Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:01

fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Tu nie chodzi tylko jeden przystanek przy Galerii Mokotów. Na Marynarskiej nie ma 136, zresztą z niego nie ma przesiadki do linii podmiejskich - w dodatku jeździ jak chce, podobnie jak 504 - zatem nikt nie ma ochoty czekać i tracić czas aż raczą przyjechać. Metrem jest najzwyczajniej szybciej. 401 mało kto jeździ na Ursynów poza studentami SGGW, bo on praktycznie nigdzie dalej nie dojeżdża, co widać po wakacyjnym skróceniu trasy.

A 31 owszem jest dobry na dowóz do metra ale z przystanków od Domaniewskiej włącznie, dalej już to się nie opłaca czasowo, miedzy innymi ze względu na ulokowanie przystanków (np. czas przejścia przez kładki, przejście dookoła Ronda UE), gdy ma się do dyspozycji "pod nosem" tyle kursów autobusów. Dla tych co jeżdżą z rejonu na południe od Marynarskiej, czy z okolic Rodziny Hiszpańskich lub obszaru pomiędzy Rzymowskiego a Al. Lotników najszybszą opcją jest dojście do przystanku Wynalazek, Postępu, RUE lub Instytut Fizyki i jazda autobusem do Metra Służew. Każda aplikacja podpowie Ci, że najszybszy i najdogodniejszy dojazd w relacji Służewiec-M1 i odwrotnie jest z Metra Służew - zatem nie pisz, że tylko w jedną stronę.

Możesz zakrzywiać rzeczywistość i twierdzić, że białe jest czarne, tyle że z taką argumentacją nie ma o czym dyskutować.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 12:13

Lipa pisze:
person pisze:
25 paź 2022, 11:25
Ale zauważyłeś, że te kursy są realizowane w ramach linii 17, prawda? 192 i 524 zniknęły w 2007 r. Do liceów właśnie poszły osoby urodzone w tym roku. A kto wtedy interesował się komunikacją miejską, ten pamięta spore cięcia dokonane tegoż roku z powodu braku kierowców i innych problemów (komu przeszkadzało 515 z Huty do Rembertowa? KOMU!!!112344 </ironia>)
A zauważyłeś, że 17 nie jedzie na Pragę? Od razu odpowiem, że Tarchomin to nie Praga... Mowa była o alternatywnych połączeniach, zatem jeżeli ktoś jechał z prawej strony Wisły i zamiast przesiadania się do metra miał możliwość wyboru 18 lub 41 to teraz nie ma żadnej z tych linii.
Co do 192 i 524 to nie rozumiem co za różnica kiedy je zlikwidowano, skoro ich nie ma. Dlatego jaka jest alternatywa dla metra jeżeli nie ma 18, 41, 192, 524? Przesiadanie się po kilka razy? Alternatywą dla metra może być bezpośrednie połączenie bo tylko tym można zrekompensować szybszy czas dojazdu za konieczność kilkukrotnych przesiadek.
Ogólnie nie ja zacząłem przytaczać wysoką dostępność alternatywnych połączeń, ale jak ktoś twierdzi, że główne linie dowozowe do metra są "mało kluczowe" to o czym w ogóle mówimy???
Na Pragę/Bródno jedzie M2 i to powinien być koniec jakiejkolwiek dyskusji. Owszem, są punktowe przystanki, gdzie pewnie pojedyncze osoby miały szybciej jechać 41, ale całościowo to nie ma znaczenia.
kocur pisze:
fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Zasadniczo się zgadzam, ale:
- te trzy linie to 136, 504 i? Jaka jest ta trzecia?
- 136 w szczycie w kierunku Ursynowa jeździ parami, trójkami, zdarzają się nawet czwórki, a potem minimum półgodzinna dziura. Rozkład traktowany jest jak horoskop. 504 też lubi w parach. Coś do metra i metro co 3 minuty jest pewniejsze. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie gdzie rzeczywiście jest autobus.
Formalnie to jeszcze 165.

