[M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Moderatorzy: JacekM, person

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4496
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Re: [M1] Eksploatacja, frekwencja itp.

Post autor: Wiliam » 15 gru 2019, 0:09

Na M2 widzę go regularnie na Stadionie w kierunku Ronda Daszyńskiego o jakiejś 7:40.
Obrazek

ashir
Posty: 26167
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 kwie 2020, 17:10

WTP pisze:W weekend majowy metro na trasie Młociny – Politechnika

Warszawskie metro systematycznie unowocześnia systemy odpowiadające za bezpieczeństwo ruchu. Pociągi podziemnej kolei w weekend 1-3 maja będą kursowały tylko między Młocinami a Politechniką. Zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.

Metro Warszawskie unowocześnia system sterowania ruchem. Prace będą prowadzone przy wyłączeniu ruchu pociągów. Składy linii M1, w okresie od 1 do 3 maja, będą kursowały na skróconej trasie Młociny – Politechnika. Odcinek między placem Konstytucji a Kabatami, połączą autobusy linii zastępczej. Zostanie także zmieniony przystanek końcowy autobusów linii 710, 724 i 742, które dojadą do Wilanowa.

W metrze, w piątek (1 maja) i niedzielę (3 maja) będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, a w sobotę (2 maja) – sobotni. Na odcinku nieobsługiwanym przez metro, zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1, której autobusy będą jeździły trasą:

ZM1: METRO KABATY – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – Puławska – J.P. Woronicza – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – METRO POLITECHNIKA – PL.KONSTYTUCJI – L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – Stefana Batorego – al. Niepodległości – al. Wilanowska – przejazd przez pętlę Meto Wilanowska – al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. KEN – METRO KABATY.

Autobusy linii ZM1 będą podjeżdżały na przystanki co ok. 3-4 minuty.

Dodatkowo autobusy linii 710, 724 i 742 zostaną wycofane z pętli OS. KABATY i ulicami Ł. Drewny i Przyczółkową dojadą do pętli WILANÓW. Tu możliwa będzie przesiadka do autobusów jadących w kierunku centrum (116, 131, 180, 519). Jednocześnie zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa Z39 na trasie: OK.KABATY – al. KEN – Wąwozowa – Relaksowa – M. Rosnowskiego – S. Korbońskiego – Ł. Drewny – ANDRUTOWA.
Ciekawe ile brygad pochłonie ZM1? :)

Łukasz
Posty: 8152
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 kwie 2020, 19:50

W każdym autobusie po 15 osób max?
ŁK

ashir
Posty: 26167
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 kwie 2020, 20:03

Nie, więcej, nawet 21-22 osoby. ;)

Flash8222
Posty: 6568
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 kwie 2020, 0:10

30 brygad, po połowie bierze Mobilis oraz Arriva.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 432
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 20 lis 2020, 11:28

Dyskusja przeniesiona z RiO.
fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 118 > 119-08, 3.09.2017
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Budapest BPO-424 > 85/F17, 14.09.2017
Ostatni pod banderą ZTM: 2152+2151 > 8/24, 16.08.2019

fraktal
Posty: 4553
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 lis 2020, 15:40

TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
fraktal pisze:
19 lis 2020, 12:11
A czemu maszyniści muszą być w pracy jak metro nie jeździ? To dziwne...
Dla maszynistów może być lepsza służba, która zawiera powiedzmy 3 godziny jazdy na sam koniec dnia, 4 godziny noclegu w firmie, i godzinę jazdy na początek dnia, i żeby maszynista dojeżdżał wtedy w normalnych transportowo godzinach, niż żeby miał kończyć o 1 w nocy na Kabatach lub o 4:30 tamże zaczynać. Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Mój osobisty pogląd jest taki, że to nie jest wygodne ani dla maszynistów, którzy obsługując kursy późno w nocy i wczesnym rankiem raczej zbyt wypoczęci nie są, ani dla firmy, która "płaci" za sen. No chyba że przychodzisz do pracy na godzinę 23, śpisz do 4, a potem dopiero jeździsz. Ale to i tak jest jakoś dziwnie, bo kończyłbyś pracę przed godzinami porannego szczytu, kiedy wyjeżdża najwięcej pociągów. Dla mnie to nadal dziwne, zwłaszcza że wszyscy lub prawie wszyscy kierowcy (czyli także motorniczowie, maszyniści), kończą pracę w mało popularnych godzinach i jakoś dojeżdżają. :) Ale może rzeczywiście to specyfika pracy w metrze.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 lis 2020, 21:49

TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Stacje macierzyste? A ki to czort? :-D

Generalnie wszędzie tam, gdzie są tory odstawcze, to teoretycznie mogą nocować pociągi metra. ZTCP, na I linii (pomijając Kabaty i Młociny) pociągi się włączają planowo na stacjach Wilanowska, Politechnika i Dworzec Gdański.
Na II chyba wszystkie jeżdżą ze stacji końcowych.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

ashir
Posty: 26167
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lis 2020, 22:03

I linia: Wilanowska, Politechnika, Pl. Wilsona
II linia: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Stadion Narodowy, Dw. Wileński

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 2699
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 lis 2020, 0:34

A Stokłosy? Tam chyba też są tory odstawcze.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Komunikacja miejska oraz kolej

ashir
Posty: 26167
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 22 lis 2020, 7:43

Nie ma, na Stokłosach jedynie można w awaryjnej sytuacji zmienić kierunek jazdy, tak jak np. na Słodowcu czy Targówku Mieszkaniowym.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 432
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 22 lis 2020, 12:40

Wolfchen pisze:
21 lis 2020, 21:49
TranslatorPS pisze:
20 lis 2020, 11:28
(...)Inna sprawa to to, że nie wierzę, żeby wszystkie składy zjeżdżały na Kabaty, więc trzeba też zaplanować obsługę pierwszych składów zaczynających poza Kabatami (w sumie to zależy też od tego, gdzie są w ogóle stacje macierzyste w MW).
Stacje macierzyste? A ki to czort? :-D
Bardzo kolejowo to potraktowałem, ale chodziło mi o stacje, gdzie są biura lub inne dyspozytury, gdzie maszyniści zaczynają i kończą służbę. Nie wierzę, żeby po prostu przychodzili na peron bez przywitania się z dyspozytorem ;)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 118 > 119-08, 3.09.2017
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Budapest BPO-424 > 85/F17, 14.09.2017
Ostatni pod banderą ZTM: 2152+2151 > 8/24, 16.08.2019

Stary Pingwin
Posty: 5086
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 lis 2020, 13:17

...oraz kontroli dokumentów, trzeźwości oraz umundurowania..
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 432
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 22 lis 2020, 14:48

Oczywiście, to wszystko miałem na myśli w dość pokrętny sposób pisząc "przywitanie się z dyspozytorem" :)
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 118 > 119-08, 3.09.2017
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Budapest BPO-424 > 85/F17, 14.09.2017
Ostatni pod banderą ZTM: 2152+2151 > 8/24, 16.08.2019

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lis 2020, 18:35

OIDW, to na każdej stacji jest dyspozytor, pytanie, ile kwitów trzeba mieć, żeby wyprawiać składy na obieg ;)
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

ODPOWIEDZ