Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 maja 2021, 22:43

KwZ pisze:Właśnie bardzo szkoda, że w rozbudowującym się intensywnie zagłębiu biurowym nie powiększono pętli o dodatkowy tor. A tak mamy 4 linie na 3 torach i to nie może być wygodne. Zwłaszcza że te linie są silne.
No przecież powiększono 10 lat temu. Wtedy rzeczywiście się to intensywnie rozbudowywało. Teraz zdecydowanie wszystko idzie w kierunku większego zbilansowania okolicy, więc jest szansa, że za lat kilka popyt będzie dużo mniej punktowy, a wtedy 3 tory mogą wystarczyć. Choć akurat siedemnastka i 31 będą potrzebne w obecnym kształcie.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 maja 2021, 7:20

Decyzja co ma być podstawową linią na Woronicza jest jak wybór między dżumą a cholerą. Jednak patrząc po zapełneniu szczególnie w międzyszczycie, uważam że jednak powinna być to 18, choć kwestię czy potem powinna jechać na Nowowiejską, Most Ś-D lub Gdański czy jaki będzie miała numer (np. 4 też jest ładny) uważam za otwartą.

tatra
Posty: 291
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 21 maja 2021, 7:30

Silna 17 powinna kończyć na M.Marymont gdzie ma postoje i socjal. Z Winnicy może być krótsza linia w okolice Babki?
tatra

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 maja 2021, 7:52

W okolicach Babki najbliższa pętla, jaką kojarzę, to M Marymont.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 maja 2021, 8:17

Od strony Winnicy to M. Marymont tak samo wygodne do przesiadek jak Woronicza. Żeby się tylko się nie okazało, że częsta 17 potrzebna jest na całej trasie.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 maja 2021, 8:43

Autobus Czerwon pisze:Decyzja co ma być podstawową linią na Woronicza jest jak wybór między dżumą a cholerą. Jednak patrząc po zapełneniu szczególnie w międzyszczycie, uważam że jednak powinna być to 18, choć kwestię czy potem powinna jechać na Nowowiejską, Most Ś-D lub Gdański czy jaki będzie miała numer (np. 4 też jest ładny) uważam za otwartą.
Trochę nie rozumiem tego wywodu. Silne linie na Woronicza trzeba zacząć budować od Wołoskiej i Puławskiej. Nie sądzę, żeby na Puławskiej były potrzebne 2 silne linie, a naturalnie silna powinna być linia jadąca prosto całym ciągiem. W tym wypadku pada to na 35. Z tego wynika, że 18 powinna być słaba i znikać w miarę szybko, czyli na Most Śl-D. Ogólnie wynika z tego, że 18 powinna jechać na Wyścigi, a w Woronicza skręcać czwórka.
Puławską jako silne 35, słabe 18 i 4 - to jest już dość. Z tego powodu należy wywalić 14 i zrobić silną piętnastkę do Banacha. Wtedy na Okęcie może jechać silna jedynka. I tak dalej. A nie że „na Woronicza silna musi być osiemnastka”.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 21 maja 2021, 8:57

Silne 35 niepotrzebnie zapcha Broniewskiego. Bez całościowej reformy ilości połączeń nic nie zrobisz. A Organizatorowi bliżej chyba do skansenu niż rewolucji :)

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 maja 2021, 9:01

A silne 35 zamiast 35 i 28?

Autobus Czerwon
Posty: 4091
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 maja 2021, 9:31

Łukasz pisze:
21 maja 2021, 8:43
Autobus Czerwon pisze:Decyzja co ma być podstawową linią na Woronicza jest jak wybór między dżumą a cholerą. Jednak patrząc po zapełneniu szczególnie w międzyszczycie, uważam że jednak powinna być to 18, choć kwestię czy potem powinna jechać na Nowowiejską, Most Ś-D lub Gdański czy jaki będzie miała numer (np. 4 też jest ładny) uważam za otwartą.
Trochę nie rozumiem tego wywodu.
Której części nie rozumiesz? Podstawowa linia tramwajowa na Woronicza, a więc jeżdżąca cały dzień i cały tydzień, powinna zaczynać trasę na Służewcu i wyjeżdżać na Puławską w kierunku północnym, przy czym na północ od placu Unii Lubelskiej dalszy przebieg trasy jest do ustalenia, bo opcji jest kilka i każda jest równoważna pod kątem funkcjonalności w układzie komunikacyjnym. Przy czym podstawowa linia =/= silna linia, gdyż taka jest moim zdaniem na Woronicza zbędna (wystarczy 18 plus szczytowe zasilenie w postaci 31/44). Na Puławskiej i tak musi zostać jakaś słaba linia (kursująca co 8 minut w szczycie) gdyż ilość relacji skrętnych jest na tyle duża, że nie da się zaplanować na tym ciągu wyłącznie 1-2 silnych (kursujących co 4 minuty w szczycie) linii.

Odnosząc się do obecnej sytuacji, skoro 18 i 31 obie jeżdżą co 8 minut w szczycie, to chyba faktycznie słuszną koncepcją jest aby na Służewcu krańcowały na tym samym torze. 18 ma miejsca pod dostatkiem na Żeraniu, a 31 jest krótką trasą na której myślę że z powodzeniem można stosować SWL. Wtedy każda linia z pary 17/41 dostałaby swój tor, co biorąc pod uwagę długą trasę i niespecjalne warunki socjalne na Tarchominie Kościelnym byłoby chyba nienajgorszym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 maja 2021, 9:49

Też mi się to rozwiązanie podoba. Tor odstawczy na Wierzbnie umożliwia nawet rozwiązania podobne do Młocin - można długi postój realizować na stanowisku wschodnim, a w tym czasie wahadła zawracałyby na stanowisku zachodnim.

