Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 07 sty 2021, 16:42

fik pisze:
07 sty 2021, 15:25
KwZ pisze:
07 sty 2021, 15:05
Myślę, że jest mniejszość pasażerów, która nie zna podziału na zakresy numeracyjne.
Myślę, że ta mniejszość jest o rząd wielkości większa od większości, która ten podział zna. Serio, wyjdźcie czasem ze swojej bańki :/
Ja myślę że znany jest podział wśród autobusów, a nieznany wśród tramwajów. Trudno się dziwić skoro, linii tramwajowych jest dużo mniej, ja będąc w temacie ogarnąłem to z 2 lata temu. Nie wiem czy kiedykolwiek taką jechałem.

Do tego na szczęście linii 3xx, 4xx i 4x jest bardzo mało i to uważam za sukces.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sty 2021, 19:11

Ze starszych ludzi to jeszcze pamiętają raczej.

Bo kiedyś na czerwone bilet był droższy, a na pospieszne jeszcze droższy. Kolory trzeba było umieć rozpoznawać, a jak się źle wysiadło, to trzeba było kasować nowy bilet - albo czekać nie wiadomo ile, bo nie było rozkładów minutowych na każdym przystanku. Ogólnie to i trasy trzeba było znać.

Młodzi są upośledzeni, obstawiam że nawet z rozkładu nie umieją korzystać w jakiejś części. Numerki? Kolory? Wow.
ŁK

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 07 sty 2021, 19:22

Łukasz pisze:
07 sty 2021, 19:11
Ze starszych ludzi to jeszcze pamiętają raczej.

Bo kiedyś na czerwone bilet był droższy, a na pospieszne jeszcze droższy. Kolory trzeba było umieć rozpoznawać, a jak się źle wysiadło, to trzeba było kasować nowy bilet - albo czekać nie wiadomo ile, bo nie było rozkładów minutowych na każdym przystanku. Ogólnie to i trasy trzeba było znać.

Młodzi są upośledzeni, obstawiam że nawet z rozkładu nie umieją korzystać w jakiejś części. Numerki? Kolory? Wow.
Tu się niestety zgodzę. Sam byłem świadkiem, że pani 6.01. nie umiała rozróżnić rozkładu 122 zwykłego od feryjnego. A przecież na feryjnym są podane daty obowiązywania. Wydaje mi się, że następnym razem ekipa przystankowa powinna wieszać tylko jeden rozkład, ewentualnie z trzema kolumnami (np. Dp, Wigilia, Boże Narodzenie). Ale może to tylko jednostkowy przypadek. Nie wiem.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 07 sty 2021, 21:13

Akurat rozkład feryjny jest felerny o tyle że zawsze jest niżej/dalej, człowiek jest tak stworzony, że patrzy na pierwszy rozkład od góry. Jeszcze jak jest żółty, to ludzie widzą, że trzeba spojrzeć, ale jak główny też jest żółty to już gorzej.
A o cyferkach i kolorkach to ludzie wiedzą, co widać gdy chce im się taki wóz zabrać. Bo to ten szybki. Choć mówię, większość może nawet z takich linii nie korzystać.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 07 sty 2021, 21:25

Jakieś 20 lat temu, może nieco później, było na odwrót: podstawowy rozkład jazdy był żółty, a biały był specjalny. ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 sty 2021, 21:52

W Brukseli kolorów rozkładów było z 5 (z tym że to mogły być kolory ramki czy tam czcionki, niekoniecznie kartonika) i na kazdym (sic!) przystanku był kalendarzyk formatu 1/2 A4 z dniami obowiązywania (kolor kwadracika pod numerem dnia decydował).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 sty 2021, 7:47

michael112 pisze:Jakieś 20 lat temu, może nieco później, było na odwrót: podstawowy rozkład jazdy był żółty, a biały był specjalny. ;)
Tak, chyba latem 2001 się to zmieniło (a może 2000?).
ŁK

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2021, 10:46

Łukasz pisze:
07 sty 2021, 19:11
Młodzi są upośledzeni, obstawiam że nawet z rozkładu nie umieją korzystać w jakiejś części. Numerki? Kolory? Wow.
Młodzi są upośledzeni, czy my (tutaj piszący i czytający) żyjemy w bańce? Coś, co dla ciebie/nas jest oczywiste, bo czytasz o tym na co dzień, bo interesujesz się tym, bo wiesz czego szukać NAPRAWDĘ nie musi być oczywiste dla tzw. przeciętnego człowieka. Serio #sprawdzoneinfo.
Kto powiedział, że warszawski system - z mnóstwem kartek, gdy nadchodzą tymczasowe RJ - jest oczywisty? Oczywistym jest, że wiuszący rozkłąd jest aktualny. Jeśli wiszą 3-4 kartki z RJ, a o różnicy świadczy niewielki nagłóek tabeli, to dla mnie jest to wielka słabość. Dorzućmy do tego, że wieczorami/w nocy RJ nie są podświetlane ("bo się nie na"), to mamy przepis na niezrozumienie.
I tyle.

