Strona 22 z 31

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 16 maja 2019, 22:08
autor: Stary Pingwin
Czy tylko mnie się zdaje, że tramwaje w Grudziądzu się zwijają?

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 16 maja 2019, 22:15
autor: ashir
Chyba tak, bo z planu zakupów nowych tramwajów niskopodłogowych, albo chociaż niskowejściowych nic nie wyszło. A częstotliwość jedynej linii tramwajowej po raz kolejny spadła. :(

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 16 maja 2019, 22:45
autor: fraktal
Paweł D. pisze:
16 maja 2019, 21:06
pawcio pisze:
16 maja 2019, 15:52
To wcale nie jest takie proste jak wam się wydaje. Bardzo często wychodzą brygady na pierwszego tu na ostatniego tam. I wtedy nie ma co z nimi zrobić.
Ależ absolutnie oczywiście. Ja nie mam pretensji do autora rozkładu, że Żoliborz wylądował o północy w środku Pragi, tylko że postanowił zamiast wysłać 26 na zakład np. po trasie 6, to skierował po swojej trasie robią nikomu niepotrzebne kółko po Bemowie. Liczę, że to po prostu wypadek przy pracy a nie chęć przypodobania się komuś nocnymi kursami.
Za to w nowym rozkładzie większość żoliborskich brygad na Swinga zjeżdża wcześniej - np. już około 17 z Gocławka, za to do późna zostają brygady wysokie z Woli i Żoliborza, co sprawia, że około godziny 20 na Wiatracznej trzeba czekać na niskopodłogową brygadę linii 26 około 40 minut. Aha, miałem zapytać: czy dodatki za godziny nocne już zlikwidowali, że motorniczym nie podoba się jeżdżenie późno w nocy?

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 6:00
autor: pawcio
Łukasz pisze:
16 maja 2019, 20:19
Przy tej mega długiej 10 nie ma żadnej potrzeby istnienia 28 dalej niż do Koła.
Jest. To trzecia linia na całych Powstańców Śląskich od Radiowej do Cm. Wolskiego.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 7:15
autor: gfedorynski
Przecież nie liczba linii jest ważna, tylko sumaryczna częstotliwość.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 7:16
autor: pawcio
No tak. Ale tam de facto jest to kwestia liczby linii a nie częstotliwości.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 7:46
autor: Łukasz
Tak w ogóle to na PLN to można by stać na 2 torach, tylko wtedy trzeba by 2 dodatkowych brygad.

Przerwy socjalne na Nowym Bemowie też nie przejdą pewnie. Jedynym rozwiązaniem jest przyjazd na pętlę, w razie punktualności 7 minut na ogarnięcie się, podjazd do przodu i myk na pół godziny przerwy. Tylko to by wymagało też chęci zmian wozów.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 8:01
autor: pawcio
Pasażerowie nie lubią dwóch torów, bo nie wiadomo, który pojedzie pierwszy. Nawet 33 na Młocinach się nie obroniło. Więc zostają już tylko totalne odludzia.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 10:02
autor: fraktal
W Swingach i Jazzach czas do odjazdu przecież się wyświetlać powinien, zaś w 105tkach wystarczy zamknąć drzwi i wyłączyć ciepły guzik i wiadomo, że nie odjedzie pierwszy. Zresztą nawet na pętlach autobusowych czasem autobusy stoją równolegle - co przysparza większych problemów niż w przypadku tramwajów przez brak krawężnika - i pasażerowie jakoś się orientują, który autobus pojedzie pierwszy. Dla mnie to kolejny wydumany problem...

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 17 maja 2019, 10:11
autor: pawcio
Dla mnie też. Ale nic na to nie poradzę, że ktoś się przejął.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 18 maja 2019, 7:59
autor: drobert
Na pętlach gdzie mamy wspólny przystanek wyjazdowy, w ogóle nie powinno być obsługi pasażerskiej poza wypuszczeniem po przyjeździe.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 18 maja 2019, 8:33
autor: Łukasz
Ale ogólnie dokładanie 2 czy 4 brygad tylko po to, żeby stały na pętlach, nie wydaje się zbyt mądre.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 24 maja 2019, 11:04
autor: Gdynianin
Jak to jest z tymi brygadami? Idziemy na styk, czy są jeszcze dostępne? Bo po miescie jeździ takie coś:

https://twitter.com/MiastoJestNasze/sta ... 5418467328

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 24 maja 2019, 11:40
autor: Łukasz
Jak ktoś płaci, to chyba ma swój limit.

Rozkłady tramwajowe (sezon 2018/2019)

: 24 maja 2019, 13:05
autor: Bastian
Miasto płaci określoną kwotę za przewozy i nie jest ona nieskończona. Przecież gdyby sypnięto kasą, to i brygad by się znalazło więcej - nawet na zasadzie wypożyczenia. Tak więc zawsze ostatecznym limitem są finanse, a nie wagony.

Jasne też jest, że każde przedsiębiorstwo przewozowe ma jakieś rezerwy taborowe, co pozwala redukować ryzyko, że pewnego pięknego dnia nie będzie czym zrealizować zakontraktowanych przewozów. Taka rezerwa niekoniecznie przecież musi stać na zajezdni.