Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
KwZ
- Posty: 10640
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 12 sty 2019, 20:11
fik pisze: ↑12 sty 2019, 20:05
7 - Michałów w ciąg Jerozolimskich ma pociągi. W ciąg W-Z nie ma nic.
Musi istnieć linia z Kawęczyńskiej na MŚD, linia w Jerozolimskie jest kwiatkiem do kożucha. Analogicznie: rejon Czynszowej w ciąg W-Z ma tołpę autobusów, na Jerozolimskie 25 i 517, w związku z czym likwidujesz tramwaj, aby na zawsze utrzymać 517 przy życiu.
Ile kosztowałaby zamiana końcówek 23 (Kawęczyńska, numerek 13?) i 7 (Czynszowa, numerek 25?)
Brak tramwajów na Potoku może spowodować ponowny wybuch dyskusji w temacie o prasie
Nierozwiązana północna Marszałkowska
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 12 sty 2019, 22:12
fik pisze: ↑12 sty 2019, 20:05
6+28 - Połączenie słabszej końcówki na lewym brzegu ze słabszą końcówką na prawym brzegu. Wyborne.
7 - Michałów w ciąg Jerozolimskich ma pociągi. W ciąg W-Z nie ma nic.
Musi istnieć linia z Kawęczyńskiej na MŚD, linia w Jerozolimskie jest kwiatkiem do kożucha. Analogicznie: rejon Czynszowej w ciąg W-Z ma tołpę autobusów, na Jerozolimskie 25 i 517, w związku z czym likwidujesz tramwaj, aby na zawsze utrzymać 517 przy życiu.
33 - przez Nowowiejską czy Woronicza? Bo jeśli to pierwsze, to mądre, jeśli to drugie, to e-e.
Brak tramwajów na Potoku może spowodować ponowny wybuch dyskusji w temacie o prasie
33 oczywiście przez Nowowiejską. Zobaczę co da się zrobić z resztą uwag. Musi być coś między Wileniakiem, a Rondem Starzyńskiego. Na Gocławku nie ma miejsca na 6. Dziękuję za zwrócenie uwagi na
517.. Co, oprócz 9 powinno jechać na Okęcie? 1, 7 czy 35?
-
KwZ
- Posty: 10640
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 13 sty 2019, 12:52
Ja chyba nie jestem takim zwolennikiem komasacji - mniej linii będzie utrudniać balansowanie podaży.
Ale jak na skalę komasacji problemów jest i tak stosunkowo niewiele i wydaje się, że do poprawienia.
Ad Gocławek - wczoraj (dzisiaj też) nie znalazłem rozkładu 9 z Kwatery Głównej. Jednak wszystkie 9 jeżdżą z Gocławka, co razem z 24 daje 23 kursy/h do centrum.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
KwZ
- Posty: 10640
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 13 sty 2019, 17:50
Spróbowałem poprawić ten plan, ale bez lepszej odpowiedzi na pytanie, ile powinny trwać postoje, to nie ma specjalnie sensu. Z porównania prędkości handlowej (18,3 km/h [1]) oraz eksploatacyjnej (14,7 km/h [1]) wynika, że to powinno być ok. 19% obiegu, czyli ok. 24 min (suma obu). To wyraźnie co innego, niż u Georga (11,5 min) lub po moich poprawkach (16,9 min po rzeźbieniu typu wydzielenie 4 i wysłanie 3 na Żerań FSO). Do takiego wydłużenia postojów potrzeba byłoby ze 25 brygad.
I jeszcze, obecnie część brygad jest jednowagonowa, po takiej komasacji pewnie żadna by się na to nie nadawała (28?), więc pewnie liczba dostępnych brygad by spadła.
