Zmiany - wakacje 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2022, 16:09

Kiedyś tak zakładano, a jak byłoby w praktyce teraz? Obecna liczba autobusów w dni wolne nie starczyłaby na obsłużenie wersji skróconej do Wiatracznej - co najmniej 1 brygadę trzeba by było dołożyć.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 21 lip 2022, 16:22

Autobus Czerwon pisze:Bardzo mi się podobają podwójne standardy organizatora wobec prowadzących różne środki transportu. Niedawno miała miejsce zmiana rozkładu linii T związana z zamknięciem ekspedycji na pl.Narutowicza i koniecznością zapewnienia motorniczym ekspediowanego krańca. Jednocześnie ten sam organizator układa rozkład dla linii 167, gdzie w weekendy są 3 brygady niemające ani jednego postoju na ekspediowanym krańcu Stare Bemowo.
Kolejny argument za zmianą trasy.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2022, 16:35

fraktal pisze:
21 lip 2022, 13:43
Tramwajarze mają stosowny zapis w umowie, z miastem, niestety kierowcy autobusów sobie takiego nie wywalczyli.
Nic mi o tym nie wiadomo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2022, 16:36

Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2022, 16:09
Kiedyś tak zakładano, a jak byłoby w praktyce teraz? Obecna liczba autobusów w dni wolne nie starczyłaby na obsłużenie wersji skróconej do Wiatracznej - co najmniej 1 brygadę trzeba by było dołożyć.
Patrząc na liczbę dodatków, to trasa do Wiatracznej to mniej więcej połowa trasy do Szczęśliwic. Pamiętaj, że przy wyższej częstotliwości inaczej się rozkładają postoje - mogą być mniejsze straty na wyrównywaniu taktu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5938
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 21 lip 2022, 16:37

Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2022, 16:09
Kiedyś tak zakładano, a jak byłoby w praktyce teraz? Obecna liczba autobusów w dni wolne nie starczyłaby na obsłużenie wersji skróconej do Wiatracznej - co najmniej 1 brygadę trzeba by było dołożyć.
W DS trzeba 6 brygad na odcinku Falenica - Wiatraczna. Ile jest?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 21 lip 2022, 16:50

W DS na 521 jest 5 brygad.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2022, 16:50

Georg pisze:
21 lip 2022, 16:37
Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2022, 16:09
Kiedyś tak zakładano, a jak byłoby w praktyce teraz? Obecna liczba autobusów w dni wolne nie starczyłaby na obsłużenie wersji skróconej do Wiatracznej - co najmniej 1 brygadę trzeba by było dołożyć.
W DS trzeba 6 brygad na odcinku Falenica - Wiatraczna. Ile jest?
Pięć.
pawcio pisze:
21 lip 2022, 16:36
Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2022, 16:09
Kiedyś tak zakładano, a jak byłoby w praktyce teraz? Obecna liczba autobusów w dni wolne nie starczyłaby na obsłużenie wersji skróconej do Wiatracznej - co najmniej 1 brygadę trzeba by było dołożyć.
Patrząc na liczbę dodatków, to trasa do Wiatracznej to mniej więcej połowa trasy do Szczęśliwic. Pamiętaj, że przy wyższej częstotliwości inaczej się rozkładają postoje - mogą być mniejsze straty na wyrównywaniu taktu.
28 minut w jedną stronę + zawrotka + 28 minut w kolejną. Ciężko tu wyczarować coś innego niż 6 brygad, choćby jedna miała być tylko maratonem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 21 lip 2022, 17:21

28+28+19=75. 19 minut postoju w Falenicy pozwala zamknąć rozkład w 5 brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 21 lip 2022, 17:25

A skąd 28? Ja widzę w DS na przystanek po zawrotce 32' (6:02-6:34) i 30-32' w drugą stronę (6:34-7:04, 12:05-12:37). Czyli w maxie wychodzi 64 minuty jazdy na kółko.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 21 lip 2022, 17:34

Słuszna uwaga, źle spojrzałem. 28 minut jest do pl.Szembeka.

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 21 lip 2022, 23:18

pawcio pisze:
21 lip 2022, 16:35
fraktal pisze:
21 lip 2022, 13:43
Tramwajarze mają stosowny zapis w umowie, z miastem, niestety kierowcy autobusów sobie takiego nie wywalczyli.
Nic mi o tym nie wiadomo.
Czyli z czego wynikają te przepisy, że Mokotów nie może mieć SWLi na Nowym Bemowie albo że jedna z pętli musi być ekspediowana. To są wszystko wewnętrzne przepisy spółki, które tak po prostu są respektowane?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lip 2022, 0:04

Jeśli chodzi o SWL-e to oczywiście są to wewnętrzne przepisy TW. Przy czym nie ma bezwzględnego zakazu robienia SWL-i dla Mokotowa na Nowym Bemowie (choć warunki do zaistnienia takiej sytuacji musiałyby być dość niezwykłe). Natomiast kwestia dostępu do ekspedycji w kontekście linii T ma dwa elementy. Po pierwsze, TW wpisały do Regulaminu pracy przepis z rozporządzenia o 180 minutach dostępu do toalety, więc to obowiązuje już, niezależnie od okresu przejściowego z rozporządzenia. Stąd na wiosnę była choćby zmiana rozkładu jazdy linii 2. Po drugie, przepis przejściowy rozporządzenia nie mówi o tym, że całość wchodzi za trzy lata, tylko że są trzy lata na dostosowanie krańców do wymogów rozporządzenia. Likwidacja ekspedycji nijak się pod taki przepis przejściowy nie załapie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 22 lip 2022, 11:24

Autobus Czerwon pisze:
21 lip 2022, 17:34
Słuszna uwaga, źle spojrzałem. 28 minut jest do pl.Szembeka.
Tak czy siak dołożenie tylko jednej brygady, by podwoić częstotliwość to korzystna opcja.

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 22 lip 2022, 20:47

Linię Z-5, kursującą od 25 lipca, obsługiwać będzie ZEA Stalowa dwoma brygadami na 12m.
Zaś linię Z26 będą obsługiwać wszystkie zajezdnie MZA pojazdami 18m. Numery brygady prezentują się następująco:
R-1: 2, 6, 9
R-2: 5, 7, 10
R-3: 8, 11, 012
R-4: 1, 3, 4

Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 23 lip 2022, 17:35

pawcio pisze:
22 lip 2022, 0:04
Ok, dzięki za wyjaśnienie. :) Choć gdy 33 skierowano na NB odniosłem wrażenie, że sprawa rozbija się o jakąś umowę, być może chodziło tylko o umowę pomiędzy pracodawcą a motorniczym. :wink:

Zablokowany