Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 10 sty 2019, 9:08

beni pisze:
10 sty 2019, 1:12
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... linii.html

Według ZTM teoretycznie 3 składy o tej samej porze na przystanku pojadą jak dwa wcześniejsze są na plus 1 hahahaha :shock: :shock: :D :-D
Tak właśnie wygląda komunikacja w Warszawie. Tu pojedzie na plus 1, tam przewoźnik przez pół dnia zapomni o linii i nic nie wyśle a ZTM tego nie zauważy itd. Wszystko postawione na głowie a ładnie tylko wygląda na stronie ZTM. Czekam tylko aż ktoś się w tych zachwytach zapędzi i napisze, że to wyłącznie zasługa Warszawskiego Organizatora, że Ikarus nie produkuje 280.26 a Alstom 105N.

reserved
Posty: 14613
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 10 sty 2019, 11:42

A co tam jest dalej w artykule? Nie prenumeruję Wyborczej, więc widzę tylko kawałek tekstu.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 10 sty 2019, 12:53

Jeśli początek tekstu zachęca do lektury, to ja zachęcam do kupienia prenumeraty...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27395
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 sty 2019, 13:12

Dalej redaktor Osowski pisze na przykład o tym, że dowodem na złą koordynację rozkładów jazdy jest fakt, że na Targówku 160 i 517 jeżdżą razem.

Przypomnijmy, że 160 jeździ co co 7,5-10/15//20, a 517 co 15/20//20, więc z natury rzeczy koordynacja może być wykonana tylko w DS, i - guess what - wygląda całkiem dobrze (10-10 i 8-12 w zależności od kierunku).

Redaktor Osowski również skarży się na stada na Mickiewicza, choć nie wiadomo, co one mają do tematu koordynacji rozkładów, bo nie trzeba być geniuszem, żeby wiedzieć, że na odcinku, gdzie kursuje 157 i 185 żadna koordynacja na nic nie pomoże, bo obie linie mają dramatyczną punktualność, i problem leży zupełnie gdzie indziej.

Wygląda to na materiał pisany na kolanie, którego autor nie potrafi zauważyć, że ten sam problem (wspólne odjazdy na gruncie linii o podobnej funkcji) może mieć różne przyczyny. Co ciekawe, że na Marszałkowskiej 5 linii jest za dużo, to nawet sugestia się pojawia, jakby przebłysk geniuszu, szkoda że za tym tropem nie idzie się dalej. Wszak wiadomo, że skala problemu rośnie wręcz wykładniczo wraz z wzrostem liczby linii.

Obiecano mi, że za moje pieniądze dostanę jakościowe dziennikarstwo, dostałem byleco rodem z dzielnicowych gazetek dla niespełnionych prawicowych polityków typu Informatora Ochoty. Sugeruję nie popełniać mojego błędu, lepiej kupić sobie browarka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 10 sty 2019, 13:26

Przede wszystkim to zostało już przedyskutowane w tym temacie po tym, jak ktoś (NA TYM FORUM) odkrył rzeczywiście istotny problem w koordynacji na Marszałkowskiej. Więc nie warto czytać tego samego jeszcze raz tylko uderzać do ZTMu na jak najszybszą zmianę rozkładów na sieci lub wstrzymywanie się ze zmianami czasów przejazdów do zmiany całościowej rozkładu.
A przykładów na złą koordynację można sypać jak z kieszeni i tak; nie wiem jednak czemu ciąg Mickiewicza (gdzie jednak często się coś pojawia, jest jeszcze 181; wybiórczość 1) albo para 160-517 (a co ze 162? wybiórczość 2) miałby być istotniejszy, gdzie rzeczywiście najbardziej skandaliczna jest ta nieszczęsna Marszałkowska i Andersa
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Georg
Posty: 5976
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 sty 2019, 13:54

fik pisze:
10 sty 2019, 13:12

Redaktor Osowski również skarży się na stada na Mickiewicza, choć nie wiadomo, co one mają do tematu koordynacji rozkładów, bo nie trzeba być geniuszem, żeby wiedzieć, że na odcinku, gdzie kursuje 157 i 185 żadna koordynacja na nic nie pomoże, bo obie linie mają dramatyczną punktualność, i problem leży zupełnie gdzie indziej.
Nie rozumiem o co chodzi z koordynacją 157 i 185. Przecież w dp są różne częstotliwości, a w ds z Gwiaździstej 9-11 jest bardzo ładne. A z miasta i tak papierowy rozkład jest tylko dla zachowania przepisów.

ashir
Posty: 27720
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 sty 2019, 14:00

fik pisze:
10 sty 2019, 13:12
Dalej redaktor Osowski pisze na przykład o tym, że dowodem na złą koordynację rozkładów jazdy jest fakt, że na Targówku 160 i 517 jeżdżą razem.

