Praca kierowcy na niepełny etat i/lub w weekendy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 05 paź 2016, 11:32

Bywa też i 1/10 na zasilaniu dla pracowników biurowych ;-)

bogdan2312
Posty: 143
Rejestracja: 07 wrz 2015, 23:04
Lokalizacja: Stara Ochota
Kontakt:

Post autor: bogdan2312 » 08 paź 2016, 21:26

Skoro ten temat jest już podjęty, chciałbym się trochę dopytać:
8 lat temu kolega pod imieniem Winio pisał w tym temacie, że pracował w MZA, łącząc pracę na R-1 ze studiami.
Czy coś takiego jest możliwe teraz? Tak zwana, praca dorywcza?
Mam identyczną sytuację - jestem studentem studiów stacjonarnych.

Być może, są tutaj jacyś kierowcy którzy znają podobny przypadek teraz?
Miejskie Zakłady Autobusowe sp. z o.o.
R-1 "Woronicza"

Oddział Przewozów
ul. Woronicza 29

Molo
Posty: 631
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 08 paź 2016, 21:34

Pewnie się da, tylko kwestia dogadania się a z tym bywa różnie. Ja najpierw skończyłem studia a dopiero potem się zatrudniłem :)

krecik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 0:33
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: krecik » 09 paź 2016, 1:32

jeśli nic się nie zmieniło, to 1/4 wekendowa jest do wzięcia, na inne 1/4 etatu zatrudniać nie chcieli :( i tu uwaga nie udało mi się przejść z 1/4 wekend na 1/4 normalna po 15 miesiącach pracy (przy okazji podpisywania drugiej umowy rocznej) więc liczenie na to że uda się wekend zamienić na normalne dni tygodnia to słaby pomysł. Da się przejść na pełny etat, ale uciec z samego wekendu w swojej 1/4 etatu ciężko

Praca w piątek/sobota/niedziela i ewentualne inne dni jeśli są świętem na 1/4 etatu więc około 40-44 godzin wyjeździsz zawsze - zazwyczaj 4-5 dni w miesiącu masz z tych dni wybrane, np. sobota+niedziela+wolny wekend+piątek+sobota+niedziela+wolny weekend. W inne dni tygodnia nie możesz pracować (to wynika z umowy o pracę, odpowiedni paragraf jest wpisany) więc nawet z wolnego w inne dni tygodnia ci nie dadzą nic :(
Minusy - nie dostajesz dodatku za pracę w niedzielę, nie dostajesz tak wysokiego dodatku jak inni za pracę w święta - po to te etaty właśnie wymyślili, żeby były tańsze w wekendy od normalnych. Zazwyczaj dawało się polatać z wolnego w piątki bo wtedy często brakowało rąk do pracy, rzadko dawało się polatać z wolnego w wekendy, choć któregoś miesiąca coś pod 90-95 godzin zrobiłem, wtedy chyba wszystkie wekendy + trzy piątki na dodatkach A+B i jeszcze chyba jakieś świąteczne upalanie.

Jeśli chodzi o ustawienie grafików - ja miałem w zasadzie bez jakichś większych patologii typu dojazd w piątek na dodatek A i koniec, zazwyczaj dawali w piątek dodatki A+B, albo całkę a w weekend to juz jak wychodziło, niestety zdarzało się dostać sobotę A, niedzielę B (na szczęście nie odwrotnie ;) hehe, jak coś bardzo nie pasowało to zmieniali bez większego problemu i kręcenia nosem.

Jeździłem na R-1, miło wspominam :)

pensja - podziel 4100 brutto na 4 i dokładnie tyle dostaniesz, nie wiem jak teraz z paliwem jest :)

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 19 paź 2016, 13:08

Widzę, że założony przeze mnie temat odżył.
Minęło ponad 8 lat i ja wciąż pracuję na 1/4 etatu na Woronicza.
Bez problemu łączę inna pracę zawodową z zasilaniem na R-1.
Dlatego myślę, że studia także można pogodzić z chęcią dorabiania.
Ryzyko jest inne, jak ci się praca spodoba, zarobki też to w pewnym momencie można stwierdzić że nie opłaca się kończyć studiów i pracować w korporacji za mniejsze pieniądze. Tak więc proszę uważać :)
Jak pisali poprzednicy praca na umowę weekendową jest mniej korzystna niż 1/4 zwykła umowa.
Nie można pracować w tygodniu i za pracę z wolnego w niedziele i święta nie ma bonusów.
Ponadto z góry skazujemy się na pracę w weekendy i święta, bez możliwości zamiany na zwykły dzień.
P.S
Teraz jak czytam swoje posty z 2008 roku to sam się z siebie śmieję :)

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2203
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 19 paź 2016, 13:11

Bierut pisze:Widzę, że założony przeze mnie temat odżył.
Minęło ponad 8 lat i ja wciąż pracuję na 1/4 etatu na Woronicza.
Bez problemu łączę inna pracę zawodową z zasilaniem na R-1.
Dlatego myślę, że studia także można pogodzić z chęcią dorabiania.
Ryzyko jest inne, jak ci się praca spodoba, zarobki też to w pewnym momencie można stwierdzić że nie opłaca się kończyć studiów i pracować w korporacji za mniejsze pieniądze. Tak więc proszę uważać :)
Jak pisali poprzednicy praca na umowę weekendową jest mniej korzystna niż 1/4 zwykła umowa.
Nie można pracować w tygodniu i za pracę z wolnego w niedziele i święta nie ma bonusów.
Ponadto z góry skazujemy się na pracę w weekendy i święta, bez możliwości zamiany na zwykły dzień.
P.S
Teraz jak czytam swoje posty z 2008 roku to sam się z siebie śmieję :)
Ostatnio słyszałem, że MZA nie chce zatrudniać na zwykłą 1/4, tylko na tą weekendową.

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 20 paź 2016, 8:56

Możliwe.
Teraz jest jakby za dużo kierowców, bynajmniej na Woronicza.
Od dwóch miesięcy nie ma dużo pracy z wolnego.
Kiedyś to non-stop dzwonili by dodatkowo zasilić.
Zatrudnianie na umowy weekendowe jest dla MZA korzystniejsze finansowo.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3073
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 22 paź 2016, 20:57

Pewnie turystyka się skończyła, na zimę przeważnie jest komplet lub prawie 100%. Jak zacznie się marzec, kwiecień to znowu będą braki. Tak przynajmniej jest u ajentów ale w MZA możliwe, że też tak może być.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 paź 2016, 15:38

A jak to jest z pracą przy studiach zaocznych? Czy przyjmują tak, żeby pracować np. 4 dni w tygodniu - w dni robocze?

krecik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 0:33
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: krecik » 24 paź 2016, 15:46

nie, niestety na ten moment nie przyjmują nowych na 1/4 'normalnego etatu', ani tez będąc na wekendówce nie udało mi się przejść na 'normalne' 1/4 :(

Z tego powodu np. ja juz tam nie jeżdzę :(

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
ale jeśli masz normalną szkołe - 2 x w miesiącu, to bez problemu pogodzisz etat wekendowy ze szkołą, przed nowym miesiącem wycieczka na "podziały" z karteczka w które dni mozesz jeździć a w które nie, i nie było z tym problemów (czasem z rozpędu dali coś z tych dni w ktore nie mogłes, ale nigdy nie było problemu ze zmianą po otrzymaniu takiego pomylonego grafiku)

ODPOWIEDZ