Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 20 maja 2021, 10:31

Tak samo jak 23 i 24. Ktoś myśli 🤔🤔. Chyba mało...
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 maja 2021, 10:34

beni pisze:
20 maja 2021, 10:29
Co ma Boernerowo z Piaskami?
Odsunięcie, przesunięcie 22 od 28 spowoduje odsunięcie od 24 na odcinku Kercelak - Waszyngtona a to przecież zbrodnia gdyż muszą dalej jechać razem.
Chyba chodzi o to że 22 i 28 mają wspólny tor na Piaskach i nie mogą się nawzajem zajeżdżać.
Prawdę powiedziawszy, najlepiej by było żeby te linie nie miały tam postoju, ponieważ jeśli tramwaj jednej linii się opóźni, może zostać wyprzedzony przez tramwaj tej drugiej i potem nie będzie mógł odjechać z pętli o swoim czasie.

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 20 maja 2021, 10:34

Wiadomo, że najlepsze postoje są w szczerym polu, bez zaplecza sanitarnego. W przypadku 17 czwarty tor na Służewcu by się przydał. I nie myślę o żeberku wyjazdowym, tylko dodatkowym torze obok postojowych. Co mi po postoju 8 minut, jak ten przede mną musi się zameldować, dmuchnąć i skorzystać z toalety. Jak odjedzie, ja muszę zrobić to samo, a za mną grzeje się następny skład i zator sięga Taśmowej.
Doskonałym rozwiązaniem była pętla na Osiedlu Górczewska, z pięcioma torami postojowymi. Nawet w czasach 8 jeden tor pozostawał wolny, co pozwalało na przejazd składu opóźnionego, a zajechanego przez brygadę np. z zajezdni.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 maja 2021, 10:46

beni pisze:
20 maja 2021, 10:29
Co ma Boernerowo z Piaskami?
Boernerowo narzuca moment,w którym jest 20 w obie strony na Obozowej. Od tego trzeba wyjść, budując układ z 23 i 24 na Obozowej oraz z 13 i 26 na W-Z. 24 usztywnia 22, ale 22 spotyka sie z 26 na Grochowskiej, a 26 z 28 na Targowej. Z kolei 22 z 28 spotyka się drugi raz na Broniewskiego. I tak dalej.

To oczywiście dowodzi, że linii jest po prostu za dużo i niepotrzebnie prawie wszystkie są w tej samej kategorii no ale to jest decyzja na poziomie politycznym, którą jakoś trzeba na poziomie technicznym zrealizować.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 maja 2021, 10:48

PO leci w sondażach, może już czas?
Nie no, żartuję. To się nie wydarzy.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 20 maja 2021, 10:50

beni pisze:
20 maja 2021, 10:29
Co ma Boernerowo z Piaskami?
Odsunięcie, przesunięcie 22 od 28 spowoduje odsunięcie od 24 na odcinku Kercelak - Waszyngtona a to przecież zbrodnia gdyż muszą dalej jechać razem.
Odsunięcie 22 w międzyszczycie sprawi że będziesz miał 35 i 22 w jednej minucie, na Okopowej minutę przed 27 i dwie minuty przed 1 co daje nam cudowny takt 03-04-05-11-15-16-17. Dalej, Kercelek-Waszyngtona mówisz. Z przyzwoitego 7-5 robisz 2-10. Grasz dalej?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

beni
Posty: 2739
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 20 maja 2021, 11:58

