Zmiany obsługowe - lipiec 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 13 lip 2021, 19:05

Emyl pisze:
13 lip 2021, 18:20
Od 17 lipca Arriva wchodzi na 204 Otokarami, sprawdzone info.
Pan Walas już napisał.
A co jest wyżej?
Ślepy 😆?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1615
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 13 lip 2021, 19:39

Jurand pisze:
13 lip 2021, 19:05
Emyl pisze:
13 lip 2021, 18:20
Od 17 lipca Arriva wchodzi na 204 Otokarami, sprawdzone info.
Pan Walas już napisał.
A co jest wyżej?
Ślepy 😆?
Ale mi się to nie podoba, fika i trzech następnych może zabawne.
Reszta NIE.
Może kogoś śmieszy....
Ale fajne jest od ciebie Pan Walas, no super. I niech tak zostanie, bo miałem was na privach opierpapier.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 lip 2021, 9:49

wincenty pisze:
13 lip 2021, 15:58
bartoni722 pisze:
13 lip 2021, 15:42
Tam może nie tyle za mało czasu na samo doładowanie, co w połączeniu z korkami tworzyło opóźnienia wtórne i przenosiło je na 139. A układ koordynacyjny sprawiał że przy trzech brygadach postoje na Wilanowskiej byłyby zerowe. Teraz będzie luksus, ok. 40 min. na doładowanie na Grapie i ok. 35-40 minut na Wilanowskiej (wieczorami zdarza się nawet 50. min).
A wiadomo jak rozwiązano problem ładowania na pętli Grapa na pętli, która wymagała cofania, żeby stanąć pod ładowarką?
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 lip 2021, 10:34

Glonojad pisze:
14 lip 2021, 9:49
wincenty pisze:
13 lip 2021, 15:58

A wiadomo jak rozwiązano problem ładowania na pętli Grapa na pętli, która wymagała cofania, żeby stanąć pod ładowarką?
Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 14 lip 2021, 10:38

wincenty pisze:
14 lip 2021, 10:34
Glonojad pisze:
14 lip 2021, 9:49

Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204 (-(
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary :lol: :lol: :lol:

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 lip 2021, 11:17

Jurand pisze:
14 lip 2021, 10:38
wincenty pisze:
14 lip 2021, 10:34

Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204 (-(
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary :lol: :lol: :lol:
Byłem, widziałem, z tym że na PKP Praga z tyłu są krzaczory, a na Grapie chodnik, po którym chodzą ludzie...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 14 lip 2021, 11:39

wincenty pisze:
14 lip 2021, 11:17
Jurand pisze:
14 lip 2021, 10:38
Musisz jechać na PKP Praga i zobaczyć jak tam zawracają wozy 10m i 12m na linii 204 (-(
O rany może już tam byłeś i dlatego od 17 lipca obsługę przejmuje Arriva na Otokary :lol: :lol: :lol:
Byłem, widziałem, z tym że na PKP Praga z tyłu są krzaczory, a na Grapie chodnik, po którym chodzą ludzie...
Chyba to nie jedyne takie miejsca, na Forcie Wawrzyszew i na Pańskiej w Konstancinie chyba też nie da rady zawrócić bez cofania.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lip 2021, 12:27

wincenty pisze:
14 lip 2021, 10:34
Glonojad pisze:
14 lip 2021, 9:49

Może jednak uznano, żę cofanie pojedynczym autobusem to nie jest technika rakietowa?
Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Którym?

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 14 lip 2021, 16:18

ashir pisze:
14 lip 2021, 12:27
wincenty pisze:
14 lip 2021, 10:34

Ale wbrew obowiązującym przepisom...
Którym?
Że cofanie autobusem musi odbywać się przy udziale asysty.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 lip 2021, 16:43

Prosiłem o podstawę prawną. ;-)

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 14 lip 2021, 17:06

No ciekawe co to za przepisy. Jakoś każdy autobus PKS, czy innego przewoźnika, który robi przewozy szkolne zawraca cofając. Nie po to na egzaminie ćwiczy się cofanie po łuku, żeby jeździć całe życie tylko do przodu.
Poza tym, na zajezdniach codziennie odchodzą takie manewry przegubami na wstecznym, że zawrócenie solówką na mieście to bułka z masłem.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 lip 2021, 18:35

konri pisze:
14 lip 2021, 17:06
Nie po to na egzaminie ćwiczy się cofanie po łuku, żeby jeździć całe życie tylko do przodu.
Ja na egzaminie praktycznym miałem nawet nadprogramowo zawracanie autobusem "na trzy" z powodu awaryjnego zamknięcia ulicy o którym egzaminator nie wiedział, także ogólnie umiejętność cofania autobusem jest jak najbardziej przydatna :P
Kierujących autobusami w tym temacie obowiązują dokładnie te same przepisy dotyczące także prowadzenia samochodów osobowych a konkretnie art. 23 PoRD:
Kierujący pojazdem jest obowiązany:
[...]
3)
przy cofaniu ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu i zachować szczególną ostrożność, a w szczególności:
a) sprawdzić, czy wykonywany manewr nie spowoduje zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub jego utrudnienia,
b) upewnić się, czy za pojazdem nie znajduje się przeszkoda; w razie trudności w osobistym upewnieniu się kierujący jest obowiązany zapewnić sobie pomoc innej osoby.
2.
Zabrania się cofania pojazdem w tunelu, na moście, wiadukcie, autostradzie lub drodze ekspresowej.
Co najwyżej jakaś wewnętrzna instrukcja przewoźnika może zabraniać tego typu manewrów.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 lip 2021, 23:08

Co z tymi Otokarami od 17 lipca? Podobno na 204 wchodzi Arriva.
ŁK

Mateusz950
Posty: 727
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 16 lip 2021, 13:57

Od jutra Kleszczowa traci dwie brygady 154 w DŚ. Czy to oznacza, że Mobilis przejmuje obsługę 4 br. i 7 br., bo o nich mowa?
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 16 lip 2021, 14:10

Tak jest, oprócz tego zgarnia 3c na 108 na Alpino od Woronicza w DS.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Zablokowany