Praca kierowcy na niepełny etat i/lub w weekendy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

jgas
Posty: 1401
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 14 lip 2008, 15:16

Bierut, a jak kończysz jedną pracę o 15.30, to nie będziesz zbyt zmęczony, żeby jeszcze kierować autobusem przez 5, 6, czy 7 godzin?

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 lip 2008, 18:54

Powiem szczerze, że praca którą wykonuje na pełny etat jest biurowa i niezbyt męcząca (czyta nudna). Po drugie jeśli chodzi o jazdę w MZA to mam na myśli max. 1/2 etatu. Co przy jeździe także w weekendy w tygodniu nie będzie problemu z obciążeniem. Poza tym wywodzę się z rodziny o tradycjach TIR-owych więc jestem pełen świadomości tego zawodu. A jak zapewne wiesz jazda dodatkowo nawet kilka godzin autobusem to pikuś w porównaniu ile czasu kierowcy spędzają w trasach.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 lip 2008, 19:03

Nie znam specjalnie specyfiki zawodu kierowcy TIR-a, ale mam powody podejrzewać, że kierowca autobusu miejskiego jest trochę bardziej zmęczony po 8h jazdy po mieście od kierowcy ciężarówki jadącej po trasie.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 lip 2008, 20:02

Nawet jeśli, to kierowca autobusu miejskiego codziennie wraca do domu, zakładam że zjada ciepły posiłek, odpoczywa w wygodnym fotelu. A kierowca TIR niejednokrotnie spędza tygodnie w kabinie, ma ograniczony dostęp do sanitariatów, regularnych posiłków o warunkach atmosferycznych w zimie czy lecie nie wspomnę. A poza tym kierując autobus za stawkę godzinową naprawdę nie trzeba się nigdzie śpieszyć i stresować się czasem. Automat, klima, pełen relaks :D

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lip 2008, 20:11

Bierut pisze:A poza tym kierując autobus za stawkę godzinową naprawdę nie trzeba się nigdzie śpieszyć i stresować się czasem.
Rozkład zobowiązuje, więc trzeba czasem dodać gazu ;)
Bierut pisze:Automat, klima, pełen relaks
Lewary jeszcze jeżdżą a autobusy z klimatyzacją jednak nie są jeszcze w większości ;)

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 14 lip 2008, 20:31

Kolego! Idziesz na włościańska, tam pytają w jakim wymiarze chcesz pracować w twoim wypadku to 1/4 etatu. i jesli skierują cię juz na jakiś zakład idziesz do kierownika i mowisz ze chcesz pracować same wekendy bo np, się uczysz. Więc taki kierownik karze ci co miesiąc pisać kartke do gościa który układa grafiki w jakie dni chcesz pracować, w twoim przypadku to wekendy same.
A jak ci moło bedzie sobót i niedziel to pożniej jak wyjezdzisz ta 1/4 etatu chodzisz z wolnego do pracy.
nie ma zadnych uwów wekendowych :shock:
5280

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 14 lip 2008, 23:27

Bierut pisze:Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy zatrudniając się na niepełny etat lepiej podpisać umowę na ogólnych zasadach, czy na pracę tylko w weekendy. Pytam bo w tygodniu chciałbym pracować od god 16.00 Z tym, że nie wiem czy sa takie zmiany lub dodatki. A w weekendy to już bez różnicy.
2. Czy mógłby ktoś podać ile jest i generalnie w jakich godzinach są poszczególne zmiany (i dodatki).
3. Czytając forum, a zwłaszcza tematy dotyczące linii i brygad pojawiają się skróty z których nie wszystkie rozumię, np: DP, DS, całki i oznaczenia np 01/515 lub 1/515 (wydaje mi się że ta pierwsza liczba oznacza kolejny autobus na lini oznaczony białą kartką za szybą z czego 01 to chyba dodatki a liczby bez zera to autobusy z pełnych zmian.

P.S. Na Stalową też nie przyjmują.
:arrow: Robota na nie pełny etat polega na tym że to Ty sam ustalasz sobie kiedy chcesz pracować i na którą zmianę. A jak chcesz coś dodatkowo to dzwonisz do dyspa i mówisz co oczekujesz. Są zmiany po 16 i wyjazdy na dodatki też. Redutowa Cię przyjmie. :D

Winio
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2007, 11:55
Lokalizacja: 3033

Post autor: Winio » 15 lip 2008, 0:02

Bierut pisze:Winio,
Jesteś pewien, że w na umowę w weekendy to trzeba pracować wszystkie piątki i wolne dni w miesiącu i to tylko w zmianie B ? Nawet gdy jest to tylko 1/2 etatu ?
Pan z kadr tak stwierdził, może od czasu mojego przyjęcia coś się zmieniło... Zasugerował, że przy nauce na dziennych + chęci kierowania najlepsza jest 1/4 i w zakładzie, z którego mam blisko do domu. Dlatego lepiej byś porozmawiał i ponegocjował o pracę na Ostrobramskiej... PAMIĘTAJ! Każdy dodatkowy kilometr w dojeździe do domu = -1 minuta snu. A wypoczynek w naszym zawodzie to rzecz święta, bo byle MOHER zacznie swoje gadki o niepunktualnych przyjazdach i tym samym może spowodować niebezpieczny wzrost ciśnienia.

