Czasy przejazdu - 2020-2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
We wczorajszym artykule na wyborcza.pl Tomasz Kunert z ZTM-u zapowiada w lutym zmiany czasów przejazdu na wielu liniach: 108, 119, 123, 125, 136, 138, 141, 142, 143, 145, 148, 164, 165, 166, 168, 172, 173, 183, 179, 185, 187, 189, 193, 225, 245, 328, 331, 401, 402, 503, 702, 720, 7220, 730.
Czy może coś wiecie więcej na ten temat? Od kiedy te zmiany mają wejść?
Czy może coś wiecie więcej na ten temat? Od kiedy te zmiany mają wejść?
Link?man1956 pisze: ↑01 lut 2021, 14:55We wczorajszym artykule na wyborcza.pl Tomasz Kunert z ZTM-u zapowiada w lutym zmiany czasów przejazdu na wielu liniach: 108, 119, 123, 125, 136, 138, 141, 142, 143, 145, 148, 164, 165, 166, 168, 172, 173, 183, 179, 185, 187, 189, 193, 225, 245, 328, 331, 401, 402, 503, 702, 720, 7220, 730.
Czy może coś wiecie więcej na ten temat? Od kiedy te zmiany mają wejść?
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Na podstawie tej listy można już trochę odcinków wytypować do zmiany (np. Grochowska). Nadal jednak brakuje mi bodajże najbardziej hardcorowych linii typu 139/251, 140 i spółka...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na 189 to, rozumiem, wydłużenie? 5 minut po czasie w sobotni wieczór to chyba jednak przesada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Na 168, przy wieczornym półkursie 38 min. ze Spartańskiej, kierowcy też się z trudem wyrabiają o czasie na Witolin.
Gdzie mają zresztą 2 min. postoju. Prawdę mówiąc, w międzyszczycie też nie jest różowo.
Gdzie mają zresztą 2 min. postoju. Prawdę mówiąc, w międzyszczycie też nie jest różowo.
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Miałem to okazję testować w bardzo wczesny poranek w DP gdzie zasady są identyczne - 38 minut, 2 postoju, 38 minut to kurs o 5:15 z Witolina na Sielcach był -11 ja trafiłem na akurat dość skrajny przypadek, no ale ten końcowy odcinek faktycznie jest mocny.
05:05 Meissnera 02
05:06 Bora-Komorowskiego 04
05:07 Umińskiego 02
05:08 Bukowskiego 02
05:08 Perkuna 02
05:10 Zamieniecka 02
05:11 CH Promenada 02
05:12 Zajezdnia Ostrobramska 03
05:13 Witolin 02
I tu podobna sytuacja, obserwacje z DP z rana ale strefa czasowa ta sama - problem jest na samym początku trasy gdzie światła z Sadyby potrafią przytrzymać, potem lewoskręt w Św. Bonifacego, a potem zero minut do kolejnego przystanku. Nakręca się karuzela opóźnieniowa której potem nie sposób odrobić, tak to wygląda w sobotni wieczór:
Na koniec na pocieszenie dodam że z listy tych linii można z niemal 100% pewnością powiedzieć że zarówno Zamieniecka jak i Św. Bonifacego zostaną poprawione. dodając do tego Grochowską takie 148 może dostać niezły zastrzyk minut którego podobno też bardzo wieczorami potrzebuje.20:07 Sadyba 03
20:08 Sadyba 02
20:10 Goraszewska 04
20:10 Klarysewska 02
20:11 św.Bonifacego 04
20:12 Batumi 02
20:13 Stegny 02
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Zastanawiam się, dlaczego w spisie linii do zmiany rozkładów znalazło się np. 138. Postoje na krańcach są tam długie, jakichś niedoczasów nie obserwuję - chyba chodzi o to, że zmieni się rozkład na 168, które jest koordynowane właśnie ze 138.
Akurat 138 ma dobry rozkład gdzieś do Ronda Waszyngtona. Przy Markowskiej zdarza się być już na +4.
ŁK
A tak przy okazji, to na jakiej podstawie ZTM wie, że trzeba poprawić czasy? Siedzi na trasie pomiarowiec i liczy spóźnienia? Kiermani odpisują w karcie? Ekspedytor (jeśli jest) melduje do Centrali?
Ma dane w ZPP z GPSów.
Tak myślałem. Tylko dlaczego, skoro te dane otrzymywane są błyskawicznie, aktualizacja czasów trwa tak długo? W ekstremalnych wypadkach nawet po kilka lat.
W dzisiejszych czasach jedna rzecz to zebrać dane, a druga to je obrobić. Na pewno są też zaburzone przez np. zmienne warunki ruchu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Do tego trzeba dodać fakt, że często jest dużo pilniejszych rzeczy do zrobienia, jakieś zetki, zmiany okresowe itd. Nie bez znaczenia są też koszty wymiany, nie da się za często eksperymentować z kilkunastoma liniami gdy jakiś czas okaże się niewypałem. A w tym roku to już w ogóle dynamika była ogromna. Rozkładowcy zajmują się też zmianami obsługowymi i rozdzielaniem kilometrów dla ajentów np?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.