Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2022, 12:23

Tabuny mają do dyspozycji jeszcze częste 189, a nawet 317. Regularne i powtarzalne czekanie 10 minut jest raczej mało wiarygodne, a jak tabunom się nie podoba, to mogą wyjść z metra na Wierzbnie i skorzystać z 31.

Osobiście za głupie uznaję zarówno próby koordynacji, jak i zgrania przesiadek w przypadku pary 401/402, z tego samego powodu: to nie ma szansy działać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 22 paź 2022, 17:48

To komunikacja jest dla ludzi a nie odwrotnie, wiec nie mów innym co mają robić i którędy jeździć... Jeżdżą tędy, gdzie mają najbliżej i najszybciej, a że ZTM nie potrafi z sensem ułożyć rozkładów to już nie wina pasażerów.
A pisałem głównie o międzyszczycie i wtedy jak nie trafisz w "stado" to czekanie po 10 minut jest normą:
Lipa pisze:
27 sie 2022, 1:23
Kolejna sprawa to stada autobusów jeżdżące pomiędzy Metrem Służew do GalMokiem w obu kierunkach, prawie przez cały DP. Czy nie da się zrobić tak, aby po wyjściu z metra na Służewiu nie trzeba było czekać najmniej 10 minut na jakikolwiek autobus, po czym przyjeżdżają wszystkie na raz czyli 189, 317, 401, 402 i wszystkie zgodnie z rozkładem? 401 i 402 mające dokładnie taki sam takt mogłyby jeździć na zmianę: 5-5 w szczytach i 7-8 w międzyszczycie. Podobnie 189 można odkleić od 317 w międzyszczycie, tworząc wspólny takt 5-10-5 - 189 jeździ wtedy co 10' a 317 co 20', ale oczywiście co drugi 189 jest rozkładowo minutę po 317... Chyba nie po to wytyczano buspasy na Dolince, Marynarskiej i Łopuszańskiej żeby autobusy pomimo, że już nie łapią opóźnień, nadal woziły z/do metra czwórkami?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2022, 18:31

Lipa pisze:
22 paź 2022, 17:48
To komunikacja jest dla ludzi a nie odwrotnie, wiec nie mów innym co mają robić i którędy jeździć... Jeżdżą tędy, gdzie mają najbliżej i najszybciej, a że ZTM nie potrafi z sensem ułożyć rozkładów to już nie wina pasażerów.
A pisałem głównie o międzyszczycie i wtedy jak nie trafisz w "stado" to czekanie po 10 minut jest normą:
Czy szanowne tabuny mogłyby pokazać, w którym miejscu w rozkładzie jest stado czterech autobusów, bo ja takiego nie widzę? Te 10 minut też bym chętnie zobaczył, bo na razie znalazłem 9, raz na godzinę :roll:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 paź 2022, 18:36

Gdyby tak ruszać 401 patrząc na pozycję, gdzie znajduje się 402 - i odwrotnie? No tak, nie da się, bo: …. (można sobie wpisać, co się chce).
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 23 paź 2022, 20:42

Czy dobrze pamiętam, że 210, dawne 708, jeździ przez Sokratesa a nie Nocznickiego aby zapewnić wygodną przesiadkę do 116? Jeśli tak, to w DS to się kiepsko sprawdza. 2 minuty na przesiadkę. Niewielki zator na Arkuszowej i z przesiadki nici :( .

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 10:08

fik pisze:
22 paź 2022, 18:31
Lipa pisze:
22 paź 2022, 17:48
To komunikacja jest dla ludzi a nie odwrotnie, wiec nie mów innym co mają robić i którędy jeździć... Jeżdżą tędy, gdzie mają najbliżej i najszybciej, a że ZTM nie potrafi z sensem ułożyć rozkładów to już nie wina pasażerów.
A pisałem głównie o międzyszczycie i wtedy jak nie trafisz w "stado" to czekanie po 10 minut jest normą:
Czy szanowne tabuny mogłyby pokazać, w którym miejscu w rozkładzie jest stado czterech autobusów, bo ja takiego nie widzę? Te 10 minut też bym chętnie zobaczył, bo na razie znalazłem 9, raz na godzinę :roll:
Raz to jest 9 minut, innym razem 8. Nie zamierzam się licytować na milisekundy. Tak jak pisałem 317 jest rozkładowo przyklejone przez cały międzyszczyt w obydwu kierunkach do 189. Wystarczy cały rozkład 317 przesunąć o 4 minuty do tyłu lub 6 minut do przodu (wedle uznania) aby uzyskać wspólny takt 5-5-10 - czy to naprawdę jest takie trudne, jeżeli tej linii z niczym innym nie trzeba koordynować?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 10:26

Czyli na razie wyszło, że nie "czekanie 10 minut jest normą", tylko "czasami trzeba poczekać prawie 10 minut". Pozwolę sobie to jednak uznać za problem dość mało kluczowy, w szczególności biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę celów podróży, do których koordynacja tej czwórki linii byłaby przydatna, jak również bardzo wysoką dostępność połączeń alternatywnych zarówno z południa, jak i z północy.