Przypomnijmy, że 160 jeździ co co 7,5-10/15//20, a 517 co 15/20//20, więc z natury rzeczy koordynacja może być wykonana tylko w DS, i - guess what - wygląda całkiem dobrze (10-10 i 8-12 w zależności od kierunku).
A napisał coś o 162 czy zapomniał o istnieniu tej linii? Bo w pierwszej kolejności to 160 powinno być koordynowane z 162 w międzyszczycie w DP i w DŚ. Właśnie w weekendy też jest słaba koordynacja, bo dla jednego przystanku Witebska w koordynacji nie uwzględnia się w ogóle 162. :(

Łukasz
Posty: 10576
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 sty 2019, 10:23

Osa raczej powinien zwrócić większą uwagę na to, że przy obecnym układzie nie da się niczego skoordynować.

Na Puławskiej jest 5 linii zamiast 2+1 (na Wyścigi, Służewiec/Woronicza i szczytową Wilanowską). Oczywiście 35 mogłoby być siekierą, jednak odcinek od Stawek już chyba nie potrzebuje takiego czegoś.

Usunięto część odnoszącą się do przeniesionych postów. /č
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sty 2019, 11:18

35 na północ to jeszcze jako siekiera by się broniło. Tylko, którą inną północną końcówkę wtedy wyciąć?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5976
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 sty 2019, 11:28

pawcio pisze:
11 sty 2019, 11:18
35 na północ to jeszcze jako siekiera by się broniło. Tylko, którą inną północną końcówkę wtedy wyciąć?
28

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sty 2019, 12:27

Georg pisze:
11 sty 2019, 11:28
pawcio pisze:
11 sty 2019, 11:18
35 na północ to jeszcze jako siekiera by się broniło. Tylko, którą inną północną końcówkę wtedy wyciąć?
28
28 nie masz na Marszałkowskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 11 sty 2019, 14:12

Miejsce do dyskutowania o kondycji mediów jest gdzie indziej.

Z radiowym ostrzeżeniem i zarazem pozdrowieniem.
Č
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Georg
Posty: 5976
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 sty 2019, 17:04

pawcio pisze:
11 sty 2019, 12:27
Georg pisze:
11 sty 2019, 11:28

28
28 nie masz na Marszałkowskiej.
Chodziło mi o wzmocnienie częstotliwości kosztem liczby linii. Ale to trzeba było wszystko ruszyć. Np. silna linia z Marszałkowskiej na Okęcie sprawiłaby, że trzeba by zabrać 7. Czyli grzebać przy Kawęczyńskiej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sty 2019, 17:32

Zacznij od rozwiązania zagadki północnego końca Marszałkowskiej. Tam tkwi klucz do sprzątania Puławskiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5976
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 sty 2019, 19:56

pawcio pisze:
11 sty 2019, 17:32
Zacznij od rozwiązania zagadki północnego końca Marszałkowskiej. Tam tkwi klucz do sprzątania Puławskiej.
6 bez zmian, silna 4 z Wyścigów na Żerań FSO przez most Gdański, silne 35 na Okęcie, silna 7 z Kawęczyńskiej na Banacha, 20 na Żerań Wsch. po trasie obecnej 4. Do likwidacji 14, 15, 18, 25, 28. Tyle, że ten plan był opracowywany jeszcze dla częstotliwości 5/7,5/10. A silna 10 z Młocin na Wyścigi to jednak za długa. Dla obecnej częstotliwości jak nie ma brygad na 33, to raczej odpada. Nie znam też liczby obecnych brygad tramwajowych. Wtedy jeszcze 31 jeździło na Wilanowską.

ODPOWIEDZ