Przepraszamy za utrudnienia związane z przedłużeniem ważności certyfikatu SSL. W przypadku występowania w przeglądarce komunikatów o nieprawidłowościach, prosimy o wyczyszczenie plików tymczasowych.

Zmiany obsługowe - maj 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Ficek
Posty: 205
Rejestracja: 13 cze 2011, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

Re: Zmiany obsługowe - maj 2022

Post autor: Ficek » 13 maja 2022, 23:32

W Grodzisku to nawet do chwili obecnej jest zawieszona jedna brygada na linii nr 16. Tutaj także są dość duże braki kadrowe i wybrane linie obsługują inne zajezdnie PKS-u. Delegowanych kierowców z innych placówek też kilku jest, a i tak zdarzają się odwołane kursy lub nawet brygady. Zresztą i na przewozy na liniach GPA, PKS szuka podwykonawcy (obecny czyli MiM Trans zrezygnował: http://pksgrodzisk.com.pl/2022/05/13/za ... -i-okolic/ ).

Problemy PKS-u (ale nie tylko tego przewoźnika) na większości kontraktów są związane głównie przez wyjazd dużej liczby pracowników na Ukrainę w związku z wojną, a trzeba pamiętać, że popyt na kierowców w Warszawie i okolicach mocno wzrósł w ostatnich latach.

fraktal
Posty: 4984
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 maja 2022, 23:36

kajo pisze:
13 maja 2022, 23:15
Problem z kierowcami PKSu to nie pierwszyzna w Grodzisku przez miesiąc chyba 2 linie nie miały kilku kursów (33 i 34?). Trzeba zacząć szkolić młodych i tyle. Popyt na kierowców mam nadzieje będzie tylko rósł.
Mobilis też ma problemy z obsadą, ale tylko na kontraktach, na których można jezdzić na zlecenie, a na które to kontrakty zatrudniani byli Ukraińcy. A młodych szkoliła Arriva na nówki i też średnio na tym wyszła. Po prostu trzeba się przygotować na to, że tam, gdzie pracują obywatele Ukrainy, a nie są studentami, którzy mają inne warunki wizowe, muszą raz na jakiś okres wrócić do Ukrainy.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24100
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 maja 2022, 9:50

Tylko chwilowo mężczyźni, co wrócą na Ukrainę, już nie wrócą do Polski.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 3107
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 maja 2022, 10:52

ashir pisze:
13 maja 2022, 20:15
I co z tego ma ZTM? Jakąś pozakulisową "lepszą" współpracę z operatorem, który doceni przychylność organizatora?
Twoim zdaniem organizator powinien dążyć do zerwania kontraktu, albo nałożenia kar w takiej wysokości, że operator mógłby upaść? Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie i przyniosłoby tylko więcej szkody niż pożytku. Jest ogromny problem z kierowcami na rynku i jest to problem globalny, a nie tylko jednej firmy. Domyślam się że stąd wzięła się kampania organizatora oraz prawie wszystkich operatorów, zachęcająca do podjęcia pracy kierowcy.

ashir pisze:
13 maja 2022, 20:15
Grodzio jakby bardzo chciał to by ściągnął kierowców do obsługi linii Lxx, w końcu jest dużym pracodawcą, obsługuje sporo kontraktów i miałby skąd "podkraść" kierowców.
Nie przekonasz niektórych "dziadków" którzy jeżdżą na stałe jedną linię w ramach np. GPA, aby jeździli przez kilka dni np. w Otwocku. Sytuacja na rynku jest taka, że nawet jakby Grodzio nakazał komukolwiek taką zamianę, to ta osoba równie dobrze mogłaby "rzucić papierami", co tylko pogłębiłoby problem.

