Zmiany od maja 2023

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2023, 17:34

A z czego to wynika?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 maja 2023, 17:43

man1956 pisze:
06 maja 2023, 13:22
Molo pisze:
05 maja 2023, 18:10
Do tego w DP na 522 07 zmiana w całkę, to samo 501/06 stało się całka. Jeszcze na wydłużonym 519 by się dodatek w szczycie B przydał.
Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcy 8-(

Ogólnie to strasznie współczuję wszystkim którzy muszą korzystać z tej dziadowskiej komunikacji jako pasażerowie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 06 maja 2023, 18:01

man1956 pisze:
06 maja 2023, 17:34
A z czego to wynika?
Też chciałbym to wiedzieć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 maja 2023, 18:26

man1956 pisze:
06 maja 2023, 16:29
A ile minut trwają obecnie postoje na 179 w DS?
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2023, 19:53

Jak na pół kursy 41/42 min. to można powiedzieć linia wypoczynkowa.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 06 maja 2023, 20:38

alojz pisze:
06 maja 2023, 18:26
man1956 pisze:
06 maja 2023, 16:29
A ile minut trwają obecnie postoje na 179 w DS?
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.
A w praktyce jakie są przerwy?

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 06 maja 2023, 20:57

Jurand pisze:
alojz pisze:
06 maja 2023, 18:26
Na Kabatach 17 minut, na Ursynowie 20 minut.
A w praktyce jakie są przerwy?
Myślę że teraz będą podobne do zaplanowanych bo doszły też minutki na trasie. ZTCP z drugiego Ursynowa Płn. na Metro Ursynów i z Dunikowskiego na Metro Stokłosy.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2023, 21:34

Autobus Czerwon pisze:
06 maja 2023, 17:43
man1956 pisze:
06 maja 2023, 13:22


Jeszcze a propos zmian rozkładów w związku z zamknięciem Spacerowej: na 168 w DP w półkursie do Witolina dodano 2 min., w związku z czym postoje w międzyszczycie na ekspediowanym (!) krańcu spadły do 4 min. Jeśli do tej pory był problem z wyrobieniem się w czasie, to przy 4 min. postoju praktycznie nie będzie. Jak rozumiem, że rozkłady układa komputer, ale chyba jakiś homo sapiens powinien kontrolować to co ten komputer z siebie wypluwa...
Dosyć optymistyczne jest założenie że 168 będzie przyjeżdżało na Witolin opóźnione o jedynie 4 minuty. Jak jeszcze była otwarta Spacerowa, to takie opóźnienie to było osiągalne co najwyżej w sobotę wieczorem (bo w ciągu dnia to normalnie 6-8 minut). W szczycie to -20/-25 na dojeździe na Witolin było normą, chociaż i -38 mi się zdarzyło. Oczywiście w gratisie opierdol od pasażerki czemu autobus dwa przystanki za pętlą jest opóźniony o 10 minut, jakby to jeszcze była wina kierowcy 8-(

Ogólnie to strasznie współczuję wszystkim którzy muszą korzystać z tej dziadowskiej komunikacji jako pasażerowie.
Przyjrzałem się uważniej rozkładom - na br. 1 i 2/168 są kursy (ok. 14.00, a więc wtedy, gdy ruch na mieście się zwiększa), które mają nawet po 2 min. postoju na Witolinie. Wyrazy współczucia i dla pasażerów, i dla driverów...

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 07 maja 2023, 0:06

Domas pisze:
06 maja 2023, 13:43
Robienie 4-minutowych przerw po kursie trwającym prawie godzinę jest czystym idiotyzmem, niezależnie od rodzaju pętli. To jest niestety efekt żyłowania planu brygadowego do granic możliwości.
Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.

Co do braku elastyczności, to wynika moim zdaniem z fundalmentalnego tkwienia myślowego w PRL. Oprócz rozkładów to problem jest np. z zarządzeniem części zapasowych. Zgłaszasz usterkę, to nie ma części, bo dopiero trzeba zamówić i jeździsz przez parę dni z choinką albo uziemią ci wóz na ten czas. I nie ma to znaczenia czy chodzi o zwykły przycisk otwierania drzwi (który otwiera drzwi sam przez zwarcie), czy walnięty intercooler. 0 myślenia na przyszłość. Jak ta firma jeszcze ciągnie to ja sam się dziwię.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ITS A 218
Posty: 3159
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 11 maja 2023, 23:45

W Noc Muzeów N41+N91 z Arrivy będzie na przegubowce.
RELOBUS A38 ESTRADY

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 maja 2023, 16:17

ZielonyJamnik pisze:
Domas pisze:
06 maja 2023, 13:43
Robienie 4-minutowych przerw po kursie trwającym prawie godzinę jest czystym idiotyzmem, niezależnie od rodzaju pętli. To jest niestety efekt żyłowania planu brygadowego do granic możliwości.
Nie wiem jak teraz, bo całe szczęście dawno tego nie miałem, ale kojarzę, że w tamtym roku to na 148, który ma pół kurs ponad godzinę przerwy było 3min na Wiatraku.

Co do braku elastyczności, to wynika moim zdaniem z fundalmentalnego tkwienia myślowego w PRL. Oprócz rozkładów to problem jest np. z zarządzeniem części zapasowych. Zgłaszasz usterkę, to nie ma części, bo dopiero trzeba zamówić i jeździsz przez parę dni z choinką albo uziemią ci wóz na ten czas. I nie ma to znaczenia czy chodzi o zwykły przycisk otwierania drzwi (który otwiera drzwi sam przez zwarcie), czy walnięty intercooler. 0 myślenia na przyszłość. Jak ta firma jeszcze ciągnie to ja sam się dziwię.
Pamiętaj, że żeby mieć większość części, czyli de facto plus minus autobus każdego typu, to trzeba zamrozić kilka milionów. Jeśli wóz da się zastąpić innym, bo rezerwa jest w liczbie a nie w częściach, to wydaje się to ok.

A w PRL-u większość rzeczy w autobusie dała się zmontować na trytytke (lub jej ówczesny odpowiednik), spiąć na krótko itd. Teraz czasem zamiennika nie wsadzisz, bo komputer nie pozwoli.

Ogólnie w żyłowaniu brygad chodzi raczej o liczbę kierowców niż wozów.
ŁK

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 13 maja 2023, 6:44

Łukasz pisze:
12 maja 2023, 16:17
Pamiętaj, że żeby mieć większość części, czyli de facto plus minus autobus każdego typu, to trzeba zamrozić kilka milionów. Jeśli wóz da się zastąpić innym, bo rezerwa jest w liczbie a nie w częściach, to wydaje się to ok.
To jest kwestia źle rozpisywanych przetargów. Zamiast zrobić duży przetarg na 300 wozów na 3 lata na jedną zajezdnię to cykają i przekładają te wozy. Tak masz jeden typ i spokój.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 maja 2023, 10:27

To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 670
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 maja 2023, 15:26

Bastian pisze:
13 maja 2023, 10:27
To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.
Dlatego stworzono coś takiego jak umowa ramowa. MZA nawet nie spróbowało.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

kajo
Posty: 2787
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 15 maja 2023, 21:05

Bastian pisze:
13 maja 2023, 10:27
To z kolei jest kwestia tego, jaką kasą się dysponuje na bieżąco.
KolMazy nie miały problemu z dużym przetargiem na kilka lat. I części nawet nie wykorzystały.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Zablokowany