Aha, jeżeli będziesz się zatrudniał w MZA, to do tej pory wymagali zaświadczenia lekarza orzecznika medycyny pracy z ich przychodni - ATTIS. Musisz zapytać o to przy przyjęciu. Niektórzy moi znajomi musieli przechodzić ponowne badania specjalistyczne, aby móc się przyjąć.

I będę zachęcał jednak do 1/4 et. - bardziej elastycznie podchodzą do pracownika. W czasie braków zrobią wszystko, żebyś przyszedł do pracy i uratował plan... (dopasowanie godzin do oczekiwania potencjalnego zbawiciela itp...)

Pozdr. Winio

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 15 lip 2008, 8:31

Bardzo wam dziękuję za porady. Naprawdę dużo mi pomogliście.
Zacznę więc od 1/4 etatu bez wskazywania weekendów. Jedyny problem to brak etatów na Ostrobramskiej. A z Rembertowa (a raczej z powrotem w nocy) na Woronicza jest naprawdę niewygodny dojazd.

W związku z powyższym mam jeszcze jedną prośbę. Czy możecie opisać jak najszybciej się dostać z zajezdni na Woronicza na pętlę gdzie następują zmiany kierowców ? Wiem, że jest ich sporo. Chodzi o to żeby zostawić swój pojazd pod zajezdnią przed ruszeniem w trasę.

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 15 lip 2008, 8:50

Z tych, które pamiętam:
1. Metro Wilanowska - tramwajem 14, 18, 33 do Metra Wierzbno i podjazd jedną stację lub autobusem 117 lub 138 do przystanku Rzymowskiego i tam przesiadka w 165 lub 186.
2. Wilanów - autobusem 117 bezpośrednio.
3. Natolin Płn. - do Metra Wierzbno tramwajem (14, 18, 33), podjazd metrem do stacji Imielin i dalej autobusem 179 lub 503; ewentualnie po przejściu 1 przystanku dojdą jeszcze 504 i 505.
4. Bokserska - autobusem 138.
5. Stegny - autobusem 117 do przystanku Dolina Służewiecka i przesiadka w 108, 141, 185, 189; ewentualnie dojazd na Metro Wilanowska i 108 (ale ono kursuje co 20 minut!).
6. Sadyba - autobusem 117 lub 138 do przystanku Rzymowskiego i przesiadka w 189 albo dojazd tramwajem 10, 17, 33 do przystanku Wołoska i przesiadka w autobus 172.
7. Dw. Centralny - najszybciej tramwajem (14, 18, 33) do Metra Wierzbno i metrem do stacji Centrum, potem dojśc pieszo.
Czasami można się załapac na bezpośredni dojazd z kolegami, którzy akurat wyjeżdżają z zakładu na dodatki na odpowiednią pętlę.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 15 lip 2008, 9:30

Altar,
Jestem pod wrażeniem twojego opisu.
Bardzo Ci dziękuję. :super:

Winio
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2007, 11:55
Lokalizacja: 3033

Post autor: Winio » 15 lip 2008, 10:49

To i tak jeszcze nie wszystkie, bo są zmiany na pętlach:
-> Okęcie (podmiejskie)
-> Piaseczno Polkolor (724)
-> Os. Górczewska (189, Z-1)
-> Pl. Hallera (174)
-> Torwar (301)
-> Port Lotniczy im. F. Chopina (148, 175)

oraz nietypowo na przystanku Dolna w kierunku Huty (195).

Wszystkiego dowiesz się na miejscu. Jest to do sprawdzenia, a jeżeli nie wiesz, zawsze możesz zapytać albo kierowców albo dyspozytorów.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 lip 2008, 11:48

Zarówno na Centralny, jak i na Metro Wilanowska można dojechać bez przesiadek tramwajem - odpowiednio 10, 17, 33 na Centralny oraz 33 na Wilanowską. Wcale nie musi wyjść dłużej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Michal
Posty: 38
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:16
Lokalizacja: Wola

Post autor: Michal » 01 paź 2016, 23:59

Z góry przepraszam za odkopanie tematu, ale myślę, że po 8 latach pewne rzeczy mogły się zmienić... Czy aktualnie w MZA można być zatrudnionym na 1/4 etatu? I czy można pracować w takim wymiarze godzin, jeśli aktualnie ktoś jest zatrudniony na 1/2 etatu? (mam na myśli przejście z pół etatu na 1/4 etatu).

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2207
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 03 paź 2016, 17:28

Michal pisze:Z góry przepraszam za odkopanie tematu, ale myślę, że po 8 latach pewne rzeczy mogły się zmienić... Czy aktualnie w MZA można być zatrudnionym na 1/4 etatu? I czy można pracować w takim wymiarze godzin, jeśli aktualnie ktoś jest zatrudniony na 1/2 etatu? (mam na myśli przejście z pół etatu na 1/4 etatu).
Aktualnie najmniejszym wymiarem etatu jest 1/4. Wiem, że minimalny etat dla nowoprzyjętych to właśnie ten wspomniany przeze mnie. Nie wiem jak jest w przypadku starych pracowników, ale znajdą się jeszcze tacy co mają np. 1/30. :wink:

ODPOWIEDZ