Czasy przejazdu - 2020-2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 lut 2021, 14:55

We wczorajszym artykule na wyborcza.pl Tomasz Kunert z ZTM-u zapowiada w lutym zmiany czasów przejazdu na wielu liniach: 108, 119, 123, 125, 136, 138, 141, 142, 143, 145, 148, 164, 165, 166, 168, 172, 173, 183, 179, 185, 187, 189, 193, 225, 245, 328, 331, 401, 402, 503, 702, 720, 7220, 730.
Czy może coś wiecie więcej na ten temat? Od kiedy te zmiany mają wejść?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1618
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 01 lut 2021, 15:05

Zmian na 7220 pewnie nie będzie.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 01 lut 2021, 15:41

man1956 pisze:
01 lut 2021, 14:55
We wczorajszym artykule na wyborcza.pl Tomasz Kunert z ZTM-u zapowiada w lutym zmiany czasów przejazdu na wielu liniach: 108, 119, 123, 125, 136, 138, 141, 142, 143, 145, 148, 164, 165, 166, 168, 172, 173, 183, 179, 185, 187, 189, 193, 225, 245, 328, 331, 401, 402, 503, 702, 720, 7220, 730.
Czy może coś wiecie więcej na ten temat? Od kiedy te zmiany mają wejść?
Link?

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 lut 2021, 15:47

Na podstawie tej listy można już trochę odcinków wytypować do zmiany (np. Grochowska). Nadal jednak brakuje mi bodajże najbardziej hardcorowych linii typu 139/251, 140 i spółka...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(


Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 lut 2021, 18:08

Na 189 to, rozumiem, wydłużenie? 5 minut po czasie w sobotni wieczór to chyba jednak przesada.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 01 lut 2021, 18:23

Na 168, przy wieczornym półkursie 38 min. ze Spartańskiej, kierowcy też się z trudem wyrabiają o czasie na Witolin.
Gdzie mają zresztą 2 min. postoju. Prawdę mówiąc, w międzyszczycie też nie jest różowo.

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 lut 2021, 8:45

man1956 pisze:
01 lut 2021, 18:23
Na 168, przy wieczornym półkursie 38 min. ze Spartańskiej, kierowcy też się z trudem wyrabiają o czasie na Witolin.
Gdzie mają zresztą 2 min. postoju. Prawdę mówiąc, w międzyszczycie też nie jest różowo.
Miałem to okazję testować w bardzo wczesny poranek w DP gdzie zasady są identyczne - 38 minut, 2 postoju, 38 minut to kurs o 5:15 z Witolina na Sielcach był -11 ;) ja trafiłem na akurat dość skrajny przypadek, no ale ten końcowy odcinek faktycznie jest mocny.

05:05 Meissnera 02
05:06 Bora-Komorowskiego 04
05:07 Umińskiego 02
05:08 Bukowskiego 02
05:08 Perkuna 02
05:10 Zamieniecka 02
05:11 CH Promenada 02
05:12 Zajezdnia Ostrobramska 03
05:13 Witolin 02
Glonojad pisze:
01 lut 2021, 18:08
Na 189 to, rozumiem, wydłużenie? 5 minut po czasie w sobotni wieczór to chyba jednak przesada.
I tu podobna sytuacja, obserwacje z DP z rana ale strefa czasowa ta sama - problem jest na samym początku trasy gdzie światła z Sadyby potrafią przytrzymać, potem lewoskręt w Św. Bonifacego, a potem zero minut do kolejnego przystanku. Nakręca się karuzela opóźnieniowa której potem nie sposób odrobić, tak to wygląda w sobotni wieczór:
20:07 Sadyba 03
20:08 Sadyba 02
20:10 Goraszewska 04
20:10 Klarysewska 02
20:11 św.Bonifacego 04
20:12 Batumi 02
20:13 Stegny 02
Na koniec na pocieszenie dodam że z listy tych linii można z niemal 100% pewnością powiedzieć że zarówno Zamieniecka jak i Św. Bonifacego zostaną poprawione. ;) dodając do tego Grochowską takie 148 może dostać niezły zastrzyk minut którego podobno też bardzo wieczorami potrzebuje.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 lut 2021, 10:22

Zastanawiam się, dlaczego w spisie linii do zmiany rozkładów znalazło się np. 138. Postoje na krańcach są tam długie, jakichś niedoczasów nie obserwuję - chyba chodzi o to, że zmieni się rozkład na 168, które jest koordynowane właśnie ze 138.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lut 2021, 13:15

Akurat 138 ma dobry rozkład gdzieś do Ronda Waszyngtona. Przy Markowskiej zdarza się być już na +4.
ŁK

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 lut 2021, 13:49

A tak przy okazji, to na jakiej podstawie ZTM wie, że trzeba poprawić czasy? Siedzi na trasie pomiarowiec i liczy spóźnienia? Kiermani odpisują w karcie? Ekspedytor (jeśli jest) melduje do Centrali?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 lut 2021, 13:52

Ma dane w ZPP z GPSów.

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 02 lut 2021, 14:04

Tak myślałem. Tylko dlaczego, skoro te dane otrzymywane są błyskawicznie, aktualizacja czasów trwa tak długo? W ekstremalnych wypadkach nawet po kilka lat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 lut 2021, 14:09

W dzisiejszych czasach jedna rzecz to zebrać dane, a druga to je obrobić. Na pewno są też zaburzone przez np. zmienne warunki ruchu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 lut 2021, 14:16

Do tego trzeba dodać fakt, że często jest dużo pilniejszych rzeczy do zrobienia, jakieś zetki, zmiany okresowe itd. Nie bez znaczenia są też koszty wymiany, nie da się za często eksperymentować z kilkunastoma liniami gdy jakiś czas okaże się niewypałem. A w tym roku to już w ogóle dynamika była ogromna. Rozkładowcy zajmują się też zmianami obsługowymi i rozdzielaniem kilometrów dla ajentów np?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Zablokowany