Koordynacje rozkładów

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 27 sie 2022, 1:15

Nie trzeba grzebać przy 127. Wystarczy zamienić godzinami odjazdów 109 ze 155 i będzie OK.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 27 sie 2022, 1:23

Kolejna sprawa to stada autobusów jeżdżące pomiędzy Metrem Służew do GalMokiem w obu kierunkach, prawie przez cały DP. Czy nie da się zrobić tak, aby po wyjściu z metra na Służewiu nie trzeba było czekać najmniej 10 minut na jakikolwiek autobus, po czym przyjeżdżają wszystkie na raz czyli 189, 317, 401, 402 i wszystkie zgodnie z rozkładem? 401 i 402 mające dokładnie taki sam takt mogłyby jeździć na zmianę: 5-5 w szczytach i 7-8 w międzyszczycie. Podobnie 189 można odkleić od 317 w międzyszczycie, tworząc wspólny takt 5-10-5 - 189 jeździ wtedy co 10' a 317 co 20', ale oczywiście co drugi 189 jest rozkładowo minutę po 317... Chyba nie po to wytyczano buspasy na Dolince, Marynarskiej i Łopuszańskiej żeby autobusy pomimo, że już nie łapią opóźnień, nadal woziły z/do metra czwórkami?

5556
Posty: 2585
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 28 sie 2022, 19:28

Lipa pisze:
27 sie 2022, 1:23
Kolejna sprawa to stada autobusów jeżdżące pomiędzy Metrem Służew do GalMokiem w obu kierunkach, prawie przez cały DP. Czy nie da się zrobić tak, aby po wyjściu z metra na Służewiu nie trzeba było czekać najmniej 10 minut na jakikolwiek autobus, po czym przyjeżdżają wszystkie na raz czyli 189, 317, 401, 402 i wszystkie zgodnie z rozkładem? 401 i 402 mające dokładnie taki sam takt mogłyby jeździć na zmianę: 5-5 w szczytach i 7-8 w międzyszczycie. Podobnie 189 można odkleić od 317 w międzyszczycie, tworząc wspólny takt 5-10-5-10 - 189 jeździ wtedy co 10' a 317 co 20', ale oczywiście co drugi 189 jest rozkładowo minutę po 317... Chyba nie po to wytyczano buspasy na Dolince, Marynarskiej i Łopuszańskiej żeby autobusy pomimo, że już nie łapią opóźnień, nadal woziły z/do metra czwórkami?
I dodatkowo niech uwzględnią te buspasy przy skorygowaniu czasu przejazdu - nie wiem jak w ciągu dnia ale w porannym szczycie (kierunek> Hynka) autobusy wloką się niemiłosiernie i jeszcze odstają na każdym przystanku by zgubić przyspieszenie. Taka jazda to dramat (plus blokowanie zatok, utrudnianie ruchu)
185 - najlepsza linia w mieście!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 sie 2022, 13:30

Lipa pisze:
27 sie 2022, 1:23
Kolejna sprawa to stada autobusów jeżdżące pomiędzy Metrem Służew do GalMokiem w obu kierunkach, prawie przez cały DP. Czy nie da się zrobić tak, aby po wyjściu z metra na Służewiu nie trzeba było czekać najmniej 10 minut na jakikolwiek autobus, po czym przyjeżdżają wszystkie na raz czyli 189, 317, 401, 402 i wszystkie zgodnie z rozkładem? 401 i 402 mające dokładnie taki sam takt mogłyby jeździć na zmianę: 5-5 w szczytach i 7-8 w międzyszczycie. Podobnie 189 można odkleić od 317 w międzyszczycie, tworząc wspólny takt 5-10-5-10 - 189 jeździ wtedy co 10' a 317 co 20', ale oczywiście co drugi 189 jest rozkładowo minutę po 317... Chyba nie po to wytyczano buspasy na Dolince, Marynarskiej i Łopuszańskiej żeby autobusy pomimo, że już nie łapią opóźnień, nadal woziły z/do metra czwórkami?
Akurat 401 i 402 nie powinny jeździć naprzemiennie w równej koordynacji tylko z przesunięciem rzędu 3 minut, by umożliwić w miarę wygodne przesiadki w śladzie dawnego, połączonego 401.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 sie 2022, 14:02