Co ci da idealny takt na Broniewskiego jak rozpierdzielają wszystko światła i stara infrastruktura. Nawet na papierze idealna koordynacja linii może być fikcją w realu. Co ci da tramwaj za tramwajem skoro jeden jest nabity a dwa puste bo przed pierwszym jest dziura 4 minutowa bo przez hiper super ułożony rozkład złapiesz opóźnienie przez starą infrastrukturę i sypie się jak domek z kart itp. itd. Jak wspomniała tu osoba potrzeba kogoś by sieć lini tramwajowych stworzył od nowa, bo jest ich za dużo. Ale się nie da i od paru lat ganiamy się w kółko. Ważne wzkm i coraz szybciej i szybciej. Karawana się kręci.
Ale gdzie sens i logika.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4867
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 20 maja 2021, 12:05

michael112 pisze:
20 maja 2021, 10:34
beni pisze:
20 maja 2021, 10:29
Co ma Boernerowo z Piaskami?
Odsunięcie, przesunięcie 22 od 28 spowoduje odsunięcie od 24 na odcinku Kercelak - Waszyngtona a to przecież zbrodnia gdyż muszą dalej jechać razem.
Chyba chodzi o to że 22 i 28 mają wspólny tor na Piaskach i nie mogą się nawzajem zajeżdżać.
Prawdę powiedziawszy, najlepiej by było żeby te linie nie miały tam postoju, ponieważ jeśli tramwaj jednej linii się opóźni, może zostać wyprzedzony przez tramwaj tej drugiej i potem nie będzie mógł odjechać z pętli o swoim czasie.
Postój choćby minimalny ale jednak musi być na Piaskach. Mając 28 nie załatwisz wszystkich potrzeb na Wschodnim gdzie jest tylko toi-toi, Zajeżdżane brygady często się wyprzedzają przez tor 26 jeśli sytuacja na to pozwala. Grunt, że nie ma już takich sytuacji, że odstęp na Radosława w stronę Piasek pomiędzy wozami to tylko 1 minuta bo to jednak było ekstremum i gonienie rozkładu by nie być zajechanym. Najmniej teraz to są 2 minuty i tylko w szczycie, nie jest to dużo ale lepiej niż było. Skoro jest szansa, że tramwaje wrócą na Górczewską jeszcze w tym roku to można jeszcze chwilę się przemęczyć, za miesiąc na wakacje i tak pewnie rozkład się zmieni i ponownie zrobi się luźniej.
Stary Pingwin pisze:
20 maja 2021, 10:34
Wiadomo, że najlepsze postoje są w szczerym polu, bez zaplecza sanitarnego. W przypadku 17 czwarty tor na Służewcu by się przydał. I nie myślę o żeberku wyjazdowym, tylko dodatkowym torze obok postojowych. Co mi po postoju 8 minut, jak ten przede mną musi się zameldować, dmuchnąć i skorzystać z toalety. Jak odjedzie, ja muszę zrobić to samo, a za mną grzeje się następny skład i zator sięga Taśmowej.
No to jest słabe na Służewcu. 8 minut gdzie najpierw chwilę stoisz, żeby ten przed Tobą podjechał, później Ty podjeżdżasz a na koniec i tak jeszcze musisz się ewakuować na żeberko bo już kolejny wóz czeka do wjazdu...
Jaki jest Służewiec każdy wie, moim zdaniem warto byłoby skrócić postoje na 18 lub skoordynować to z 31 tak by miały wspólny peron tak by 2 tory były wspólne dla 17 i 41. 18 można wydłużyć przerwy na Żeraniu FSO gdzie jest jeden wolny tor i zaplecze więc nawet 3x18 mogłoby tam być. A jakby się tak do końca nie dało to na żeberko na Służewcu można wtedy kierować coś z zestawu 18/31 które i tak mają dłuższe przerwy niż 17/41.
ObrazekObrazek

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 20 maja 2021, 12:07

beni pisze:
20 maja 2021, 11:58
Co ci da idealny takt na Broniewskiego jak rozpierdzielają wszystko światła i stara infrastruktura. Nawet na papierze idealna koordynacja linii może być fikcją w realu.
Idealny argument za nieruszaniem 22 i 28.
beni pisze:
20 maja 2021, 11:58
Co ci da tramwaj za tramwajem skoro jeden jest nabity a dwa puste bo przed pierwszym jest dziura 4 minutowa bo przez hiper super ułożony rozkład złapiesz opóźnienie przez starą infrastrukturę i sypie się jak domek z kart itp. itd.
Idealny argument za niepowodowaniem stad 22 i 35.

