIWZ, a inna w rozkładzie jazdy. Niech się ZTM zdecyduje, która linia ma jechać do Dąbkowizny, a która do Radzymina. :P

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 12 paź 2019, 1:10

Co z L21 oraz L25? Czy one będą likwidowane czy dalej będą jeździć ale na starych zasadach?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 paź 2019, 10:05

Umowy na obsługę L21 oraz L25 obowiązują do 30.11.2020.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 paź 2019, 11:29

Co ciekawe, L-9 i L11 wg nowego rozkładu mają już nie krańcować na PKP Legionowo, tylko na Mickiewicza. Ciasno się tam teraz zrobi.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 paź 2019, 11:30

konri pisze:
12 paź 2019, 11:29
Co ciekawe, L-9 i L11 wg nowego rozkładu mają już nie krańcować na PKP Legionowo, tylko na Mickiewicza. Ciasno się tam teraz zrobi.
Przy długich przerwa i tak uciekają na klepisko pod wiaduktem.

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2056
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 paź 2019, 11:32

Domas pisze:
12 paź 2019, 11:30
konri pisze:
12 paź 2019, 11:29
Co ciekawe, L-9 i L11 wg nowego rozkładu mają już nie krańcować na PKP Legionowo, tylko na Mickiewicza. Ciasno się tam teraz zrobi.
Przy długich przerwa i tak uciekają na klepisko pod wiaduktem.
To teraz już nie będą, bo z to nie jest taki rzut beretem od Mickiewicza, jak z PKP.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 paź 2019, 11:35

konri pisze:
12 paź 2019, 11:32
To teraz już nie będą, bo z to nie jest taki rzut beretem od Mickiewicza, jak z PKP.
Tak czy siak - dadzą sobie radę. ;)

alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 lis 2019, 21:30

W przetargu na obsługę L18, L23 i L29 złożono 4 oferty:
- TIM - VDL Citea MLE88 (2010), 7,80 zł/km
- PKS Grodzisk - ZAZ A10 (2018), 5,34 zł/km
- Arriva - Autosan Sancity (2015), 6,23 zł/km
- PKS Tarnobrzeg - Temsa Opalin (2015), Otokar Vectio (2011), 5,64 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 16&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1116&l=1


L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L44, L45 chce obsługiwać tylko Stalko za 6,39 zł/km
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 15&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1115&l=1

Na L-8, L-9, L10, L11, L31, L33, L34, L41, L49, L50 brak chętnych.
https://www.ztm.waw.pl/download.php?z=1 ... 17&l=1&m=5
https://www.ztm.waw.pl/zamowieniapublic ... i=1117&l=1

Zablokowany