Zmiany obsługowe - marzec 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2021, 8:24

Po każdych nie. Ale rozprostować nogi i do toalety to po każdym.

19445
Posty: 38
Rejestracja: 11 lut 2012, 20:11
Lokalizacja: ZK-5

Post autor: 19445 » 03 mar 2021, 8:28

Łukasz pisze:
03 mar 2021, 8:15
Czy kierowca po każdych 45 minutach jazdy musi iść na spacer?
Tak. Chociażby na spacer do toalety.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 mar 2021, 9:05

Georg pisze:
03 mar 2021, 8:24
Po każdych nie. Ale rozprostować nogi i do toalety to po każdym.
Jak ktoś po każdym postoju chodzi do toalety to powinien zapisać się do urologa lub innego specjalisty

man1956
Posty: 1536
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 03 mar 2021, 11:34

19445 pisze:
03 mar 2021, 8:28
Łukasz pisze:
03 mar 2021, 8:15
Czy kierowca po każdych 45 minutach jazdy musi iść na spacer?
Tak. Chociażby na spacer do toalety.
W pewnym wieku to się zdarza. Zwłaszcza że praca jest nerwowa.

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 03 mar 2021, 11:39

Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2021, 16:33

bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27388
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 mar 2021, 16:41

Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 mar 2021, 17:43

Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33
bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 03 mar 2021, 17:48

fik pisze:
03 mar 2021, 16:41
Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?
Ma 15 minut na rondzie Waszyngtona.

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 mar 2021, 18:56

fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33

Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Jest jakaś granicą km/czasowa po której przysługuje 5 minut czy zależy od rozkładowców?

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 mar 2021, 22:22

Georg pisze:
03 mar 2021, 18:56
fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Jest jakaś granicą km/czasowa po której przysługuje 5 minut czy zależy od rozkładowców?
Przypuszczam, że może to zależeć od liczby dostępnych brygad i zakładanej częstotliwości. Mam nadzieję, że zależy to też trochę od zdrowego rozsądku. Ale może jakiś rozkładowiec się wypowie. Ja coś tam wiem, ale może to dawno i nieprawda. ;)

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 04 mar 2021, 10:55

Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33
bartoni722 pisze:
03 mar 2021, 11:39
Od tego ma przecież prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu.
Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
Robi odpowiedni wpis w kartę i....korzysta z tego prawa. :)
fik pisze:
03 mar 2021, 16:41
Kierowca 902 też ma prawo do 5 minut postoju na każdym krańcu?
Nie byłem w stanie doszukać się na forum konkretnego zapisu, więc zostawię sobie 1-2% rezerwy na poczet wadliwości mojej pamięci, ale ztcp nie było tam żadnego rozróżnienia - więc wygląda na to że tak, czysto teoretycznie mógłby sobie zrobić 5 minut na MSN oraz niżej wymienionych pętlach. ;)
fraktal pisze:
03 mar 2021, 17:43
Georg pisze:
03 mar 2021, 16:33

Ano właśnie. O to chciałem już dawno zapytać. W rozkładach czasami zdarza się, że postój wynosi 0 albo 1. Z drugiej strony kierowca ma na każdym krańcu prawo do 5 minut postoju. To jak to w końcu jest? Przecież w autobusach nie ma SWL.
To chyba zależy od długości trasy. Zero postoju na jednym z krańców jest na krótszych trasach.
Nie do końca tak. Rozkładowcem nie jestem, ale coś tam wiem i zerówki są robione (przy czym nawet i od tego się w miarę możliwości odchodzi, raczej daje się wirtualną przynajmniej minutę):
1) na pętlach ulicznych albo gdy pętla jest w uczęszczanych zatokach (np. Olecka dla 161, Nowowiejska dla 151, Sasanki dla 228)
2) gdy pasażerowie z końca/początku trasy muszą przejechać tranzytem przez kraniec (Koczargi Stare dla 714, Młochów dla 733, Mariew dla 729, dawniej Stara Miłosna - teraz widzę że takie 733 ma kursy z postojami nawet po 7-8 minut)
3) na nockach, co jest pokłosiem zapisu o nierobieniu postojów na krańcu nie_Centralnym, konieczności powrotu na sabat na odpowiednią porę i łatwości zapewnienia 15 na Centralnym (również jest tego coraz mniej)
4) jeśli układ koordynacyjny tego wymaga (wymyślony przykład: linia z obiegiem 60 minut, czas półkursu 20, wychodzi na jednej pętli 19 minut postoju a na drugiej 1 albo 31)
5) może się zdarzyć wieczorem jak np. brygada poprzedzająca zjedzie do zakładu a kolejna musi wrócić na przeciwległy kraniec albo przed ostatnim kursem zjazdowym, żeby nie trzymać tej brygady o północy 10 minut na pętli - tutaj już trochę teoretyzuję, ale pewnie jakby dobrze poszukać to coś by się ostało.

Generalnie zerowe albo 1, 2-minutowe postoje bardzo często wynikają z jakiś pobudek technicznych, raczej nie ma takich sytuacji jak kilka(naście) lat temu że ktoś za mocno wyżyłował i wymyślił 0 minut postoju w godzinach szczytu (518 na DC, objazdowe 338 ok. 10 lat temu z postojami 0 na Wileńskim i 3 na Utracie).
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 04 mar 2021, 11:19

Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

wincenty
Posty: 1319
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 mar 2021, 11:40

Walas pisze:
04 mar 2021, 11:19
Od 6.03 158 w całości na elektryki.
Artykuł WGKM:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -2021-roku
Ładowanie 158 zapewne w zajezdni na Ostrobramskiej?
Ciekawe, z czego zabrane kleszczowe brygady na 180.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 625
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 04 mar 2021, 11:46

Przesłanek prawnych ku zagwarantowaniu minimalnego czasu postoju, z tego co wiem, nie ma. Jakiekolwiek kwestie dotyczące minimalnych postojów z reguły wywodzą się z regulaminów wewnętrznych lub po prostu chęci/możliwości/wyrozumiałości samego rozkładowca. Oczywiście istnieją (a przynajmniej powinny, w idealnym świecie) minimalne postoje wywodzące się z po prostu potrzeby zagwarantowania pewnego poziomu punktualności poprzez redukcję opóźnień przechodzących, ale jedyne co reguluje ustawa (podejrzewam, że o to głównie tutaj chodzi, bo co jak co, ale zapisów regulaminów ZTMowskich niestety nie znam), to obowiązkowe przerwy w trakcie służby, czyli 15tki.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Zablokowany