Praca kierowcy na niepełny etat i/lub w weekendy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Praca kierowcy na niepełny etat i/lub w weekendy

Post autor: Bierut » 11 lip 2008, 14:45

Zamierzam rozpocząć pracę dodatkową jako kierowca autobusu w MZA.
Mam prawo jazdy kat D. Teraz jestem w trakcie innych szkoleń i kompletowania zaświadczeń. Do tej pory myślałem o 1/2 etatu. Mieszkam w Rembertowie i naturalnie najlepiej było by pracować na Ostrobramskiej. Niestety w międzyczasie sytuacja się skomplikowała i na Ostrobramskiej podobno jest full obsada. Teraz rozważam Woronicza z tym, że ze względu na kłopotliwy dojazd mogę nie pogodzić 2 prac w tygodniu. Rozważam więc niepełny etat w weekendy. W związku z powyższym mam pytanie do doświadczonych kierowców: ile dni weekendowych i świątecznych oraz w jakim wymiarze trzeba przepracować np na 1/4 , 1/3 etatu. Ponadto czy jest możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w okolicy zajezdni, aby móc korzystać z samochodu. Niestety do Rembertowa to konieczne, zwłaszcza w dni wolne od pracy. Bardzo proszę o pomoc, bo już niedługo udaję się na Włościańską...

[ Komentarz dodany przez: Siecool: Pon 14 Lip, 2008 21:44 ]
Korekta tytułu tematu.

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 11 lip 2008, 22:36

Bierut pisze:Niestety w międzyczasie sytuacja się skomplikowała i na Ostrobramskiej podobno jest full obsada
A to dziwne... Ostrobramska od dawna narzekała na brak kierowców, a tu nagle taka zmiana?
Bierut pisze:Rozważam więc niepełny etat w weekendy. W związku z powyższym mam pytanie do doświadczonych kierowców: ile dni weekendowych i świątecznych oraz w jakim wymiarze trzeba przepracować np na 1/4 , 1/3 etatu.
Jeśli chodzi o nominał godzin to bardzo łatwo to obliczyć - pomnóż wszystkie dni robocze w miesiącu * 8 h i wyjdzie z tego nominał na pełnym etacie. A teraz oblicz sobie wszystkie dni weekendowe * powiedzmy 8 i porównaj jaka to będzie część etatu...
Bierut pisze:Ponadto czy jest możliwość rozpoczynania i kończenia pracy w okolicy zajezdni, aby móc korzystać z samochodu
To już musiałbyś obgadać z kierownikiem zakładu czy poszedł by Ci na ręke czy nie...

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 11 lip 2008, 22:42

Proboszcz pisze:
Bierut pisze:Niestety w międzyczasie sytuacja się skomplikowała i na Ostrobramskiej podobno jest full obsada
A to dziwne... Ostrobramska od dawna narzekała na brak kierowców, a tu nagle taka zmiana?
Teraz jest full. Nawet wisi kartka, żeby brać urlopy w wakacje, a to nieczęsta sytuacja. :D

laboleczek
Posty: 29
Rejestracja: 17 lut 2007, 17:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: laboleczek » 13 lip 2008, 20:09

Nawet wisi kartka, żeby brać urlopy w wakacje
fajnie :D
Teraz rozważam Woronicza
przepraszam, ze sie wtrące, a czy Stalowa nie wchodzi w gre ?

Awatar użytkownika
rzeznik
Posty: 500
Rejestracja: 13 maja 2007, 19:41
Lokalizacja: z masarni

Post autor: rzeznik » 13 lip 2008, 21:04

Chyba wszystko co najwazniejsze wyjasnil Proboszcz :) Jedynie moge dodac tyle, ze jesli bedziesz jezdzic zalozmy w weekendy tylko w zm. B, to przed zmiana podstawiasz samochod pod zaklad i jedziesz komunikacja na zmiane (ktora zwykle jest na krancach w poblizu zakladu, choc rozne kwiatki sie spotyka...), a po zjezdzie wychodzisz z zakladu i po prostu wracasz nim do domu. Faktu, ze chcesz pracowac tylko w weekendy i w konkretnej zmianie, nie musisz nawet do konca uzgadniac z kierownikiem, tylko z ludzmi tworzacymi grafiki.
rury