Jakoś jak zerkam czasem na 136, to dawno już nie widziałem pary.
Lipa pisze:
fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Tu nie chodzi tylko jeden przystanek przy Galerii Mokotów. Na Marynarskiej nie ma 136, zresztą z niego nie ma przesiadki do linii podmiejskich, ponadto a metrem jest najzwyczajniej szybciej, jeżeli ktoś chce dojechać szybko na południe. 401 mało kto jeździ na Ursynów poza studentami SGGW, bo on praktycznie nigdzie dalej nie dojeżdża, co widać po wakacyjnym skróceniu trasy.
A 31 owszem jest dobry na dowóz do metra ale z przystanków od Domaniewskiej włącznie. Dla tych co jeżdżą z okolic Rodziny Hiszpańskich lub obszaru pomiędzy Rzymowskiego a Al. Lotników najszybszą opcją jest dojcie do przystanku RUE lub Instytut Fizyki i jazda do Metra Służew.
Akurat 136 z centrum Mordoru na Ursynow czasowo nie wychodzi tak źle, zwłaszcza jeśli się jedzie na Polinezyjską, gdzie z metra idzie się kilka minut dłużej. Natomiast - znowu - to nie jest cel istnienia komunikacji.

PS z Galmoku jedzie się zarówno na Sluzew jak i na Wilanowską. Do Galmoku z Wierzbna jest z kolei też 218, które robi wprawdzie rundkę, ale przecież istotą są połączenia bez przesiadki, a nie czas - prawda? W ogóle z 218 to już jest całkiem blisko do kładki, nie trzeba nawet jechać do ronda UE.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:16

Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:13
Formalnie to jeszcze 165.
Błagam, to nie jeździ na Ursynów...

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:19

Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:13
PS z Galmoku jedzie się zarówno na Sluzew jak i na Wilanowską. Do Galmoku z Wierzbna jest z kolei też 218, które robi wprawdzie rundkę, ale przecież istotą są połączenia bez przesiadki, a nie czas - prawda? W ogóle z 218 to już jest całkiem blisko do kładki, nie trzeba nawet jechać do ronda UE.
Mam wrażenie że zaczynamy osiągać poziomy abstrakcji..., co innego połączenia bez przesiadki w relacji docelowej, a co innego dojazd do metra...

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 12:20

Lipa pisze:
Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:13
Formalnie to jeszcze 165.
Błagam, to nie jeździ na Ursynów...
Jeździ podobnie jak 41 jeździło na Pragę.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:24

No nie, bo akurat 41 obsługiwało znaczną część "Pragi", w przeciwieństwie do 165, które nie zahacza nawet o "mieszkaniowy Ursynów" - i dla jasności nie mówię teraz o mapie...

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 25 paź 2022, 12:26

Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:13
Jakoś jak zerkam czasem na 136, to dawno już nie widziałem pary.
No patrz, a ja nawet wczoraj, parę minut po 18.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 12:31

Lipa pisze:
25 paź 2022, 12:01
fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Tu nie chodzi tylko jeden przystanek przy Galerii Mokotów.
Do jakich jeszcze przystanków można z metra Służew dojechać dokładnie tymi czterema liniami?
Każda aplikacja podpowie Ci, że najszybszy dojazd na Służewiec z metra i do metra jest ze Służewia - zatem nie pisz, że tylko w jedną stronę.
Kurde, musisz chyba napisać do jakdojadę, bo podpowiada raczej inaczej.
rodhiszp.png
orzycka.png
galmok.png
Możesz zakrzywiać rzeczywistość i twierdzić, że białe jest czarne, tyle że z taką argumentacją nie ma o czym dyskutować.
To nie dyskutuj, to nie ja twierdzę, że odstęp 8 zamiast 5 minut na jednym z wielu połączeń rejonu z metrem jest dyskwalifkujący.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 12:32

kocur pisze:
Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:13
Jakoś jak zerkam czasem na 136, to dawno już nie widziałem pary.
No patrz, a ja nawet wczoraj, parę minut po 18.
Możliwe, wczoraj był dziwny korek na Prymasa (akurat przy zjeździe w stronę Młynowa), choć może to normalny korek jak na jesień. Niemniej buspasy na BW1920 jednak dodały sporo regularności. Mordor się przytyka, ale tu mniej więcej każdy stoi po równo.

