Zmiany obsługowe - maj 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 maja 2021, 22:07

Glonojad pisze:
26 maja 2021, 10:29
Dlatego na 116 i 180 jeżdżą kleszczowe diesle.
Jeżdżą diesle, ale z Woronicza, Ostrobramskiej i Stalowej, bo wybrane brygady zostały zdegradowane po ostatniej awarii na Chomiczówce.
michael112 pisze:
26 maja 2021, 12:35
fraktal pisze:
26 maja 2021, 12:19
Te diesle są planowe. Tylko solbus na 222 jest nieplanowy.
:o :?: ](*,) Po co było hucznie się przechwalać rozszerzeniem obsługi autobusami elektrycznymi? Już lepiej było wycofać elektryczne ze 158.
Poza tym, na chwilę obecną w ruchu są 74 elektryczne autobusy. OK, do tego dochodzą dodatki, ale to i tak słaby wynik na 130 pojazdów.
I co dałoby wycofanie elektryków z 158? Problem musi być po stronie ładowarek, a nie taborze. Ściągniesz z całek na 158 to będą się szlajały np. na dodatkach 507 lub co gorzej 142, 198, 202 i innych. Ostatnio nie sprawdzałem, ale wcześniej w szczycie jednocześnie jeździło ok. 115 pojazdów.
zxcvbnm pisze:
26 maja 2021, 15:49
Gazowce Arrivy realizują strategiczne zadania np. obsługa 161.
W jakim celu jeżdżą przeguby na 1 i 2/161? Nie można ich było dać na linie, gdzie Arriva posyła solówki? Dlaczego 9/157 jest teraz na przeguby? Trzeba było zostawić solówkę, a przeguba dać na 3/161. Jak szaleć to na całego. :roll:

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 maja 2021, 23:36

ashir pisze:
26 maja 2021, 22:07
I co dałoby wycofanie elektryków z 158? Problem musi być po stronie ładowarek, a nie taborze. Ściągniesz z całek na 158 to będą się szlajały np. na dodatkach 507 lub co gorzej 142, 198, 202 i innych. Ostatnio nie sprawdzałem, ale wcześniej w szczycie jednocześnie jeździło ok. 115 pojazdów.
Nie ogarniam, jak to możliwe że jedne brygady mogą, a inne nie mogą się ładować na tej samej ładowarce.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 maja 2021, 23:50

Nie chodzi o to, że jedne brygady mogą, a inne nie, tylko o to, żeby wszystkie nie musiały się ładować. Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 maja 2021, 9:15

Co jak co, ale racjonalniejsze by było posłanie gazowych 12 m z R2 czy od Michalczewskiego, czy hybryd Mobilisu, jeśli to miały być brygady ECO :) Dobrze, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł wysłania elektryka 18 m na 161. Chociaż, chętnie bym zobaczył. Tak jak mówisz, jak szaleć, to szaleć. Nie ma półśrodków.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 27 maja 2021, 16:22

zxcvbnm pisze:
27 maja 2021, 9:15
Co jak co, ale racjonalniejsze by było posłanie gazowych 12 m z R2 czy od Michalczewskiego, czy hybryd Mobilisu, jeśli to miały być brygady ECO :) Dobrze, że jeszcze nikt nie wpadł na pomysł wysłania elektryka 18 m na 161. Chociaż, chętnie bym zobaczył. Tak jak mówisz, jak szaleć, to szaleć. Nie ma półśrodków.
Ja to po cichu liczyłem na Solbusy 10m z R7 na liniach 104 i 211😉

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 28 maja 2021, 14:36

michael112 pisze:
26 maja 2021, 23:36
ashir pisze:
26 maja 2021, 22:07
I co dałoby wycofanie elektryków z 158? Problem musi być po stronie ładowarek, a nie taborze. Ściągniesz z całek na 158 to będą się szlajały np. na dodatkach 507 lub co gorzej 142, 198, 202 i innych. Ostatnio nie sprawdzałem, ale wcześniej w szczycie jednocześnie jeździło ok. 115 pojazdów.
Nie ogarniam, jak to możliwe że jedne brygady mogą, a inne nie mogą się ładować na tej samej ładowarce.
Chodzi o nieustanną pracę ładowarki, która pracuje bez przerw przy wszystkich brygadach na elektryki. Jak wozy ładują się non stop, to w ciepłe dni ładowarki się przegrzewają. Kilka diesli pozwala odpocząć ładowarkom.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 maja 2021, 14:38