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 maja 2022, 12:25

Autobus Czerwon pisze:
14 maja 2022, 10:52
Twoim zdaniem organizator powinien dążyć do zerwania kontraktu, albo nałożenia kar w takiej wysokości, że operator mógłby upaść? Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie i przyniosłoby tylko więcej szkody niż pożytku. Jest ogromny problem z kierowcami na rynku i jest to problem globalny, a nie tylko jednej firmy. Domyślam się że stąd wzięła się kampania organizatora oraz prawie wszystkich operatorów, zachęcająca do podjęcia pracy kierowcy.
Powiem tak, obniżając plan traci się narzędzie, które mobilizowałoby operatora do jak najszybszego rozwiązania problemu. A jak nie ma kar to jaką mamy pewność, że od czerwca wrócą dodatki? Pod koniec maja Grodzio stwierdzi, że nie znalazł kierowców i co mu zrobisz? Zaraz ZTM z gminami stwierdzą, że to i tak koniec roku szkolnego, później to są wakacje to może od września się uda, jeśli nie będzie wojny i pandemii. Ponadto jest to potencjalnie nieuczciwe w stosunku do innych firm startujących (lub chcących startować) w przetargu, które mogły skalkulować wyższą stawkę za wzkm, uwzględniając to ilu kierowców musieliby pozyskać w krótkim czasie. Grodzio znał warunki przetargu i musiał uwzględnić ryzyko nałożenia kar za niezrealizowane kursy. Michalczewskiemu obniżono już dawno temu plan i co pomogło, ajent znalazł nowych kierowców, żeby wrócić do pełnej obsługi? Nie ma kar to i nie ma wielkiej mobilizacji. Czemu to przewoźnikom ma dobrze robić ZTM? Ani nie zyskują na tym pasażerowie, ani nawet kierowcy. W końcu im mniej brygad do obsłużenia tym łatwiej uzbierać kierowców za niższe wynagrodzenie. Oczywiście finalnie to prowadzi do jeszcze wyższej stawki za wzkm, ale widocznie to ZTMowi odpowiada, skoro teraz preferuje nówki w przetargach.
Autobus Czerwon pisze:Nie przekonasz niektórych "dziadków" którzy jeżdżą na stałe jedną linię w ramach np. GPA, aby jeździli przez kilka dni np. w Otwocku. Sytuacja na rynku jest taka, że nawet jakby Grodzio nakazał komukolwiek taką zamianę, to ta osoba równie dobrze mogłaby "rzucić papierami", co tylko pogłębiłoby problem.
To prawda, ale nie trzeba od razu zmuszać, można zachęcić. Przecież nie tylko "dziadki" jeżdżą to raz, a dwa, że za większe pieniądze pewnie by się znaleźli chętni do takiej tymczasowej zmiany. Problem w tym, że Grodziowi by się nie spinało to finansowo. Zapłacić więcej kierowcom i jeszcze dostać kary np. od GPA? Żaden w tym interes. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 24100
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 maja 2022, 13:09

@ashir A skąd wiesz, że mimo obniżonego planu jakiś kar naliczanych nie ma? Natomiast nie rozumiem, jaki miałby być interes systemowy z tego że regularnie ile kursów byłoby zapowiedzianych w rozkładzie a nierealizowanych nawet uwzględniając kary dla ZTM. Przecież to robienie z pasażerów durniów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2426
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 maja 2022, 13:25

ashir pisze:
14 maja 2022, 12:25
Problem w tym, że Grodziowi by się nie spinało to finansowo. Zapłacić więcej kierowcom i jeszcze dostać kary np. od GPA? Żaden w tym interes. ;)
Czy ja wiem. Stawki w GPA są rzędu 3,50 - 5 zł /km.
Elki w Otwocku jeżdżą za 8,99 zł/km brutto (wozy tymczasowe wypożyczone od Stalko za 80% stawki).

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2022, 17:45

pawcio pisze:
14 maja 2022, 13:09
@ashir A skąd wiesz, że mimo obniżonego planu jakiś kar naliczanych nie ma? Natomiast nie rozumiem, jaki miałby być interes systemowy z tego że regularnie ile kursów byłoby zapowiedzianych w rozkładzie a nierealizowanych nawet uwzględniając kary dla ZTM. Przecież to robienie z pasażerów durniów.
Nie wiem, dlatego zapytałem. Do tej umowy katalogu kar nie czytałem, do poprzednich czytałem i nie przypominam sobie takiej pozycji. Interes taki, że pasażer nic nie traci, a tylko może zyskać. O ile do pracy jedziesz na konkretną godzinę, więc i odrzucisz niepewny kurs, tak już z powrotem, zwłaszcza jak się przesiadasz np. z pociągu to tylko możesz zyskać i szybciej wrócić do domu. Kurs z gwiazdką, na podobnej zasadzie jak kurs w dzień pogodny, tylko oczywiście informacja podawana wcześnie rano w dniu kursowania, a nie 2 dni wcześniej. Robienie z pasażerów durniów to jak się wycina kursy i systemowo o tym nie informuje. Gdzie organizator informuje o zmniejszeniu częstotliwości na L13, L22 i L50, wraz z wytłumaczeniem z jakiego powodu? Nawet w przypadku L22 i uruchomienia podjazdów w wybranych kursach do Os. Radiówek ograniczono się do informacji, że będzie obowiązywał "nowy rozkład jazdy". Po co napisać coś więcej, prawda? ZTM to się sam wydurnia, popołudniowa zmiana L17+L19 zawieszona, czyli zabrakło kierowcy. Co robi ZTM? Łaskawie podał listę wszystkich odwołanych kursów do końca dnia. W żaden sposób nie próbuje złagodzić utrudnień. Grunt, że nawet na L39 jest komplet 4 brygad i kursuje co 30 minut. A mieszkańcy Prażmowa i okolic niech idą z buta, bo nie mają żadnej alternatywy dla autobusu, który i tak kursuje co 4 godziny. W końcu dla operatora i niestety dla ZTMu również nie ma znaczenia na jakiej linii zabrakło autobusu, czy to jest jedyna brygada czy daną trasą poruszają się inne linie, które mogą stanowić alternatywę. 8-(