Jesteś informatykiem/programistą. Zapewne dążysz do tego, by ułatwiać (sobie/innym). Dlaczego zatem w innych obszarach też tego nie robić?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2021, 11:15

A problemu by nie było, gdyby układ był czytelniejszy, a rozkłady bardziej modułowe (na niektórych liniach wylatywałaby np. połowa kursów szczytowych z podstawowego rozkładu, dodatkowo w wigilie od 18 nocne sabaty i szkieletowe tramwaje i nara).

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 626
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 08 sty 2021, 11:56

Ciekawym ile by zmieniło drukowanie na innych kolorach papieru, albo ewentualnie doklejanie bardzo zauważalnych pasków (białe na czerwonym na przykład) informujących, że w tych i tych dniach obowiązuje niniejszy wydruk.

Modułowość swoją drogą, w sumie w okolicy świąt pojawiają się adnotacje o (nie)kursowaniu w Wigilię...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 08 sty 2021, 12:15

Łukasz pisze:
07 sty 2021, 19:11
Młodzi są upośledzeni, obstawiam że nawet z rozkładu nie umieją korzystać w jakiejś części. Numerki? Kolory? Wow.
Uwielbiam takie generalizacje, ale niestety z mojego doświadczenia w pracy wynika że raczej bycie "upośledzonym" nie zależy od wieku. Ile razy widziałem jak starsza część naszego społeczeństwa, widząc 2 metry od siebie wielkie żółte betonowe zapory na torach tramwajowych, uparcie czekała na tramwaj, mimo braku rozkładów jazdy, skreślonych numerków oraz komunikatu na tablicach elektronicznych. Podczas frezowania Ronda Dmowskiego, także pełno było starych osób które czekały na autobus przy rozkopanej na pół metra w głąb jezdni.

kajo
Posty: 2793
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 08 sty 2021, 16:28

Autobus Czerwon pisze:
08 sty 2021, 12:15
Łukasz pisze:
07 sty 2021, 19:11
Młodzi są upośledzeni, obstawiam że nawet z rozkładu nie umieją korzystać w jakiejś części. Numerki? Kolory? Wow.
Uwielbiam takie generalizacje, ale niestety z mojego doświadczenia w pracy wynika że raczej bycie "upośledzonym" nie zależy od wieku. Ile razy widziałem jak starsza część naszego społeczeństwa, widząc 2 metry od siebie wielkie żółte betonowe zapory na torach tramwajowych, uparcie czekała na tramwaj, mimo braku rozkładów jazdy, skreślonych numerków oraz komunikatu na tablicach elektronicznych. Podczas frezowania Ronda Dmowskiego, także pełno było starych osób które czekały na autobus przy rozkopanej na pół metra w głąb jezdni.
Tak można powiedizeć o każdym, ja na przykład kiedyś wyszedłem z Decathlonu z błotnikami wielkimi na metr zapominając o przejściu przez kasę. Poszedłem je zamontować, wróciłem z nimi do serwisu, poprosiłem o pożyczenie narzędzi, zamontowałem, wróciłem oddałem narzędzia i ogarnąłem się dzień później.
A w przypadku starszych ludzi, pewnie też dochodzą procesy starzenia się, słabszy wzrok, słabszy umysł. To jest na przykład powód dlaczego tak wiele osób starszych umiera na przejściach dla pieszych. Nie potrafią na przykład ocenić prędkości i odległości samochodu jadącego do przejścia.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 08 sty 2021, 18:41

Ewentualnie czekać, aż technologia będzie tańsza i: https://www.gdynia.pl/1423-1123-2020-09 ... zdy,551930

Pytanie czy docelowo utryzmanie czytników vs wymiany papierowego rozkładu różniłyby się kosztem obsługi

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8300
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 sty 2021, 20:46

4 czytniki za 155k, co daje prawie 39k za sztukę. Serio?

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1597
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 09 sty 2021, 11:49

Gdynianin pisze:
08 sty 2021, 18:41
Ewentualnie czekać, aż technologia będzie tańsza i: https://www.gdynia.pl/1423-1123-2020-09 ... zdy,551930

Pytanie czy docelowo utryzmanie czytników vs wymiany papierowego rozkładu różniłyby się kosztem obsługi
Dobra dobra, już wystarczający burdel mamy w wyświetlaczach, jeszcze tylko brakuje, żeby rozkłady były rozczłonkowane między epapierowe odpowiedniki StarejMedii, NowejMedii, NovejMedii, Pixela i R&G :p
Dopóki ZTM nie zamówi odpowiedniego dla siebie softu, tak, żeby móc wymuszać na dostawcach hardware'u kompatybilności, to takie rozwiązania nie mają najmniejszego sensu.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Zablokowany