317 zaś jest w stronę zachodnią zgrane w MS ze 139/251 jako dojazd z Wilanowa do metra.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 10:54

fik pisze:
25 paź 2022, 10:26
biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę celów podróży, do których koordynacja tej czwórki linii byłaby przydatna, jak również bardzo wysoką dostępność połączeń alternatywnych zarówno z południa, jak i z północy.

317 zaś jest w stronę zachodnią zgrane w MS ze 139/251 jako dojazd z Wilanowa do metra.
Otóż informuję, że czekanie na te czwórkę linii po ok. 10 minut przy Metrze Służew jest normą, ponieważ trzeba do tego dodać opóźnienia 402, które pomimo, że powinno jechać kilka minut przed 401 w praktyce każdym kursem jedzie razem z 401. Obserwacja rzeczywistości sprzed ekranu komputera nijak nie zdaje egzaminu...
A z tą "wysoką dostępnością alternatywnych połączeń z południa, jak i z północy" to pojechałeś po całości... Przecież ta czwórka linii to najszybszy i najdogodniejszy dowóz Służewca Przemysłowego i Mieszkaniowego do Św. Metra, do którego nie kto inny jak ZTM upycha wszystkich ludzi tnąc i likwidując wszelkie alternatywne połączenia bezpośrednie... Przypomnę tylko, że ostatnio zlikwidowano 41 a od czasu rozpoczęcia budowy tramwaju na Wilanów nie kursuje też 18. Ciekawe jak długo jeszcze będą funkcjonować alternatywne połączenia z południa w postaci 136 i 504, bo biorąc pod uwagę ostatnie praktyki ZTM to coś czuję, że przy kolejnej okazji położy łapę również na tych liniach. Patrząc wstecz, to po uruchomieniu M1 ZTM już dawno temu pozbawił mieszkańców Służewca głównych połączeń alternatywnych z północy likwidując 192 (mówię o dawnej D-tce) i 524, zatem podważasz teraz całą misterną wieloletnią retorykę ZTM-u. #-o

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 paź 2022, 11:25

Lipa pisze:
25 paź 2022, 10:54
Przypomnę tylko, że ostatnio zlikwidowano 41
Ale zauważyłeś, że te kursy są realizowane w ramach linii 17, prawda?
Lipa pisze:
25 paź 2022, 10:54
Patrząc wstecz, to po uruchomieniu M1 ZTM już dawno temu pozbawił mieszkańców Służewca głównych połączeń alternatywnych z północy likwidując 192 (mówię o dawnej D-tce) i 524, zatem podważasz teraz całą misterną wieloletnią retorykę ZTM-u. #-o
192 i 524 zniknęły w 2007 r. Do liceów właśnie poszły osoby urodzone w tym roku. A kto wtedy interesował się komunikacją miejską, ten pamięta spore cięcia dokonane tegoż roku z powodu braku kierowców i innych problemów (komu przeszkadzało 515 z Huty do Rembertowa? KOMU!!!112344 </ironia>)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 11:31

No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 paź 2022, 11:36

Nie wiem komu i do czego miałyby komukolwiek służyć 192 i 524 w dzisiejszych realiach. Wiem za to na pewno, że ich regularność pozostawiłaby sporo do życzenia.
fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Czasem zdarza mi się wracać do domu M1+coś do Galmoku właśnie i to coś łapię najczęściej na Służewie. Jadąc M1 od południa jest to oczywiście w miarę naturalny wybór, a jadąc z północy przy Służewie jest po prostu najwygodniejsza przesiadka i dużo więcej połączeń (w szczycie: z Pola Mokotowskiego i Wierzbna: 15, z Wilanowskiej 12, ze Służewa aż 24 ). Jadąc wieczorem sprawdzam po prostu gdzie jest najkrótsza przesiadka, ale i tak zazwyczaj wypada na Służew.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 25 paź 2022, 11:39