Przy czym póki 31 jest słabe (a sądzę, że będzie takie co najmniej do końca wakacji), to dwustanowiskowy tor odstawczy daje postoje minimum 9-minutowe w szczycie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 maja 2021, 9:51

Całe 12 lat temu, jeszcze za Ruty, było już ustalone, że 33 trafi na Służewiec, a 17 na Kielecką. I tyle z tego wyszło.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5799
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 21 maja 2021, 10:06

Bastian pisze:
21 maja 2021, 9:51
Całe 12 lat temu, jeszcze za Ruty, było już ustalone, że 33 trafi na Służewiec, a 17 na Kielecką. I tyle z tego wyszło.
33 ekspedycje na obu krańcach, 17 na żadnym. Chyba, że przywrócimy ekspedycję na Kieleckiej. A gdyby 33 z 17 mknęły na Służewiec, a 41 znika? Na Żerań Wschodni 1 z Narutowicza, jak było kiedyś. Naprawdę, w 41 skręcającym na Babce podróżuje kilka osób, które i tak opuszczają skład za rondem. Za chwilę trzeba będzie przemyśleć na nowo układ tramwajowy na Bródnie, po dotarciu tamże M2.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 maja 2021, 10:26

Po dotarciu M2 wyleci 41. To jest składak, relacja skrętna na Babce jest techniczna tak naprawdę, dla Bródna liczy się odcinek od Basenów na wschód (a tak naprawdę od metra).

Po dotarciu M2 miało też wylecieć 25 z Bródna ale na czym się skończy to Bóg jeden wie, bo przecież trzeba zrobić konsultacje 3 miesiące wcześniej, choć bez wątpienia jakieś założenia liniowe do modelu ruchu, żeby dofinansowanie uzyskać, zostały przyjęte.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 maja 2021, 10:32

Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
21 maja 2021, 8:43
Trochę nie rozumiem tego wywodu.
Której części nie rozumiesz? Podstawowa linia tramwajowa na Woronicza, a więc jeżdżąca cały dzień i cały tydzień, powinna zaczynać trasę na Służewcu i wyjeżdżać na Puławską w kierunku północnym, przy czym na północ od placu Unii Lubelskiej dalszy przebieg trasy jest do ustalenia, bo opcji jest kilka i każda jest równoważna pod kątem funkcjonalności w układzie komunikacyjnym. Przy czym podstawowa linia =/= silna linia, gdyż taka jest moim zdaniem na Woronicza zbędna (wystarczy 18 plus szczytowe zasilenie w postaci 31/44). Na Puławskiej i tak musi zostać jakaś słaba linia (kursująca co 8 minut w szczycie) gdyż ilość relacji skrętnych jest na tyle duża, że nie da się zaplanować na tym ciągu wyłącznie 1-2 silnych (kursujących co 4 minuty w szczycie) linii.

Odnosząc się do obecnej sytuacji, skoro 18 i 31 obie jeżdżą co 8 minut w szczycie, to chyba faktycznie słuszną koncepcją jest aby na Służewcu krańcowały na tym samym torze. 18 ma miejsca pod dostatkiem na Żeraniu, a 31 jest krótką trasą na której myślę że z powodzeniem można stosować SWL. Wtedy każda linia z pary 17/41 dostałaby swój tor, co biorąc pod uwagę długą trasę i niespecjalne warunki socjalne na Tarchominie Kościelnym byłoby chyba nienajgorszym rozwiązaniem.
Ok, rozumiem, że nie silna. Ale kompletnie nie widzę potrzeby, dla której linia z Puławskiej miałaby jeździć akurat na Wołoską i to jako podstawowa. 90% ludzi jeździ nią między Wołoską a metrem. Zresztą 18 może jeździć w DP do Woronicza, a w DS na Służewiec, skoro w DS nie ma 31. Ta zamiana jest głównie ze względu na kwestie czysto techniczne. Przesiadki 18-31 są jednoperonowe. Jeśli zrobisz słabe 18 na Służewiec, to ono zawsze będzie zajmować swój tor. Dlaczego? Bo 31 może i do końca wakacji będzie co 8. A może będzie co 6. A może co 3-4. Ciągle żonglowanie wspólnymi torami 18 i 31 nikomu nic nie da. A tak 31 masz na Slużewcu nawet bez wielkich postojów, bo motorniczy idzie sobie do ekspedycji i wyjeżdża innym wozem za 10 minut (i tak nie jest przywiązany do kabiny, bo na Wierzbnie musi się przemieścić), a 17 i 41 w zamianie mają swoje tory, gdzie mogą sobie spokojnie stać 8 minut.

Silne 33 i silna 17 na Wołoskiej wydają się nadpodażą, poza tym nie rozwiązuje to żadnego z problemów, które zgłosiłeś, Pingwinie. Bo problem ten sam, co na 17, będzie na 33. Chyba że słaba 17 - ale wtedy to się przestanie spinać dalej.
ŁK

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 21 maja 2021, 11:39

bartoni722 pisze:
20 maja 2021, 13:51
Taka 13 nie obsłuży zagłębia biurowego na Daszyńskim.
To może 13 Koło - ... - Wolska - Skierniewicka - Kasprzaka - ONZ - Femina - WZ - ... - Kawęczyńska i 11 do piachu :twisted:

Zablokowany