Jakoś linia 111 radzi sobie mając tylko ładowarkę na Esperancie i ma 100% obsady elektrycznej.
Naprawdę czarno widzę powodzenie projektu z elektrykami jak toto takie delikatne jest. :twisted: Autobus nie ujedzie całego dnia, musi się ładować. Ładowarka biedna, nie może cały dzień pracować, trzeba jej dawać przerwy.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 28 maja 2021, 15:22

Nie ma to jak porównywać gruszki do jabłek. Na 111 jest 10 całek (dodatki się nie muszą ładować), a na 116 17 całek. To żadna różnica dla ładowarki czy trzeba pobrać energię dla 10 czy 17 elektryków. #-o

Jurand
Posty: 1054
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 maja 2021, 15:35

Vlady pisze:
28 maja 2021, 15:22
Nie ma to jak porównywać gruszki do jabłek. Na 111 jest 10 całek (dodatki się nie muszą ładować), a na 116 17 całek. To żadna różnica dla ładowarki czy trzeba pobrać energię dla 10 czy 17 elektryków. #-o
A to jak planowali, montowali i uruchamiali to o tym nie wiedzieli 🤔😁
Nadal twierdzę że MZA i ZTM robi z siebie pośmiewisko 🤣

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 maja 2021, 15:55

Vlady pisze:
28 maja 2021, 15:22
Nie ma to jak porównywać gruszki do jabłek. Na 111 jest 10 całek (dodatki się nie muszą ładować), a na 116 17 całek. To żadna różnica dla ładowarki czy trzeba pobrać energię dla 10 czy 17 elektryków. #-o
A co ma liczba brygad do częstotliwości ładowań? :D Częstotliwość linii ma znaczenie, a nie liczba brygad, która jest zależna również od długości trasy.

fraktal
Posty: 5468
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 maja 2021, 16:18

Vlady pisze:
28 maja 2021, 15:22
Nie ma to jak porównywać gruszki do jabłek. Na 111 jest 10 całek (dodatki się nie muszą ładować), a na 116 17 całek. To żadna różnica dla ładowarki czy trzeba pobrać energię dla 10 czy 17 elektryków. #-o
Tyle, że na Chomiczówce są dwie ładowarki na linię, a na Esperanto - jedna(chyba :P )

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 28 maja 2021, 16:23

fraktal pisze:
28 maja 2021, 16:18
Tyle, że na Chomiczówce są dwie ładowarki, a na Esperanto - jedna(chyba :P )
Są też 2.
ashir pisze:
28 maja 2021, 15:55
A co ma liczba brygad do częstotliwości ładowań? :D Częstotliwość linii ma znaczenie, a nie liczba brygad, która jest zależna również od długości trasy.
To dla czego przy tej samej częstotliwości na 111 daje się wszystko obsłużyć, a na 116 nie? :twisted:
Żeby nie było, MZA wujowo wszystko zaplanowało, rozbiło zakup autobusów i ładowarek na 2 przetargi i efekt jest jaki jest...

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2195
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 29 maja 2021, 0:58

Pamiętajmy, że w planach były ładowarki również w Wilanowie. Wtedy lądowanie rozbiłoby na dwa krańce. Narazie nie wszystkie ładowarki powstały, więc dalej tkwimy w stanie przejściowym...

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 29 maja 2021, 9:26

Pozwolę przerwać temat i uzupełnić planowe zastępstwa za małą Arrivę w DŚ:
104, 161, 196, 262, 800 i 900 - zmiana na Arrivove SU12.
211 i 234 - zmiana na Mobilisowe SU8,9LE.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 29 maja 2021, 9:36

Mateusz950 pisze:
29 maja 2021, 9:26
Pozwolę przerwać temat i uzupełnić planowe zastępstwa za małą Arrivę w DŚ:
104, 161, 196, 262, 800 i 900 - zmiana na Arrivove SU12.
211 i 234 - zmiana na Mobilisowe SU8,9LE.
133 Arriva U12
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Zablokowany