[1] -
Newsletter ZTM, wziąłem z czerwca.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
pawcio
- Posty: 25289
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 13 sty 2019, 18:08
Przede wszystkim długość obiegu powinna być wielokrotnoscią częstotliwości. To już wiele w pomaga.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 13 sty 2019, 18:43
KwZ pisze: ↑13 sty 2019, 17:50
Spróbowałem poprawić ten plan, ale bez lepszej odpowiedzi na pytanie, ile powinny trwać postoje, to nie ma specjalnie sensu. Z porównania prędkości handlowej (18,3 km/h [1]) oraz eksploatacyjnej (14,7 km/h [1]) wynika, że to powinno być ok. 19% obiegu, czyli ok. 24 min (suma obu). To wyraźnie co innego, niż u Georga (11,5 min) lub po moich poprawkach (16,9 min po rzeźbieniu typu wydzielenie 4 i wysłanie 3 na Żerań FSO). Do takiego wydłużenia postojów potrzeba byłoby ze 25 brygad.
I jeszcze, obecnie część brygad jest jednowagonowa, po takiej komasacji pewnie żadna by się na to nie nadawała (28?), więc pewnie liczba dostępnych brygad by spadła.
[1] -
Newsletter ZTM, wziąłem z czerwca.
Wychodziłem z założenia że na krańcu jest miejsce na dwa składy. Przy częstotliwości 4 minuty maksymalny czas postoju na obu krańcach nie przekraczałby 14 minut. W celu oszczędności brygad założenie to przyjąłem także dla 6 i 22. Wiem że to trochę na wyrost, ale uznałem, że dłuższe postoje mogą odbywać się poza szczytem.
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 16 sty 2019, 0:08
pawcio pisze: ↑11 sty 2019, 20:13
425
A solówek?
-
KwZ
- Posty: 10640
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 16 sty 2019, 0:19
Trzeba wziąć rozkład brygad (MaxT), np. od beniego, i odtworzyć obecny układ linii. Może się tym zajmę w piątek.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 16 sty 2019, 0:25
Mam MaxT, ale nie wiem, czy wszystkie wysokie brygady na 6, 14 i 27 to solówki. Jeśli tak, to ok.
To po zmianach takie coś.
-
Załączniki
-
- Tramwaje.xlsx
- (10.06 KiB) Pobrany 128 razy
-
pawcio
- Posty: 25289
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 16 sty 2019, 7:24
Solówek jest 13.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 16 sty 2019, 8:06
pawcio pisze: ↑16 sty 2019, 7:24
Solówek jest 13.
Idealnie. Czy teraz już lepiej?
-
Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Post
autor: Glonojad » 16 sty 2019, 22:01
Wygląda ladnie, choć jest nie do wdrożenia. Może bym 23 z 10 końcówkami zmienił.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
Georg
- Posty: 5937
- Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
- Lokalizacja: WARSZAWA
Post
autor: Georg » 19 sty 2019, 14:39
Glonojad pisze: ↑16 sty 2019, 22:01
Wygląda ladnie, choć jest nie do wdrożenia. Może bym 23 z 10 końcówkami zmienił.
Jesteś genialny. Wtedy 23 może pojechać nawet na Wyścigi, a i tak zmieści się w pawciowym planie. Mało tego. Obydwie linie będą miały 126 minut na kółko.
-
TGM
- Posty: 5236
- Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52
Post
autor: TGM » 26 sty 2019, 20:29
Rozumiem, że z linii 225 pożytek niewielki, ale zważywszy na brak połączenia w DS Mokotowa z rejonem węzła Marsa i okolic, przesiadka ze 148 w 225 mogła by być całkiem wygodna. Nie trzeba biegać do przesiadek na Pl. Szembeka czy Zamienieckiej. No ale na Gocławiu obie linie są dokładnie o tej samej porze, więc liczenie na taką przesiadkę jest "nieco" ryzykowne
.
-
beni
- Posty: 2739
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53
Post
autor: beni » 18 lut 2019, 21:40
Jednak dało radę 35 odsunąć od 18. Można, można.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.