Zmiany obsługowe - luty 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 15 lut 2021, 10:53

Czy tylko ja zauważyłem, że ostatnio zaczęły znikać z linii poranne i wieczorne kursy? Są linie, które w szczególności w DS po 20 kursują co 30 min (sic!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 lut 2021, 10:54

bartoni722 pisze:
15 lut 2021, 10:52
Na 168 ostatni w takcie 15' jest o 18:19 i od tego momentu jest 20.
A, faktycznie, źle spojrzałem :). Wciąż uważam to za lepszy rozkład od 146.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 15 lut 2021, 11:14

Tymczasem w ramach "rozkładów lepiej dopasowanych" i korekt czasów przejazdu zlikwidowano w DP dwa pierwsze kursy 138 z Saskiej w kierunku Mokotowa o 3:45 i 4:15. Pracownicy Mokotowa i Woronicza niech jeżdżą samochodami albo nocnym przez Centralny.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 lut 2021, 11:47

Piotrek_2274 pisze:
15 lut 2021, 11:14
Tymczasem w ramach "rozkładów lepiej dopasowanych" i korekt czasów przejazdu zlikwidowano w DP dwa pierwsze kursy 138 z Saskiej w kierunku Mokotowa o 3:45 i 4:15. Pracownicy Mokotowa i Woronicza niech jeżdżą samochodami albo nocnym przez Centralny.
Też zauważyłem. Myślałem że nie było zapotrzebowania.

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lut 2021, 11:51

A było?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 15 lut 2021, 11:58

man1956 pisze:
11 lut 2021, 21:05
Jak to wpłynie na regularność kursowania - trudno powiedzieć. Do wybranych półkursów dodano chyba po 1 min., ale jeśli nie wydłużono postojów wyrównawczych, to nadal będzie słabo z punktualnością.
Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.

138 to był raczej przypadkowy bonus wynikający z układu wyjazdów i zjazdów niż celowe działanie.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 lut 2021, 12:08

Mam wrażenie że od pewnego czasu, zamiast robić wyjazdy z zajezdni po trasie (patrz: wcześniej 504 i do niedawna 136 i 138), robi się je jako Przejazdy Techniczne. Nie umiem na to znaleźć innego wytłumaczenia niż oszczędności. Z tego powodu od sobotniej korekty rozkładu jazdy 136, z Ronda Unii Europejskiej w kierunku Ursynowa, między 6 a 7 zniknęły na 136 2 kursy które rozpoczynały się na Maklakiewicza.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8265
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lut 2021, 12:14

Średnio 1 osoba w pojeździe przed przyst. Torwar, czasem 2, pojedyncze przypadki większej liczby, a maks. to 7 (w kursie o 4:17).
Na Wołoskiej w tych samych kursach po 3-4 osoby, ale równie często nikt.
(wg danych od od września 2020)

Jeśli WTP szuka oszczędności, to może Zajezdnia Woronicza powinna uruchomić jakąś ekstrówkę dla swoich pracowników?

man1956
Posty: 1527
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 15 lut 2021, 12:35

bartoni722 pisze:
15 lut 2021, 11:58
man1956 pisze:
11 lut 2021, 21:05
Jak to wpłynie na regularność kursowania - trudno powiedzieć. Do wybranych półkursów dodano chyba po 1 min., ale jeśli nie wydłużono postojów wyrównawczych, to nadal będzie słabo z punktualnością.
Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.

138 to był raczej przypadkowy bonus wynikający z układu wyjazdów i zjazdów niż celowe działanie.
No, skoro na 141 wydłużono postoje wyrównawcze to brawo. W końcu wrócono do dobrych rozwiązań sprzed kilku lat, kiedy 141 miało w szczycie postoje po 20 - 26 min. Gorzej, że przy okazji pogorszono częstotliwość w szczycie B (na 172 też - to chyba jedyne linie, które przy obecnych zmianach dostały gorszą częstotliwość).

A propos wczesnych i późnych kursów:
obcięto potrzebny, moim zdaniem, kurs o 23.30 z Pralki.
Zamiast tego mamy kurs zjazdowy na Woronicza o 23.34 z Witolina i kurs dojazdowy z Woronicza o 4.16 z Wołoskiej.
Wozy jeżdżą, paliwo płynie, tylko nikt się nie zastanowił, czy akurat na tych odcinkach i o tej porze są one potrzebne.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 15 lut 2021, 18:03

186 - dodatek 012 stał się całką i doszedł dodatek 018

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lut 2021, 18:14

Autobus Czerwon pisze:
15 lut 2021, 12:08
Mam wrażenie że od pewnego czasu, zamiast robić wyjazdy z zajezdni po trasie (patrz: wcześniej 504 i do niedawna 136 i 138), robi się je jako Przejazdy Techniczne. Nie umiem na to znaleźć innego wytłumaczenia niż oszczędności. Z tego powodu od sobotniej korekty rozkładu jazdy 136, z Ronda Unii Europejskiej w kierunku Ursynowa, między 6 a 7 zniknęły na 136 2 kursy które rozpoczynały się na Maklakiewicza.
Może w nowej umowie wieloletniej mza nie ma już limitu kilometrów niepłatnych?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 lut 2021, 18:17

Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 15 lut 2021, 18:59

reserved pisze:
15 lut 2021, 18:17
Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.
Od kilku miesięcy można takie zaobserwować.
Pierwsze z brzegu wyjazdy na 705 na pusto do Załubic i Rynii

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 lut 2021, 19:16

O to to to. :)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 15 lut 2021, 19:20

reserved pisze:
15 lut 2021, 18:17
Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.
Skoro MZA nie ma płacone za dojazdy, to chyba lepiej żeby dojazd był kursem chociaż po części handlowym, za który będzie zapłacone, a nie wyjazdem na pusto? Czy źle rozumiem?

Zablokowany