Btw z Mokotowa na Pragę są czwórka i 138 - plus oczywiście M1+M2, co można trochę traktować jak jedną linię.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:45

Obraz.JPG
Właśnie - nie dyskutuj.
A wyobraź sobie, że 3 z tych linii oprócz RUE można dojechać jeszcze na Postępu i do PKP Służewiec, a dwoma z nich do Instytutu Fizyki

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 12:50

Lipa pisze:
25 paź 2022, 12:45
Obraz.JPG
Niezły przykład na dojazd do metra, jednocześnie widzę, że to absolutnie kluczowe połączenie, w ramach którego oczekiwanie 8 zamiast 5 minut w międzyszczycie jest katorgą :term:
Lipa pisze:
25 paź 2022, 12:45
A wyobraź sobie, że tymi 4 liniami oprócz RUE można dojechać jeszcze na Postępu i do PKP Służewiec...
A wyobraź sobie, że nie można.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:54

Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:32
[Btw z Mokotowa na Pragę są czwórka i 138 - plus oczywiście M1+M2, co można trochę traktować jak jedną linię.
Szczególnie obecna 4 zwiedzająca pół miasta. M1 + M2 prawie jak jedna linia pod warunkiem, że uda się przecisnąć łącznikiem pomiędzy stacjami.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 12:59

Lipa pisze:
Łukasz pisze:
25 paź 2022, 12:32
[Btw z Mokotowa na Pragę są czwórka i 138 - plus oczywiście M1+M2, co można trochę traktować jak jedną linię.
Szczególnie obecna 4 zwiedzająca pół miasta. M1 + M2 prawie jak jedna linia pod warunkiem, że uda się przecisnąć łącznikiem pomiędzy stacjami.
Czym się różni 4 z Wołoskiej na Bródno od 41 z Wołoskiej na Bródno? Czwórka jedzie cały czas po prawej stronie dawnego 41, wiec trasa powinna być podobnej długości, a nawet krótsza, bo z Wileńskiego jedzie się do Żaby na skos. A reszta w metryce miejskiej jest prawie równa. Ma jedynie więcej skrętów.

Zdaje się też, że do tej pory wszyscy się przecisnęli łącznikiem, nikt tam nie został na zawsze. Może niektórzy wybrali windę albo przejście górą, kto wie.
ŁK

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 12:59

fik pisze:
25 paź 2022, 12:50
Niezły przykład na dojazd do metra, jednocześnie widzę, że to absolutnie kluczowe połączenie, w ramach którego oczekiwanie 8 zamiast 5 minut w międzyszczycie jest katorgą :term:
To jest tylko przykład a nie kluczowa relacja. Zależy jaką relację wybierzesz takie otrzymasz wyniki.
fik pisze:
25 paź 2022, 12:50
Lipa pisze:
25 paź 2022, 12:45
A wyobraź sobie, że tymi 3 liniami oprócz RUE można dojechać jeszcze na Postępu i do PKP Służewiec...
A wyobraź sobie, że nie można.
A nie bo można zmieniłem na 3 ...
:shock:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 13:09

Lipa pisze:
25 paź 2022, 12:59
fik pisze:
25 paź 2022, 12:50
Niezły przykład na dojazd do metra, jednocześnie widzę, że to absolutnie kluczowe połączenie, w ramach którego oczekiwanie 8 zamiast 5 minut w międzyszczycie jest katorgą :term:
To jest tylko przykład a nie kluczowa relacja. Zależy jaką relację wybierzesz takie otrzymasz wyniki.
No pisałeś o relacji do metra, to wybrałem relacje z wykorzystaniem metra.

Czyli, reasumując:

a) jest bardzo częsta dowozówka do metra w postaci 31 dająca lepszy czas przejazdu w większości relacji na północ;
b) problem występuje w międzyszczycie raz na pół godziny;
c) dotkliwość tego problemu polega na wydłużeniu interwału z ok. 5 do 8-9 minut, czyli uśrednionego czasu oczekiwania o jakieś 2 minuty;
d) w omawianym rejonie występują również inne połączenia do metra, zapewniające bardzo dobrą dostępność przestrzenną (193, 165, 218, etc, etc).

No nie udało ci się w żaden sposób przekonać mnie, że rozwiązanie tego problemu jest kluczowe. Za to fikołek pod tytułem "połączenie do Iwicznej udowadnia, że to najkorzystniejsze połączenie do metra" zostanie na długo w mojej pamięci.

Dobrego dnia!
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