Wiesz, że tym co piszesz tak naprawdę dementujesz swoje argumenty? Poza pustymi sloganami jak to jest źle, nie odbiłeś ani jednej piłeczki, rzucasz ogólnikami. Podsumowując: rozwalasz koordynację na Okopowej, rozwalasz koordynację 22 i 24, powodujesz stada na Broniewskiego (co byś potem pisał o rozkładzie?) a to wszystko dla jakiegoś niezrozumiałego obiektywnie celu.

To że linii jest za dużo to wiemy wszyscy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 maja 2021, 12:44

Bywalec pisze:
20 maja 2021, 12:05
michael112 pisze:
20 maja 2021, 10:34


Chyba chodzi o to że 22 i 28 mają wspólny tor na Piaskach i nie mogą się nawzajem zajeżdżać.
Prawdę powiedziawszy, najlepiej by było żeby te linie nie miały tam postoju, ponieważ jeśli tramwaj jednej linii się opóźni, może zostać wyprzedzony przez tramwaj tej drugiej i potem nie będzie mógł odjechać z pętli o swoim czasie.
Postój choćby minimalny ale jednak musi być na Piaskach. Mając 28 nie załatwisz wszystkich potrzeb na Wschodnim gdzie jest tylko toi-toi, Zajeżdżane brygady często się wyprzedzają przez tor 26 jeśli sytuacja na to pozwala. Grunt, że nie ma już takich sytuacji, że odstęp na Radosława w stronę Piasek pomiędzy wozami to tylko 1 minuta bo to jednak było ekstremum i gonienie rozkładu by nie być zajechanym. Najmniej teraz to są 2 minuty i tylko w szczycie, nie jest to dużo ale lepiej niż było. Skoro jest szansa, że tramwaje wrócą na Górczewską jeszcze w tym roku to można jeszcze chwilę się przemęczyć, za miesiąc na wakacje i tak pewnie rozkład się zmieni i ponownie zrobi się luźniej.
Burmistrz Bielan Pietruczuk mówił już chyba rok temu, że ustalał z ZTMem, że 28 ma pojechać na Koło. Gdyby zawiesić 11, to dałoby się zrobić, w zamian 26 na Koło. Ale na obietnicach się skończyło póki co.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 maja 2021, 13:38

Zawieszenie 11, żeby 28 mogło sobie powietrze na Koło powozić to pomysł iście szatański i dobrze, że nie wszedł.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 20 maja 2021, 13:48

A dlaczego właściwie 11 dalej funkcjonuje? Nikt nie rozważał jego połączenia z 13? (Kawęczyńska-Koło przez Solidarności, Wolską, Powst. Śl.)

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 20 maja 2021, 13:51

Taka 13 nie obsłuży zagłębia biurowego na Daszyńskim.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 maja 2021, 14:14

Glonojad pisze:
20 maja 2021, 13:38
Zawieszenie 11, żeby 28 mogło sobie powietrze na Koło powozić to pomysł iście szatański i dobrze, że nie wszedł.
11 też powietrze woziła na odcinku Nowe Bemowo - al. Reymonta, a na 28 przynajmniej nie jeżdżą jazzy. Swoją drogą po wprowadzeniu nowych "lepszych" rozkładów jazdy moi znajomi byli mocno zaskoczeni, ile nagle wysokiej podłogi jest w Warszawie. Jeżeli to wrażenie powszechne, to spodziewałbym się skarg do ZTMu. Ja w sumie też uważam, że jazzy z 11 przydałyby się na innych liniach, na przykład na 10.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2021, 14:19

Tylko Jazzem zmienisz kierunek na MRD. Oczywiście można skrócić do Cm. Wolskiego a wydłużyć na Koło 13. Tylko ile oszczędności dałaby taka zmiana?

Zablokowany