person pisze:
25 paź 2022, 11:25
Lipa pisze:
25 paź 2022, 10:54
Przypomnę tylko, że ostatnio zlikwidowano 41
Ale zauważyłeś, że te kursy są realizowane w ramach linii 17, prawda?
Lipa pisze:
25 paź 2022, 10:54
Patrząc wstecz, to po uruchomieniu M1 ZTM już dawno temu pozbawił mieszkańców Służewca głównych połączeń alternatywnych z północy likwidując 192 (mówię o dawnej D-tce) i 524, zatem podważasz teraz całą misterną wieloletnią retorykę ZTM-u. #-o
192 i 524 zniknęły w 2007 r. Do liceów właśnie poszły osoby urodzone w tym roku. A kto wtedy interesował się komunikacją miejską, ten pamięta spore cięcia dokonane tegoż roku z powodu braku kierowców i innych problemów (komu przeszkadzało 515 z Huty do Rembertowa? KOMU!!!112344 </ironia>)
A zauważyłeś, że 17 nie jedzie na Pragę? Od razu odpowiem, że Tarchomin to nie Praga... Mowa była o alternatywnych połączeniach, zatem jeżeli ktoś jechał z prawej strony Wisły i zamiast przesiadania się do metra miał możliwość wyboru 18 lub 41 to teraz nie ma żadnej z tych linii.
Co do 192 i 524 to nie rozumiem co za różnica kiedy je zlikwidowano, skoro ich nie ma. Dlatego jaka jest alternatywa dla metra jeżeli nie ma 18, 41, 192, 524? Przesiadanie się po kilka razy? Alternatywą dla metra może być bezpośrednie połączenie bo tylko tym można zrekompensować szybszy czas dojazdu za konieczność kilkukrotnych przesiadek.
Ogólnie nie ja zacząłem przytaczać wysoką dostępność alternatywnych połączeń, ale jak ktoś twierdzi, że główne linie dowozowe do metra są "mało kluczowe" to o czym w ogóle mówimy???

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 25 paź 2022, 11:47

fik pisze:
25 paź 2022, 11:31
No ja przyznam, że nie rozumiem po co jeździć z Galmoku do metra Służew, skoro 31 jedzie do metra praktycznie tyle samo, a na Ursynów są trzy bezpośrednie linie autobusowe.
Zasadniczo się zgadzam, ale:
- te trzy linie to 136, 504 i? Jaka jest ta trzecia?
- 136 w szczycie w kierunku Ursynowa jeździ parami, trójkami, zdarzają się nawet czwórki, a potem minimum półgodzinna dziura. Rozkład traktowany jest jak horoskop. 504 też lubi w parach. Coś do metra i metro co 3 minuty jest pewniejsze. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie gdzie rzeczywiście jest autobus.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2022, 11:58

Lipa pisze:
25 paź 2022, 11:39
person pisze:
25 paź 2022, 11:25

Ale zauważyłeś, że te kursy są realizowane w ramach linii 17, prawda?

192 i 524 zniknęły w 2007 r. Do liceów właśnie poszły osoby urodzone w tym roku. A kto wtedy interesował się komunikacją miejską, ten pamięta spore cięcia dokonane tegoż roku z powodu braku kierowców i innych problemów (komu przeszkadzało 515 z Huty do Rembertowa? KOMU!!!112344 </ironia>)
A zauważyłeś, że 17 nie jedzie na Pragę? Od razu odpowiem, że Tarchomin to nie Praga... Mowa była o alternatywnych połączeniach, zatem jeżeli ktoś jechał z prawej strony Wisły i zamiast przesiadania się do metra miał możliwość wyboru 18 lub 41 to teraz nie ma żadnej z tych linii.
Co do 192 i 524 to nie rozumiem co za różnica kiedy je zlikwidowano, skoro ich nie ma. Dlatego jaka jest alternatywa dla metra jeżeli nie ma 18, 41, 192, 524? Przesiadanie się po kilka razy? Alternatywą dla metra może być bezpośrednie połączenie bo tylko tym można zrekompensować szybszy czas dojazdu za konieczność kilkukrotnych przesiadek.
Ogólnie nie ja zacząłem przytaczać wysoką dostępność alternatywnych połączeń, ale jak ktoś twierdzi, że główne linie dowozowe do metra są "mało kluczowe" to o czym w ogóle mówimy???
A weryfikowałeś, ile osób z Bródna jest zainteresowanych dojazdem na Służewiec? 41 na skręcie na Rondzie Radosława zasadniczo było puste jak bęben.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2022, 12:00

Lipa pisze:
25 paź 2022, 11:39
Ogólnie nie ja zacząłem przytaczać wysoką dostępność alternatywnych połączeń, ale jak ktoś twierdzi, że główne linie dowozowe do metra są "mało kluczowe" to o czym w ogóle mówimy???
Główną linią dowozową do metra jest 31, kursujące co sześć minut poza szczytem. Generalnie marudzenie, że poza szczytem raz na pół godziny trzeba poczekać dwie minutki dłużej niż to wynika z teoretycznie idealnego rozkładu kursów czterech linii, których koordynacja ma sens w dojeździe do dokładnie jednego przystanku i to w sumie w jedną stronę, to już naprawdę wyższy poziom braku wyczucia.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