Zmiany od marca 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 lut 2023, 13:23

Stary Pingwin pisze:
28 lut 2023, 13:22
Może mała rewolucja i pierwszy przystanek liniowy Morskie Oko? Z4 zawraca przy Szustra, można się przesiąść.
Ciekawe gdzie, skoro się tam nie zatrzymuje?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lut 2023, 13:42

michael112 pisze:
28 lut 2023, 13:17
No to trzeba było lepiej umiejscowić nakładkę. Z tego co wiem, tory za Dworkową są już zrobione. Można przenieść nakładkę za skrzyżowanie i niech tam tramwaj zmienia czoło. To jeden weekend zamknięcia. Opłaca się, biorąc pod uwagę jak długo to ma jeszcze trwać.
Była gdzieś taka koncepcja, ale zdążyła w międzyczasie się zagubić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 lut 2023, 14:10

Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
michael112 pisze:
28 lut 2023, 12:08
Ja kiedyś rozmawiałem z jednym z pasażerów przy Dworkowej i mówił mi, że decydenci pewnie nie mieszkają na Górnym Mokotowie.
Już wcześniej wprowadzono chamskie cięcia w postaci 16-minutowych losowych dziur na 31 w szczycie. No bo Mordor ważniejszy, Puławska niech się cieszy że cokolwiek jedzie.
A ile osób jeździ tym 31 pomiędzy Wierzbnem a Dworkową? Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.
W godzinach szkolnych to wszystkie w hultaju i kilkanaście osób stojących. Szczerze to ja już wolałbym co 10 minut Z-4 na trasie Centrum - Wilanowska. Co do nakładki to trzeba było zamontować krzyżujące się zwrotnice tak by z obu peronów odjeżdżały tramwaje.

Paweł D.
Posty: 5254
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lut 2023, 14:29

Flash8222 pisze:
28 lut 2023, 14:10
W godzinach szkolnych to wszystkie w hultaju i kilkanaście osób stojących. Szczerze to ja już wolałbym co 10 minut Z-4 na trasie Centrum - Wilanowska.
A poza szczytem czasem 3-4 osoby na skład. Cóż, skoro ta przebudowa wymaga aż na rok wycięcia tramwajów, to trzeba się z przesiadkami męczyć....

Jurand
Posty: 1075
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 28 lut 2023, 19:28

Jaki jest powód pojawienia się na linii 204 dodatku 08 który kursuje tylko w zm.B, a dodatek 05 kursuje tylko w zm.A?

161/03 pojawiło się jakiś czas temu zamiast całki oznaczonej 3

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2023, 21:31

Flash8222 pisze:
28 lut 2023, 14:10
Co do nakładki to trzeba było zamontować krzyżujące się zwrotnice tak by z obu peronów odjeżdżały tramwaje.
W sensie: DWIE nakładki?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 28 lut 2023, 22:09

Tak, ale w układzie w jakim będziesz miał zwrotnice przed Sielcami.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2023, 9:56

michael112 pisze:
Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
Tak na marginesie, to szyna na Puławskiej to właśnie była parodią. Te 10 przyklejone do 14 i te stada 4/18/35 wożące powietrze - poza pierwszym w składem.
No to teraz dla odmiany zostawiacie komunikację, która
Autobus Czerwon pisze:
28 lut 2023, 12:35
W obecnej formie komunikacja tramwajowa na Puławskiej to jakaś parodia, nie wiem za bardzo kto, po co i dokąd ma nią jeździć.
pawcio pisze:
28 lut 2023, 12:13
Te dziury są potrzebne, żeby była rezerwa na nakładce do samoregulacji systemu. Niestety przystanek jest na odcinku jednotorowym, a sama nakładka jest kilkadziesiąt metrów od niego oddalona. Przy kursach równo co 4 minuty w szczycie każde minimalne zakłócenie w ruchu powodowałoby kolejki do nakładki do końca szczytu.
No to trzeba było lepiej umiejscowić nakładkę. Z tego co wiem, tory za Dworkową są już zrobione. Można przenieść nakładkę za skrzyżowanie i niech tam tramwaj zmienia czoło. To jeden weekend zamknięcia. Opłaca się, biorąc pod uwagę jak długo to ma jeszcze trwać.
Można było zrobić zwykłą przelotkę. Kto wie, czy by się kiedyś nie przydała. W przypadku zatrzymania tu czy na Spacerowej przynajmniej część tramwajów mogłaby zawracać. A z drugiej strony nawet można by wydłużyć 31, gdyby się stało coś bliżej Placu Unii. No ale to zapewne gigantyczny koszt (tak, utrzymywać też trzeba).
ŁK

michael112
Posty: 2821
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 mar 2023, 14:10

Można też po prostu nakładkę przemontować. Odmontować stąd gdzie jest teraz i zamontować za skrzyżowaniem z Madalińskiego, po to żeby tramwaje wypuszczały i zabierały pasażerów na dwóch osobnych przystankach, a zmiana czoła odbywała się dalej, bez pasażerów.
To by jak sądzę, rozwiązało problem tych kolejek i tramwaje by mogły jeździć zawsze co 4 min. w szczycie.
Kosztem byłby jeden weekend z wyłączeniem do Królikarni, rozumiem że w weekend ta operacja jest do zrobienia, bo zawsze tak się robiło z nakładkami.
Paweł D. pisze:
28 lut 2023, 12:42
Te 10 przyklejone do 14
Notabene, przez lata miałem wrażenie że to było celowe działanie ZTM żeby tworzyć u pasażerów wrażenie że jedna z tych linii jest niepotrzebna. Przecież można było ustawić tak rozkłady żeby te linie jeździły na przemian.

Łukasz
Posty: 10539
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 01 mar 2023, 15:06

Te linie miały koordynację na innych ciagach po prostu, na Puławskiej nie było konieczności, bo jedna z nich była niepotrzebna :)
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 mar 2023, 17:32

michael112 pisze:
01 mar 2023, 14:10

Notabene, przez lata miałem wrażenie że to było celowe działanie ZTM żeby tworzyć u pasażerów wrażenie że jedna z tych linii jest niepotrzebna. Przecież można było ustawić tak rozkłady żeby te linie jeździły na przemian.
Gdyby tak było, to by pierwszy skład jeździł nabity pod sufit - a nie jeździł; częstotliwość 8 minut to nie jest tak mało, by podbicie do 4 min mogło bardziej niz podwoić zainteresowanie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 09 mar 2023, 13:43

Co obsłuży ZS1 ?.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2023, 13:59

R10
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 568
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 10 mar 2023, 0:08

pawcio pisze:R10
Precyzując, czterema brygadami - 55, 057, 059 i 061 z czego trzy ostatnie łączone są kolejno z brygadami linii 521 - 07, 09 i 011.


Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Walas
Posty: 17079
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 10 mar 2023, 6:17

AdamKlocusky pisze:
10 mar 2023, 0:08
pawcio pisze:R10
Precyzując, czterema brygadami - 55, 057, 059 i 061 z czego trzy ostatnie łączone są kolejno z brygadami linii 521 - 07, 09 i 011.
Jak ładnie spisane z wyprawek...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Zablokowany