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 lip 2008, 12:01

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.
Mam jeszcze kilka pytań:
1. Czy zatrudniając się na niepełny etat lepiej podpisać umowę na ogólnych zasadach, czy na pracę tylko w weekendy. Pytam bo w tygodniu chciałbym pracować od god 16.00 Z tym, że nie wiem czy sa takie zmiany lub dodatki. A w weekendy to już bez różnicy.
2. Czy mógłby ktoś podać ile jest i generalnie w jakich godzinach są poszczególne zmiany (i dodatki).
3. Czytając forum, a zwłaszcza tematy dotyczące linii i brygad pojawiają się skróty z których nie wszystkie rozumię, np: DP, DS, całki i oznaczenia np 01/515 lub 1/515 (wydaje mi się że ta pierwsza liczba oznacza kolejny autobus na lini oznaczony białą kartką za szybą z czego 01 to chyba dodatki a liczby bez zera to autobusy z pełnych zmian.

P.S. Na Stalową też nie przyjmują.

Awatar użytkownika
rzeznik
Posty: 500
Rejestracja: 13 maja 2007, 19:41
Lokalizacja: z masarni

Post autor: rzeznik » 14 lip 2008, 12:35

Z tego co wiem, to nie ma zadnych specjalnych umow dla chcacych pracowac w weekendy... Jak podpiszesz na ogolnych zasadach, to potem wystarczy rozmowa z kierownikiem lub z tymi od grafikow.
Zmiana A zaczyna sie przewaznie ok. 5 rano, a konczy o 13-14. Zmiana B zwykle konczy sie w przedziale 22-0. Dluzsze brygady sa podzielone na 3 zmiany - wtedy albo trzech dziennych kierowcow obstawia cala brygade (np. A 5-13, B 13-17, C 17-0) albo dwoch dziennych i jeden nocny, ktory zwykle przejmuje brygade na ostatnie kolko lub nawet polkurs.
Ta "biala kartka za szyba" to brygadowka - x to calka (brygada calodzienna), 0x to dodatek, Dx to wtyczka jezdzaca jak dodatek, Cx to wtyczka calodzienna, Mx to maraton czyli jednozmianowa brygada jezdzaca tylko w srodku dnia, np. 10-18 spotykana przewaznie w weekendy.
P.S. DP = dzien powszedni, DS = dzien swiateczny.
Bardziej lopatologicznie nie potrafie :)
rury

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lip 2008, 12:36

Bierut pisze:3. Czytając forum, a zwłaszcza tematy dotyczące linii i brygad pojawiają się skróty z których nie wszystkie rozumię, np: DP, DS, całki i oznaczenia np 01/515 lub 1/515 (wydaje mi się że ta pierwsza liczba oznacza kolejny autobus na lini oznaczony białą kartką za szybą z czego 01 to chyba dodatki a liczby bez zera to autobusy z pełnych zmian.
DP -> Dzień Powszedni (poniedziałek - piątek)
DS -> Dzień Świąteczny (sobota, niedziela, święto)
1,2,3,4 brygady całodzienne kursujące od (średnio) 5 do 23
05,06,07,08 dodatki, czyli brygady szczytowe kursujące w dni powszednie w godzinach szczytu.
M9,M10,M11,M12 brygady-maratony, czyli wyjeżdża tylko jeden kierowca, pracuje w godzinach 7-15 (najczęściej), czyli wyjeżdżasz wozem i nim zjeżdżasz. Maratony mogą być także wtyczkami
C13,C14,C15, brygady całodzienne - wtyczki (brygady nie uwzględnione w rozkładzie, ale kierowca dostaje rozkład, którego musi się trzymać)
D16,D17,D18 brygady szczytowe - wtyczki
031,032,033 brygady maratony kursujące jako zasilenia w Boże Narodzenie, Wielkanoc, Wszystkich Świętych (choć niekoniecznie)
51,052,53, brygady przekładańce czyli kierowca kursuje na 2 liniach.

jgas
Posty: 1401
Rejestracja: 28 gru 2006, 21:05
Lokalizacja: z ukrycia

Post autor: jgas » 14 lip 2008, 12:43

solaris8315 pisze: M9,M10,M11,M12 brygady-maratony, czyli wyjeżdża tylko jeden kierowca, pracuje w godzinach 7-15 (najczęściej)
Weekendowe maratony są trochę później na przykład 10-18

