Zmiany obsługowe - marzec 2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
Po każdych nie. Ale rozprostować nogi i do toalety to po każdym.
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.bartoni722 pisze: ↑03 mar 2021, 11:39Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.Georg pisze: ↑03 mar 2021, 16:33Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.bartoni722 pisze: ↑03 mar 2021, 11:39Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Przypuszczam, że może to zależeć od liczby dostępnych brygad i zakładanej częstotliwości. Mam nadzieję, że zależy to też trochę od zdrowego rozsądku. Ale może jakiś rozkładowiec się wypowie. Ja coś tam wiem, ale może to dawno i nieprawda.
-
- Posty: 12140
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Robi odpowiedni wpis w kartę i....korzysta z tego prawa.Georg pisze: ↑03 mar 2021, 16:33Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.bartoni722 pisze: ↑03 mar 2021, 11:39Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Nie byłem w stanie doszukać się na forum konkretnego zapisu, więc zostawię sobie 1-2% rezerwy na poczet wadliwości mojej pamięci, ale ztcp nie było tam żadnego rozróżnienia - więc wygląda na to że tak, czysto teoretycznie mógłby sobie zrobić 5 minut na MSN oraz niżej wymienionych pętlach.
Nie do końca tak. Rozkładowcem nie jestem, ale coś tam wiem i zerówki są robione (przy czym nawet i od tego się w miarę możliwości odchodzi, raczej daje się wirtualną przynajmniej minutę):
1) na pętlach ulicznych albo gdy pętla jest w uczęszczanych zatokach (np. Olecka dla 161, Nowowiejska dla 151, Sasanki dla 228)
2) gdy pasażerowie z końca/początku trasy muszą przejechać tranzytem przez kraniec (Koczargi Stare dla 714, Młochów dla 733, Mariew dla 729, dawniej Stara Miłosna - teraz widzę że takie 733 ma kursy z postojami nawet po 7-8 minut)
3) na nockach, co jest pokłosiem zapisu o nierobieniu postojów na krańcu nie_Centralnym, konieczności powrotu na sabat na odpowiednią porę i łatwości zapewnienia 15 na Centralnym (również jest tego coraz mniej)
4) jeśli układ koordynacyjny tego wymaga (wymyślony przykład: linia z obiegiem 60 minut, czas półkursu 20, wychodzi na jednej pętli 19 minut postoju a na drugiej 1 albo 31)
5) może się zdarzyć wieczorem jak np. brygada poprzedzająca zjedzie do zakładu a kolejna musi wrócić na przeciwległy kraniec albo przed ostatnim kursem zjazdowym, żeby nie trzymać tej brygady o północy 10 minut na pętli - tutaj już trochę teoretyzuję, ale pewnie jakby dobrze poszukać to coś by się ostało.
Generalnie zerowe albo 1, 2-minutowe postoje bardzo często wynikają z jakiś pobudek technicznych, raczej nie ma takich sytuacji jak kilka(naście) lat temu że ktoś za mocno wyżyłował i wymyślił 0 minut postoju w godzinach szczytu (518 na DC, objazdowe 338 ok. 10 lat temu z postojami 0 na Wileńskim i 3 na Utracie).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ładowanie 158 zapewne w zajezdni na Ostrobramskiej?Walas pisze: ↑04 mar 2021, 11:19Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
Ciekawe, z czego zabrane kleszczowe brygady na 180.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- TranslatorPS
- Posty: 625
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区
Przesłanek prawnych ku zagwarantowaniu minimalnego czasu postoju, z tego co wiem, nie ma. Jakiekolwiek kwestie dotyczące minimalnych postojów z reguły wywodzą się z regulaminów wewnętrznych lub po prostu chęci/możliwości/wyrozumiałości samego rozkładowca. Oczywiście istnieją (a przynajmniej powinny, w idealnym świecie) minimalne postoje wywodzące się z po prostu potrzeby zagwarantowania pewnego poziomu punktualności poprzez redukcję opóźnień przechodzących, ale jedyne co reguluje ustawa (podejrzewam, że o to głównie tutaj chodzi, bo co jak co, ale zapisów regulaminów ZTMowskich niestety nie znam), to obowiązkowe przerwy w trakcie służby, czyli 15tki.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023