Kto i czym to obsługuje? – 2022–2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 24 lis 2022, 13:57

Poprzez zwiększanie przerw na krańcach. Np linia 218 płacze za dodatkiem 06, który dawał szanse przyjechania na odjazd . Teraz bez szans. Wiec linia jest kompletnie nieregularna.

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 lis 2022, 14:02

Wydłużyć postoje. Tylko że 141 ma długą trasę, a na Witolinie nie ma miejsca na więcej niż 2 autobusy.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 lis 2022, 14:10

Dziwię się, że mimo Twojego prawie 17-letniego stażu na forum trzeba Ci tłumaczyć tak oczywiste rzeczy. Ale spróbuję.
Więc tak:
* dołożenie dodatku (np. na 141) powoduje, że postój na Witolinie zwiększa się z 11 do 23 minut,
* w ten sposób - w sytuacji np. gdy brygada na 20-minutowe opóźnienie - kierowca ma szansę chociażby pójść do toalety,
a następnie odjechać o czasie,
* dzięki temu ja, jako pasażer, który płaci podatki na komunikację miejską, mam możliwość skorzystania z jej usług o planowanej w rozkładzie godzinie,
* dzięki punktualnie kursującej linii nie marznę beznadziejnie na mrozie, więc nie grozi mi, że zachoruję i pójdę na zwolnienie,
* dzięki temu, że nie zachoruję, moja żona nie ma kłopotu i dodatkowych obowiązków, związanych z chorującym mężem,
* dzięki temu, że będą zdrowy, nie powiększam kolejek w przychodni czy w aptece,
* moje zdrowie cieszy też mojego szefa, bo dzięki temu firma realizuje swoje zadania bez obsuwek.
Sam widzisz, ile osób i instytucji ma radość z powodu dołożenia jednego małego dodatku...

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 lis 2022, 14:12

Ten komentarz był oczywiście do Piotrka-2274

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 lis 2022, 14:13

Georg pisze:
24 lis 2022, 14:02
Wydłużyć postoje. Tylko że 141 ma długą trasę, a na Witolinie nie ma miejsca na więcej niż 2 autobusy.
23 min. postoju na Witolinie oznaczają dokładnie 2 autobusy na pętli.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lis 2022, 14:21

Molo pisze:Poprzez zwiększanie przerw na krańcach. Np linia 218 płacze za dodatkiem 06, który dawał szanse przyjechania na odjazd . Teraz bez szans. Wiec linia jest kompletnie nieregularna.
W której części dnia? Bo popołudniami to i dodatek 016 by nie pomógł. A przez pozostałe godziny to raczej jeżdżą jako tako.
ŁK

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 24 lis 2022, 14:28

man1956 pisze:
24 lis 2022, 14:13
Georg pisze:
24 lis 2022, 14:02
Wydłużyć postoje. Tylko że 141 ma długą trasę, a na Witolinie nie ma miejsca na więcej niż 2 autobusy.
23 min. postoju na Witolinie oznaczają dokładnie 2 autobusy na pętli.
Jest 11 minut. 23 są na Pralce. Przy okazji nie wiedziałem że 141 z 10 minut spadło do 12.

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 24 lis 2022, 14:58

Łukasz pisze:
24 lis 2022, 14:21
Molo pisze:Poprzez zwiększanie przerw na krańcach. Np linia 218 płacze za dodatkiem 06, który dawał szanse przyjechania na odjazd . Teraz bez szans. Wiec linia jest kompletnie nieregularna.
W której części dnia? Bo popołudniami to i dodatek 016 by nie pomógł. A przez pozostałe godziny to raczej jeżdżą jako tako.
Szczyt B pomogłoby , przynajmniej jak miałem to ostatnio 2 razy. No i ten dodatek dawał przerwy po 18:30 każdej brygadzie po prawie 30 min. Dzięki czemu wszystko wracało do normy.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 lis 2022, 14:59

Spadło po południu

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lis 2022, 15:13

Molo pisze:
Łukasz pisze:
24 lis 2022, 14:21
W której części dnia? Bo popołudniami to i dodatek 016 by nie pomógł. A przez pozostałe godziny to raczej jeżdżą jako tako.
Szczyt B pomogłoby , przynajmniej jak miałem to ostatnio 2 razy. No i ten dodatek dawał przerwy po 18:30 każdej brygadzie po prawie 30 min. Dzięki czemu wszystko wracało do normy.
Tylko teraz opóźnienia nawet 90 minut… Ostatnio widziałem raczej skróty z Wilanowskiej do Wierzbna, co oczywiście powoduje wypadnięcie kursów. Może któreś 308 mogłoby się przebrać wieczorem, bo ok. 18 już kończy, a na cały dodatek to bym nie liczył, zbyt mało strategiczna linia - w zasadzie cała trasa w strefie dojścia do tramwajów.
ŁK

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 lis 2022, 21:02

Piotrek_2274 pisze:
24 lis 2022, 13:30
Jak dokładanie dodatków ma wpłynąć na punktualność linii?
Gdyby w autobusach były SWL-e, tak jak w tramwajach, to dodatki nie byłyby aż tak konieczne, ale to są autobusy i na to się nie zanosi. ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lis 2022, 22:28

To nie ma związku. To przede wszystkim kwestia stabilności realizacji rozkładów jazdy. Tramwaje z charakterystyki ruchu bez zdarzeń nadzwyczajnych bardzo rzadko łapa opóźnienia większe niż najbliższy planowany postój.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 lis 2022, 9:59

fraktal pisze:
24 lis 2022, 21:02
Piotrek_2274 pisze:
24 lis 2022, 13:30
Jak dokładanie dodatków ma wpłynąć na punktualność linii?
Gdyby w autobusach były SWL-e, tak jak w tramwajach, to dodatki nie byłyby aż tak konieczne, ale to są autobusy i na to się nie zanosi. ;)
SWLe na autobusach to bardzo, ale to bardzo kiepski pomysł. Właśnie ze względu na korki i opóźnienia o których w tym temacie piszemy.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lis 2022, 10:04

Autobus Czerwon pisze:
fraktal pisze:
24 lis 2022, 21:02
Gdyby w autobusach były SWL-e, tak jak w tramwajach, to dodatki nie byłyby aż tak konieczne, ale to są autobusy i na to się nie zanosi. ;)
SWLe na autobusach to bardzo, ale to bardzo kiepski pomysł. Właśnie ze względu na korki i opóźnienia o których w tym temacie piszemy.
A w obrębie jednej linii? Odpada problem piętnastek, jak masz N+2 kierowców np.
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 25 lis 2022, 10:10

Poniższą tezę potwierdziłem na przykładzie krajów zachodnich stosujących właśnie "SWLe" jako podstawę ruchową, i tak naprawdę sprowadza się to tylko do tego, że daną linię obsługuje się mniejszą liczbą wozów niż w polskich warunkach przy praktycznie tej samej ilości kierowców, bo jedyne co odpada to gwarantowanie postojów >15 min (jak np. najlepszy postój wypadałby o długości 13 min i wtedy to 13 można zachować zamiast robienia 23, 25, 28, 33, zależnie od częstotliwości). Ameryki nie odkryję, ale różnica jest po prostu taka, że wycięcie jednego czy dwóch wozów i ścięcie postojów nie niesie ze sobą oszczędności w kierowcach, bo trzeba kierowcę któremu zabrano wyjazd z zajezdni wystawić na miasto 4-5 godzin później, żeby tam przejął wóz i dał komuś przerwę. I się zapętlamy.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Zablokowany