Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 sty 2021, 16:02

No właśnie nie jadą co 15 z Żerania Wschodniego, czas przejazdu wydłuża się tylko o minutę.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2021, 19:37

mkm101 pisze:
17 sty 2021, 15:18
pawcio pisze:
17 sty 2021, 12:04
It's not a bug, It's a feature. Stały problem na przejściach między modułami częstotliwości.
Jeżeli jest to stały problem, to oznacza że układacz rozkładów tramwajowych nie uczy się na swoich błędach.

No cóż, "komunikacja miejska w Warszawie jest najlepsza z całej Polski" a że mieszkając w centrum miasta przy głównym ciągu tramwajowym północ-południe trzeba wyjść na bardzo konkretną godzinę jak powiatowym miasteczku...
To nie jest błąd, tylko cecha systemu. Od początku istnienia Busmana i sieciowych modułów częstotliwości rozjeżdża się koordynacja na przejściach czasów przejazdu i częstotliwości. Rano jest to najbardziej odczuwalne, bo są dwa przejścia częstotliwości: przed 6 20->12 oraz po 6:30 12->8 (w ferie odpowiednio 15 i 10), na które nakłada się najbardziej drastyczna zmiana stref z poranno-wieczornej na szczytową o 6:30. Czasami jeszcze dochodzi różnica między w odległości punktu koordynacji od początku trasy. Nie ma jak tego skoordynować na całej sieci, szczególnie że przejście między modułami częstotliwości jest możliwe tylko w jednym miejscu. Sam mam sporo zastrzeżeń do sposobu układania rozkładów tramwajowych, ale tutaj wiele poprawić się nie da.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 21:31

pawcio pisze:
17 sty 2021, 19:37
To nie jest błąd, tylko cecha systemu.
Sam mam sporo zastrzeżeń do sposobu układania rozkładów tramwajowych, ale tutaj wiele poprawić się nie da.
Jest jeszcze coś takiego jak weryfikacja "produktu". Tu mamy dwie 8-10 minutowe dziury ze zdublowanymi kursami na odcinku od Ronda Babka do Kieleckiej. Trudno tego nie zauważyć jeśli się weryfikuje rezultaty, zwłaszcza jeśli problem do tego prowadzący jest od dawna znany.
A jeśli się zidentyfikuje problem to można "ręcznie" zrobić poprawki.

Wygląda na to że wrzucono pewne dane do Busmana i nie zweryfikowano rezultatów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2021, 22:17

Przy nieskończonej ilości czasu czasami coś by się pewnie dało ręcznie poprawić, aczkolwiek na pewno nie wszystko. A potem lądujesz w brutalnej rzeczywistości, w której masz tydzień na zrobienie rozkładów dla całej sieci. I nie wiem, do której kategorii zalicza się akurat ten przypadek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sty 2021, 22:34

Później lądujesz w miejscu gdzie Ci się przesuwa cała sieć, bo się coś nie mieści na Sluzewcu albo postój wychodzi za krótki...

Zróbmy jednak te sensowne częstotliwości - tak, żeby na ferie nie wycinać losowo kursów danej linii.

Aczkowiek jeśli też kilent nie wymaga, to program będzie działał, jak działa.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2021, 22:47

To nie jest wycinanie losowych kursów. A tym razem na ferie wszystkie linie mają jednolitą częstotliwość. To jest kwestia wyboru założeń do przejść modułów częstotliwości oraz czasów przejazdu. Busman zaś sam niczego nie poprawi ani specjalnie nie podpowie. To tylko narzędzie do edycji a nie silnik szachowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 993
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 23:09

pawcio pisze:
17 sty 2021, 22:17
Przy nieskończonej ilości czasu czasami coś by się pewnie dało ręcznie poprawić, aczkolwiek na pewno nie wszystko. A potem lądujesz w brutalnej rzeczywistości, w której masz tydzień na zrobienie rozkładów dla całej sieci. I nie wiem, do której kategorii zalicza się akurat ten przypadek.
Podobno rozkład się niewiele różni od wakacyjnego, więc wypadałoby że był wstępnie ogarnięty
Łukasz pisze:
17 sty 2021, 22:34
Później lądujesz w miejscu gdzie Ci się przesuwa cała sieć, bo się coś nie mieści na Sluzewcu albo postój wychodzi za krótki...
Tak mówisz?
Sprawdzam.
6:56 na PDPS 4 brygady linii 17/41. Jedna na żeberku, dwie na peronie, czwarta czeka przed pętlą.
pawcio pisze:
17 sty 2021, 22:47
A tym razem na ferie wszystkie linie mają jednolitą częstotliwość. To jest kwestia wyboru założeń do przejść modułów częstotliwości oraz czasów przejazdu. Busman zaś sam niczego nie poprawi ani specjalnie nie podpowie. To tylko narzędzie do edycji a nie silnik szachowy.
No i właśnie. Ktoś (człowiek) nie zweryfikował potem rezultatu działania Busmana.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 18 sty 2021, 15:04

No najprościej by było po prostu zagęścić już tę 1 i przerzucić 41 na 17 do Marymontu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2021, 15:06

Niedasię zagęścić 1, brak jest trzeciej pętli po drodze na kolejny wariant.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 18 sty 2021, 15:08

Glonojad pisze:
18 sty 2021, 15:06
Niedasię zagęścić 1, brak jest trzeciej pętli po drodze na kolejny wariant.
Połączyć ją z 11 :twisted: (wiem, nie jeździ, i skrętu niedasie)
Nie no, prawda, nie powinienem tu wychodzić z tym argumentem, bo jeszcze po prostu wywali się 41 i nie da się nic w zamian.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2021, 15:18

Można zrobić 1 do Naruciaka przechodzące na 11 przez Nowowiejską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sty 2021, 15:20

A czemu do zagęszczenia jedynki ma być potrzebny jeszcze jeden wariant? :O

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 18 sty 2021, 15:21

Żeby się spięło brygadowo.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2021, 15:35

Emyl pisze:
18 sty 2021, 15:20
A czemu do zagęszczenia jedynki ma być potrzebny jeszcze jeden wariant? :O
Bo silna linia bez udziwnień nie ma szans według Zasad Projektu Marszrutyzacyjnego (TM).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 sty 2021, 15:54

Żałuję, że spytałem.

Zablokowany