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 14 lip 2008, 13:28

Dlatego napisałem w nawiasie (najczęściej) a nie (zawsze) ;)

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 lip 2008, 13:45

Rzeźniku,
W kadrach twierdzą, że jest mozliwa umowa o pracę tylko w soboty, niedzielę i święta. Ale czy to jest korzystny sposób zawierania umowy to sam nie wiem. Bo jak ktoś się uprze to może wpisać wszystkie weekendy i święta w m-cu. Ponadto w kadrach twierdzą, że przy takiej umowie to nawet nie można pracować w dzień powszedni :-k

Sorry, że jestem taki upierdliwy :głupek: ale w dni powszednie pracuję w budżetówce do godz. 15.30 i nie chciałbym podpisać niekorzystnej umowy. A dzięki takiemu forum jak to można naprawdę dowiedzieć się rzeczy o których ciężko się domyśleć.

Solarisie8315,

Z nawiązaniu do tego co napisałem wyżej mam jeszcze pytanie czy są (jeśli tak to czy na tyle dużo) dodatki które rozpoczynają się po godz. 16.00 ?

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 14 lip 2008, 13:48

Bierut pisze: Z nawiązaniu do tego co napisałem wyżej mam jeszcze pytanie czy są (jeśli tak to czy na tyle dużo) dodatki które rozpoczynają się po godz. 16.00 ?
osobiscie znam kierowce, ktory tak jak Ty chcesz jezdzi tylko od 16. na ogol jezdzil na 186 :) wiec sa takie brygady.
MOBILIS Ursus

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 14 lip 2008, 13:48

Bierut pisze:które rozpoczynają się po godz. 16.00 ?
702 z Wiatracznej o 16:15, czyli wyjeżdża z zajezdni gdzieś o 16:00 z minutami.

Winio
Posty: 132
Rejestracja: 12 maja 2007, 11:55
Lokalizacja: 3033

Post autor: Winio » 14 lip 2008, 13:48

Istnieje forma umowy weekendowej, przy czym obwarowania są następujące:
- praca tylko w zmianie B,
- praca we wszystkie piątki, soboty i niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy,
- zdaje się, że wówczas to jest 1/2 etatu.

Jeżeli chodzi o pracę na niepełny etat, to można przyjąć umowę na 1/4, 1/2, 3/4 i cały etat. Istnieje jeszcze możliwość 1/10, ale dla nowych pracowników jest to opcja niedostępna. Wybór zakładu - to zależy od aktualnej sytuacji na zajezdniach. Dowiedz się w Dziale Strategii Personalnej MZA - pod tel. (22) 568-77-65 - raczej z tego co wiem, to Ostra ma dużo vacatów. Woronicza - zależy od sezonu. Teraz są żniwa, więc rolni pobrali urlopy i można sobie wybierać (z pocałowaniem w rękę dają dobre wozy, za to że w ogóle przyszedłeś do pracy). Natomiast we wrześniu i październiku przeważnie wyjeżdża się tylko to co w grafiku i nic więcej.

Są całodzienne, które mają zmiany po godzinie 16 a nawet i 17. Też jest to robione pod zasilających, którzy mają dwie prace (obecnie bodaj 4/Z-1 ma zmianę o 17:15 na Górczewskiej, jest 08/404, które ma wyjazd z zakładu o 15:47, jest 2/108, które ma zmianę o 16:36 na Pl. 3 Krzyży, 709 też jakoś po 17 na Wilanowskiej).

Ja na Woronicza mam 1/4 etatu (oprócz tego studiuję) i tutaj zwyczajowo podaje się z tygodniowym wyprzedzeniem dni do grafiku (podajesz 6-7 dni z podaniem zmiany i jakieś wskazówki od której możesz pracować). Około 30. każdego miesiąca odbierasz na dyspozytorni swój grafik i jeżeli coś Tobie nie pasuje udajesz się do Kancelarii w celu zamiany (z tym nie ma problemów). Teraz w lipcu, dni pracy grafikowej już skończyłem, ale jeżdżę dodatkowo z wolnego.

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 14 lip 2008, 14:45

Winio,
Jesteś pewien, że w na umowę w weekendy to trzeba pracować wszystkie piątki i wolne dni w miesiącu i to tylko w zmianie B ? Nawet gdy jest to tylko 1/2 etatu ?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

ODPOWIEDZ