Rozwiązaniem problemu ze 155 jest jego kasacja. Patrząc na to, ze teraz przy remoncie de Gaullea poszło to bardzo łatwo, spodziewam się losów analogicznych do 130 i 195, ze względu na braki kierowców.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 sie 2022, 15:40

Tym oto sposobem zostanie na Powiślu dziad przez całe miasto. Cudownie. Najlepszy zbiorkom w PL.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 29 sie 2022, 15:57

Emyl pisze:
29 sie 2022, 15:40
Tym oto sposobem zostanie na Powiślu dziad przez całe miasto. Cudownie. Najlepszy zbiorkom w PL.
109 już nie jeździ na Bemowo :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sie 2022, 16:24

Emyl pisze:
29 sie 2022, 15:40
Tym oto sposobem zostanie na Powiślu dziad przez całe miasto. Cudownie. Najlepszy zbiorkom w PL.
To słabe pocieszenie, ale gdzie indziej jest jeszcze gorzej. Jakiś czas temu sprawdzałem i w Krakowie była dokładnie jedna linia autobusowa kursująca częściej niż co 30 minut w weekendy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 29 sie 2022, 18:46

W Krakowie to w ogóle jest hardkor, najbardziej lubię osiedla, które są tuż poza strefą dojścia do tramwaju, a do tegoż mają wspaniałą dowozówkę co 40 minut, ale za to owa dowozówka dojeżdża prawie pod Sukiennice, więc wszystko jest super.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 sie 2022, 11:33

Emyl pisze:
29 sie 2022, 15:40
Tym oto sposobem zostanie na Powiślu dziad przez całe miasto. Cudownie. Najlepszy zbiorkom w PL.
162? Też uważam, że powinno kursować częściej w DS

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 03 paź 2022, 10:39

Nie ma to jak udana koordynacja na Głębockiej. Przed i po naście minut przerwy. Jeszcze żeby 132 było ostatnie, żeby dało się w nie przesiąść z pozostałych...
glebocka.png
glebocka.png (14.67 KiB) Przejrzano 1660 razy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 03 paź 2022, 10:43

To się powtarza regularnie? :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 paź 2022, 11:10

Niestety tak... :/
Od 8:22 na przyst. Grodzisk-Kościół 01:
4-12-0-1-1-13-0-2-13-1-1-13...

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 08 paź 2022, 11:24

person pisze:
03 paź 2022, 11:10
Niestety tak... :/
Od 8:22 na przyst. Grodzisk-Kościół 01:
4-12-0-1-1-13-0-2-13-1-1-13...
Jak tak można?! No jak?
To ja jeszcze się powtórzę, bo pisałem o tym niejednokrotnie i nadal bezskutecznie. Wydłużony czas przejazdu 153 od maja w związku z remontem ulicy Paderewskiego = mniej czasu na przesiadkę do pociągu. Po pięciu miesiącach co mamy? Rozkład przesunięty o minutę nie do tyłu, tylko do przodu :| Od PKP w stronę dzielnicy dalej bryndza, fikcyjna minuta na przesiadkę ze 143, która się nie sprawdza. Interweniowałem w momencie, kiedy już kładziona była pierwsza warstwa asfaltu. Jak można tak olewczo podchodzić do tematu? Jak się nie wk #-o ać i nie przesiąść do auta?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 22 paź 2022, 11:44

pawcio pisze:
29 sie 2022, 13:30
Akurat 401 i 402 nie powinny jeździć naprzemiennie w równej koordynacji tylko z przesunięciem rzędu 3 minut, by umożliwić w miarę wygodne przesiadki w śladzie dawnego, połączonego 401.
Nie no pewnie, nie ma to jak dopieszczanie jednostek kosztem całych tabunów ludzi. Lepiej aby te osoby, które można policzyć na palcach jednej ręki miały dogodną przesiadkę z 402 do 401 w 3 minuty niż te dziesiątki osób, które po wyjściu z metra czekają po 10 minut na jakikolwiek autobus...

ODPOWIEDZ