Zmiany obsługowe - luty 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 625
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 16 lut 2021, 12:28

De facto miasto z reguły płaci za wszystkie wykonywane kilometry (liniowe i dojazdowe), tylko po prostu ich koszta są bardzo ukryte w przypadku ajentów. @Glonojad ma rację, koszta ewentualnych PT są po prostu doliczane do ceny w trakcie kalkulacji oferty; na szczęście stanowią niewielki odsetek w skali całego kontraktu.
Jak to kierownik przewozów w radomskim MZDiK stwierdził - owszem, można by było zrobić dojazdy/zjazdy niepłatne (obecnie w Radomiu płaci się "od bramy do bramy"), tylko wtedy Operatorzy wnieśliby o podniesienie stawek wzkm, i oszczędności pewnie by zniknęły mimo wszystko. Dopóki kilometr jest wykonywany to się od niego i jego zapłaty naprawdę nie da uciec.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 16 lut 2021, 12:50

Czy brak takich dojazdów/zjazdów/włączeń na trasie nie jest też drogą do uelastycznienia RJ? Dojazd/zdjazd wynika (najczęściej?) z przypisania do konkretnej zajezdni. Bez tego można rotować zajezdniami i operatorami bez większych zmian w samych tabliczkach rozkładowych. Dobrze myślę?

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 lut 2021, 12:57

Tak. I ten kontrowersyjny przykład ze 138 to potwierdza.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

KR88
Posty: 171
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 16 lut 2021, 13:52

2 lata temu 176 posiadało zjazd do bazy, wg rozkładu. Po którejś aktualizacji kurs zniknął z rozkładu, bez żadnej informacji "z góry".

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 16 lut 2021, 17:41

KR88 pisze:
16 lut 2021, 13:52
2 lata temu 176 posiadało zjazd do ibazy, wg rozkładu. Po którejś aktualizacji kurs zniknął z rozkładu, bez żadnej informacji "z góry".
Było coś takiego.
Stalowa miała zjazd z N64 z Choszczówki jako 176 i to jeszcze do pl.Hallera.
Kurs zapewne zniknął po skróceniu 176 do Budowlanej i przejęciu obsługi N64 przez Arrive.

KR88
Posty: 171
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 16 lut 2021, 18:40

Jurand pisze:
16 lut 2021, 17:41
KR88 pisze:
16 lut 2021, 13:52
2 lata temu 176 posiadało zjazd do ibazy, wg rozkładu. Po którejś aktualizacji kurs zniknął z rozkładu, bez żadnej informacji "z góry".
Było coś takiego.
Stalowa miała zjazd z N64 z Choszczówki jako 176 i to jeszcze do pl.Hallera.
Kurs zapewne zniknął po skróceniu 176 do Budowlanej i przejęciu obsługi N64 przez Arrive.
Jeszcze podczas obsługi przez Arrivę był zjazd do bazy. Szczególik.

Pozdrawiam

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lut 2021, 19:05

bartoni722 pisze:
16 lut 2021, 12:57
Tak. I ten kontrowersyjny przykład ze 138 to potwierdza.
A właściwie dlaczego 138 obsługuje Ostra, a nie Stalowa?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 lut 2021, 19:49

Bo przebito Strażacką.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 lut 2021, 19:53

pawcio pisze:
16 lut 2021, 19:49
Bo przebito Strażacką.
I dlatego musi jeździć nią autobus, nawet tylko jako przejazd techniczny?

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lut 2021, 19:54

A Ostra dojeżdża Strażacką na Utratę?

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 lut 2021, 20:02

Nie i chyba nigdy nie dojeżdżała. Ja mam inne hipotezy: pierwsza że to zaszłość historyczna z czasów gdy lepiej było zastąpić Grodzia wolnymi deskorolkami z Ostrobramskiej niż szukać dawcy dla uwolnienia stalowych przegubów. A druga że nie bardzo jest co dać na wymianę ze Stalową.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 16 lut 2021, 20:58

Bo ja wiem? Może większe udziały Stalowej w 145, 162, 185, 509.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 lut 2021, 21:00

Ale po co to zmieniać na siłę, skoro Ostrobramska na 138 ma zjazdy do Ronda Waszyngtona?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 lut 2021, 22:11

Może mi ktoś wyjaśnić logikę w rozkładzie 114 czy 122? W dni powszednie poza szczytem kursuje co 20 minut, w dni wolne co 15.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 lut 2021, 22:18

SławekM pisze:
16 lut 2021, 22:11
Może mi ktoś wyjaśnić logikę w rozkładzie 114 czy 122? W dni powszednie poza szczytem kursuje co 20 minut, w dni wolne co 15.
To bardzo proste. W dni powszednie w ciągu dnia wielu jest w pracy, wieczorem miasto zamiera. W weekend ludzie wychodzą na miasto w różnych sprawach (zarówno rekreacji, jak i spraw codziennych i spożywczych). Zresztą to było widać swego czasu na linii 522, kiedy to w międzyszczycie jeździło to co 30 minut, a w weekendy co 15. :)

Zablokowany