Zmiany od marca 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 27 lut 2023, 20:03

O, faktycznie postoje się wydłużyły. Myślałem że po prostu pocięto częstotliwość.

man1956
Posty: 1529
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 27 lut 2023, 20:36

Postoje po południu się znacząco wydłużyły, i za to wielkie brawa dla ZTM-u. Ale żeby nie było tak dobrze, to przy tej operacji postanowiono upiec drugą pieczeń: pozabierano dodatki w szczycie B (2 ze 172 i 1 ze 141). Czyli zrobiono dokładnie odwrotnie niż dotychczasowa praktyka i niż potrzeba. Zwróćcie uwagę, że wszystkie wydłużenia trasy czy też czasów przejazdu łączyły się do tej pory ze zwiększeniem liczby brygad, żeby nie zmniejszać częstotliwości (np. 319, 107, 217, 106, 122 itp.). I za to kolejne brawa. A ż tu nagle: bum!!! Robimy eksperyment: zwiększamy znacząco czas trwania kursu i zarazem zabieramy brygady. Wygląda mi to raczej na błąd w systemie niż przemyślane działanie. Mam nadzieję, że się nie mylę...

Awatar użytkownika
Nieciej
Posty: 78
Rejestracja: 16 gru 2005, 10:38
Lokalizacja: Ochota, Warszawa

Post autor: Nieciej » 28 lut 2023, 0:50

man1956 pisze:
27 lut 2023, 20:36
Postoje po południu się znacząco wydłużyły, i za to wielkie brawa dla ZTM-u. Ale żeby nie było tak dobrze, to przy tej operacji postanowiono upiec drugą pieczeń: pozabierano dodatki w szczycie B (2 ze 172 i 1 ze 141). Czyli zrobiono dokładnie odwrotnie niż dotychczasowa praktyka i niż potrzeba. Zwróćcie uwagę, że wszystkie wydłużenia trasy czy też czasów przejazdu łączyły się do tej pory ze zwiększeniem liczby brygad, żeby nie zmniejszać częstotliwości (np. 319, 107, 217, 106, 122 itp.). I za to kolejne brawa. A ż tu nagle: bum!!! Robimy eksperyment: zwiększamy znacząco czas trwania kursu i zarazem zabieramy brygady. Wygląda mi to raczej na błąd w systemie niż przemyślane działanie. Mam nadzieję, że się nie mylę...
Autobusy (przegubowe) na magazynie się skończyły, albo kierowców na półce już nie ma, jak dawniej...
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12

kms
Posty: 33
Rejestracja: 08 wrz 2022, 22:57

Post autor: kms » 28 lut 2023, 9:03

A wyjazd linii 31 w niedziele na trasę dopiero od 8 to też nie są przypadkiem ciche cięcia? Ktoś wrzucił na TT zdjęcie rozkładu sprzed tygodnia, i nawet w ferie w nd kursowała od 5.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2023, 9:06

Może i są to ciche cięcia, ale to 31 w niedziele i tak wozi jedynie masę świeżego powietrza. Już taniej byłoby chyba wyciągnąć 218 do placu Konstytucji :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2023, 9:12

To akurat bardzo zdrowy objaw, naprawdę wiele linii można byłoby w niedziele ruszać od 7-8-9, a nie w środku nocy.

W zamian najważniejsze monofunkcyjne dowozówki do metra pokroju 2 czy 527 powinny w weekendy kursować tak długo, jak metro.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2023, 9:28

Idealnie byłoby gdyby te dowozówki były jeszcze skoordynowane z metrem w rozsądny sposób - np. przyjazd/odjazd z przystanku przy metrze w połowie taktu metra. Patrząc na obecny rozkład to przesiadka z nocnego M1 na N01 na Młocinach która teraz musi się zmieścić w 3-5 minut jest w sumie dosyć niepewna.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lut 2023, 9:34