alojz
Posty: 2426
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 15 maja 2022, 17:59

ashir pisze:
15 maja 2022, 17:45
Grunt, że nawet na L39 jest komplet 4 brygad i kursuje co 30 minut.
Akurat pierwsza zmiana 1/L39 też nie jeździła.

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2022, 18:03

Wiem, ale piję do tego, że teraz wszystkie brygady L39 kursują, a L17 i L19 w ogóle. Priorytetem jednak powinna być obsługa L17 i L19 niż wszystkich brygad L39. Co ma zrobić niezmotoryzowany mieszkaniec Prażmowa? Polonusa i ZTMu to nie interesuje. Problemy komunikacyjne są widać niedostrzegalne z poziomu "Grochowskiej".

michael112
Posty: 2287
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 15 maja 2022, 19:06

ashir pisze:
15 maja 2022, 17:45
ZTM to się sam wydurnia, popołudniowa zmiana L17+L19 zawieszona, czyli zabrakło kierowcy. Co robi ZTM? Łaskawie podał listę wszystkich odwołanych kursów do końca dnia. W żaden sposób nie próbuje złagodzić utrudnień. Grunt, że nawet na L39 jest komplet 4 brygad i kursuje co 30 minut. A mieszkańcy Prażmowa i okolic niech idą z buta, bo nie mają żadnej alternatywy dla autobusu, który i tak kursuje co 4 godziny. W końcu dla operatora i niestety dla ZTMu również nie ma znaczenia na jakiej linii zabrakło autobusu, czy to jest jedyna brygada czy daną trasą poruszają się inne linie, które mogą stanowić alternatywę. 8-(
Tym bardziej że PKS Polonus na tej trasie chyba nadal nie jeździ w niedziele, jak to ma miejsce od początku pandemii. W dodatku z Piaseczna do Prażmowa z buta jest o wiele dalej niż do Jeziorek i Julianowa. Taka trasa na piechotę to chyba bardziej pielgrzymka niż spacer.

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 maja 2022, 20:25

Ba, L17 zmieniło po to trasę, żeby zastąpić komercyjne kursy PKS Polonus. A na L39 dla sporej części trasy jest alternatywa, a w najgorszym przypadku za 30 minut kolejny autobus. L13 pokrywa się w zasadzie w całości z L19 i kursuje normalnie. Problem w tym, że dojeżdża tylko do Zalesia Górnego. Co więcej rozkładowo kursują w parze, ale ZTM nie dostrzega w tym problemu. Najzabawniej było jak L19 nie kursowało na skróty Dworską i do Leśnych Boginek w 100% trasa była identyczna i o identycznej godzinie jechały. :D

ashir
Posty: 26812
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » wczoraj, 10:57

https://www.wtp.waw.pl/utrudnienia/2022 ... ii-l20-19/

Rozkłady pocięte, ale jak widać nie rozwiązało to problemów. Brawo i kto tu robi z pasażerów idiotów? Jeszcze w starym wydaniu bez podania szczegółów utrudnień. Niby wyświetlają się wszystkie 3 brygady, ale skoro o 11 wisi komunikat z utrudnieniami z 6:20 to zakładam, że jest aktualny? :roll:

alojz
Posty: 2426
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » wczoraj, 12:16

2/L20 miało awarię.

ODPOWIEDZ