Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2019, 7:19

Oczywiście że można. Teraz na Puławskiej tylko 18 nie była ruszana więc było sporo swobody.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 19 lut 2019, 7:29

Nie na tyle sporo żeby odsunąć 10 i 14 od siebie o więcej niż 1-2 minuty przez cały międzyszczyt i dni wolne w obu kierunkach :D To już wygląda na zaplanowane działanie, bo konsekwentnie ta koordynacja jest beznadziejna. Zazwyczaj to 14 jest pierwsza, to próba zwiększenia zainteresowania tą linią?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2019, 7:33

Gdzieś coś trzyma, skoro powtarza się co układ koordynacyjny. 14 podstawowo jest koordynowana z 15, a nie na Puławskiej, więc z 10 wychodzi trochę przypadkowo. To pośrednio zejście się koordynacji Marszałkowskiej na południe i Puławskiej na północ.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 19 lut 2019, 10:29

No i 10 i 26 w takcie 10-2 na PŚ... ;) 11 po 7 minutach nagle robi się bardzo popularną linią
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 19 lut 2019, 13:10

pawcio pisze:
19 lut 2019, 7:33
Gdzieś coś trzyma, skoro powtarza się co układ koordynacyjny. 14 podstawowo jest koordynowana z 15, a nie na Puławskiej, więc z 10 wychodzi trochę przypadkowo. To pośrednio zejście się koordynacji Marszałkowskiej na południe i Puławskiej na północ.
Nie zgodzę się. Spokojnie można by to połączyć. To chyba kwestia bardzo niskiego priorytetu dla koordynacji na Puławskiej - jest 5 linii, to jakoś to będzie - nikt nie patrzy że 20/34 minut trasy 14 pokrywa się dokładnie z 10 - i mamy odstęp 1-2 minutowy przez cały dzień w obu kierunkach.
W tym wypadku Puławska nie jest w ogóle sprzeczna z Marszałkowską. Weźmy na przykład DŚ:

4 z Wyścigów: 9, z Żerania: 14
10 z Wyścigów: 6, z Górczewskiej: 4
14 z Banacha: 2, z Wilanowskiej: 5
15 z Marymontu: 5, z Al.Krakowskiej: 14
18 ze Służewca: 11, z Żerania: 1
35 z Bemowa: 13, z Wyścigów: 12

Takie godziny odjazdów dają:
- na Puławskiej w stronę centrum idealne 3-3-3-3-3
- na Puławskiej w stronę Mokotowa idealne 3-3-3-3
- na Filtrowej w stronę Ochoty idealne 7-8
- na Filtrowej w stronę Politechniki idealne 7-8
- na Marszałkowskiej w stronę Muranowa 3-6-3-3
- na Marszałkowskiej w stronę Mokotowa 3-6-3-3

Wyższy priorytet ma niestety np. Jana Pawła, gdzie i tak mamy 2 linie częste, które na papierze są idealnie skoordynowane, blokując przez to takie przypadki jak Puławska - w teorii 5 linii, a w godzinach odjazdów 2 słabe, bo reszta się pokrywa...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2019, 13:20

A 4+35 z Wyścigów w takcie 3-12 to po prostu cudo malinowe.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 19 lut 2019, 13:31

Odnoszę się do aktualnego układu, gdzie mamy 4-11. Minuta pogorszyłaby się tutaj, a w pozostałych miejscach koordynacja wychodzi o wiele lepsza (żeby nie powiedzieć, że w ogóle - jakaś jest).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lut 2019, 14:18

Wolałbym idealne 3-3-3-3 na Marszałkowskiej niż na Puławskiej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

lumx
Posty: 152
Rejestracja: 02 kwie 2016, 19:02

Post autor: lumx » 19 lut 2019, 15:38

A mi się wydaje, że obecność metra sprawia, że Marszałkowska powinna mieć niższy priorytet.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2019, 16:03

Sądząc po potokach to nie mniejszy niż Puławska
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lut 2019, 16:40

Jak się mają potoki na centralnym odcinku metra do teoretycznej przepustowości?
Wydaje mi się, że metro jest i tak zatłoczone i nie ma co go dopychać.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2019, 21:17

Metro od Gdańskiego do politechniki w szczytach pracuje na granicy możliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lut 2019, 22:04

A jak by pociągi miały 8 wagonów (z tego 2, które nie mieściliby się na stacji, ale w których przejazd byłby np. darmowy), to by coś dało?
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 lut 2019, 23:16

Nico. Skoro nie zatrzymują się przy krawędzi, to nie ma jak z nich skorzystać. A darmowości nie wprowadzisz, bo płatne jest przebywanie w strefie, a nie w pojeździe.
Średnioterminowo zdaje się jeszcze da się podnieść częstotliwość. Natomiast długoterminowo należałoby myśleć nad III linią o przebiegu NS a nie WZ.

Metro ma 75 pociągów. Zakładając 10% + 2 szt. na rezerwę i 8 szt. na M2, na M1 zostaje 57 szt. Przy obiegu 80 min to poniżej teoretycznego czasu następstwa 90 s. W praktyce 120 s pewnie dałoby się wyciągnąć, a teraz jest oidp 2m20s.

Edit: tu jest artykuł na Transporcie Publicznym o testowaniu następstwa 2 min.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 20 lut 2019, 12:29

Zapomniałem o tym temacie, więc kopiuję swoją wypowiedź.
Mam pytanie odnośnie dopasowania linii 115 do pociągów - czy ktoś układając ten rozkład patrzył na linię otwocką zapominając o tym, że powinno być skoordynowane jeszcze z inną stacją?
115 PKP -> Aleksandrów 25 | 55
115 Grawerska -> Mokry Ług 26 | 56
pociągi -> Centrum 22 | 52 oraz pomieszane z poplątaniem koleje mazowieckie
115 PKP -> Mokry Ług 28 | 58
SKM -> Sulejówek 05 | 35
KM -> Sulejówek 01 | 28
Nierozłączne pociągi przez większość czasu w tygodniu to jest absurd. Brak możliwości przesiadki z autobusu do nich też. To jedno. Inna sprawa, że czasem ciężko jest wracając z miasta zdążyć na 153.

ODPOWIEDZ