Traktowanie systemu komunikacyjnego jako systemu, a nie funkcjonujących w oderwaniu od siebie pojedynczych linii? To się w m.st. nie przyjęło.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 lut 2023, 11:09

kms pisze:
28 lut 2023, 9:03
A wyjazd linii 31 w niedziele na trasę dopiero od 8 to też nie są przypadkiem ciche cięcia? Ktoś wrzucił na TT zdjęcie rozkładu sprzed tygodnia, i nawet w ferie w nd kursowała od 5.
Może w ogóle zawiesić tramwaje na Puławskiej w ramach oszczędniści... #-o Przecież jest 222 z dogodną przesiadką na 4 przy Samochodowej :lol:

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 lut 2023, 12:08

Ja kiedyś rozmawiałem z jednym z pasażerów przy Dworkowej i mówił mi, że decydenci pewnie nie mieszkają na Górnym Mokotowie.
Już wcześniej wprowadzono chamskie cięcia w postaci 16-minutowych losowych dziur na 31 w szczycie. No bo Mordor ważniejszy, Puławska niech się cieszy że cokolwiek jedzie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2023, 12:13

Te dziury są potrzebne, żeby była rezerwa na nakładce do samoregulacji systemu. Niestety przystanek jest na odcinku jednotorowym, a sama nakładka jest kilkadziesiąt metrów od niego oddalona. Przy kursach równo co 4 minuty w szczycie każde minimalne zakłócenie w ruchu powodowałoby kolejki do nakładki do końca szczytu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 28 lut 2023, 12:35

Flash8222 pisze:
28 lut 2023, 11:09
kms pisze:
28 lut 2023, 9:03
A wyjazd linii 31 w niedziele na trasę dopiero od 8 to też nie są przypadkiem ciche cięcia? Ktoś wrzucił na TT zdjęcie rozkładu sprzed tygodnia, i nawet w ferie w nd kursowała od 5.
Może w ogóle zawiesić tramwaje na Puławskiej w ramach oszczędniści... #-o Przecież jest 222 z dogodną przesiadką na 4 przy Samochodowej :lol:
W obecnej formie komunikacja tramwajowa na Puławskiej to jakaś parodia, nie wiem za bardzo kto, po co i dokąd ma nią jeździć. Po prostu Z-4 powinno jeździć do Wilanowskiej, byłoby to nie dość że wygodniejsze, to jeszcze tańsze.

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lut 2023, 12:42

michael112 pisze:
28 lut 2023, 12:08
Ja kiedyś rozmawiałem z jednym z pasażerów przy Dworkowej i mówił mi, że decydenci pewnie nie mieszkają na Górnym Mokotowie.
Już wcześniej wprowadzono chamskie cięcia w postaci 16-minutowych losowych dziur na 31 w szczycie. No bo Mordor ważniejszy, Puławska niech się cieszy że cokolwiek jedzie.
A ile osób jeździ tym 31 pomiędzy Wierzbnem a Dworkową? Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 lut 2023, 13:17

Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.
No to teraz dla odmiany zostawiacie komunikację, która
Autobus Czerwon pisze:
28 lut 2023, 12:35
W obecnej formie komunikacja tramwajowa na Puławskiej to jakaś parodia, nie wiem za bardzo kto, po co i dokąd ma nią jeździć.
pawcio pisze:
28 lut 2023, 12:13
Te dziury są potrzebne, żeby była rezerwa na nakładce do samoregulacji systemu. Niestety przystanek jest na odcinku jednotorowym, a sama nakładka jest kilkadziesiąt metrów od niego oddalona. Przy kursach równo co 4 minuty w szczycie każde minimalne zakłócenie w ruchu powodowałoby kolejki do nakładki do końca szczytu.
No to trzeba było lepiej umiejscowić nakładkę. Z tego co wiem, tory za Dworkową są już zrobione. Można przenieść nakładkę za skrzyżowanie i niech tam tramwaj zmienia czoło. To jeden weekend zamknięcia. Opłaca się, biorąc pod uwagę jak długo to ma jeszcze trwać.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 28 lut 2023, 13:22

Może mała rewolucja i pierwszy przystanek liniowy Morskie Oko? Z4 zawraca przy Szustra, można się przesiąść.
miłośnik 13N

Zablokowany