Absurdy rozkładowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 04 sie 2022, 8:56

mb112 pisze:
04 sie 2022, 0:03
No to idąc tą logiką to jakieś 164, 264, 219, 305, 104 itp. to w ogóle powinno się powywalać, bo pewnie tam na mało którym przystanku wsiadają więcej niż 4 osoby na 6 kursów.
Odnośnie stref dojścia - powinno się je liczyć wg faktycznych przebiegów ciągów pieszych, a nie kółko wyznaczone wokół przystanku. I dodatkowo tu np. o ile faktycznie przystanki Pirenejska 02 i Wrocławska 02 są dość blisko siebie, to teraz w tym przypadku zamiast na przystanek Pirenejska 02 trzeba iść na Wrocławska 04 albo Radiowa 01, a to już znacznie dalej i kilka dodatkowych świateł do pokonania.
Weźmy też pod uwagę, że wszyscy jesteśmy coraz starsi, ogólnie społeczeństwo się starzeje i tego typu problemy trzeba bardziej brać pod uwagę i raczej dogęszczać sieć komunikacji miejskiej niż rozrzedzać.
I to co już mówiłem - 171 miałoby lepszy czas przejazdu jadąc prosto, a to jest teraz jednak linia międzydzielnicowa również.
Tak, skierujmy 171 przez pirenejską dla marginalnej ilości pasażerów gdy z takiej Widawskiej o wiele więcej pasażerów korzysta. Zastanów się dlaczego Pirenejska była warunkową dla 112 i 220. Bo tam częściej nie zatrzymywało się niż zatrzymywało.

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 sie 2022, 9:05

No, czyli nie jest jakiś jednostkowy przypadek, a zmiana koncepcji dostępności kursów dojazdowych.

Łukasz
Posty: 10488
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 sie 2022, 13:19

Zmniejszenie częstotliwości do 60 minut nie spowoduje zwiększenia średniej liczby pasażerów ba kurs - a nawet może zmniejszyć. W zasadzie już 30 minut w obrębie miasta staje się dyskusyjne, jeśli chodzi o potrzebę istnienia linii. Uber czy inny freenow do najbliższego węzła czy stacji metra kosztuje pewnie z 10 zł.
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 05 sie 2022, 14:03

Ostatnie kilka postów dotyczących transportu zbiorowego na życzenie zostało przeniesionych do wątku "Jak kształtować układ komunikacyjny" w dziale Organizacja Komunikacji. 5.08.22.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 28 sie 2022, 1:23

https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... &wtp_mm=13 - fajny artefakt - kurs ekspresowy, w dodatku następujący minutę przed odjazdem kursu na trasie do Pl. Trzech Krzyży.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 sie 2022, 7:07

AdamKlocusky pisze:
28 sie 2022, 1:23
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... &wtp_mm=13 - fajny artefakt - kurs ekspresowy, w dodatku następujący minutę przed odjazdem kursu na trasie do Pl. Trzech Krzyży.
Czyżby PTR na Marymont, który się przypadkiem załapał w rozkład dla pasażerów?

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 sie 2022, 10:21

Tylko to trochę, przynajmniej w mojej ocenie, nie pasuje do Absurdów Rozkładowych. Pomysł z PTR pozwala na brygadach zaoszczędzić jednak....

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 28 sie 2022, 13:11

kveld pisze:
28 sie 2022, 7:07
AdamKlocusky pisze:
28 sie 2022, 1:23
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... &wtp_mm=13 - fajny artefakt - kurs ekspresowy, w dodatku następujący minutę przed odjazdem kursu na trasie do Pl. Trzech Krzyży.
Czyżby PTR na Marymont, który się przypadkiem załapał w rozkład dla pasażerów?
Raczej tak. TX-MRM0, podczas gdy kursy skrócone są jako TX-MRM, być może przez to coś zgłupiało.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 28 sie 2022, 18:45

AdamKlocusky pisze:
28 sie 2022, 1:23
https://www.wtp.waw.pl/rozklady-jazdy/? ... &wtp_mm=13 - fajny artefakt - kurs ekspresowy, w dodatku następujący minutę przed odjazdem kursu na trasie do Pl. Trzech Krzyży.
Pewnie urzędnik, który dokonał tego błędu nie jest godnie wynagradzany :D
Podobny babol co ostatnio chyba to 178 co końcowy miało przy Szpitalu Wolskim zamiast Rondzie Daszyńskiego i ludzie musieli iść przystanek z buta.

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 28 sie 2022, 19:04

Może to przymiarki jednak do nowej linii E18, tylko ktoś zbyt szybko to opublikował w rozkładzie.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 29 sie 2022, 10:33

Bon Jovi pisze:
28 sie 2022, 19:04
Może to przymiarki jednak do nowej linii E18, tylko ktoś zbyt szybko to opublikował w rozkładzie.
Oby nie. 518 ma minimalne uzasadnienie istnienia, a co dopiero E18.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 29 sie 2022, 21:04

mb112 pisze:
30 lip 2022, 19:15
Napisałem od razu do ZTM o tych dodatkach na 517, zobaczymy czy to zmienią, bo moim zdaniem naprawdę nie ma problemu, aby kończyły na Centrum 03, nawet jakby kiedyś z powrotem miała Stalowa to przejąć.
ZTM pisze: uprzejmie wyjaśniamy, iż linia 517 zapewnia podstawowo połączenie do Dw. Centralnego. Przejazd wokół Pałacu Kultury i Nauki wynika z lokalizacji przystanku krańcowego CENTRUM 03 na ul. Marszałkowskiej. Warto podkreślić, że liczba pasażerów korzystających z autobusów linii 517 na odcinku trasy wokół PKiN, a zwłaszcza pomiędzy przystankami METRO ŚWIĘTOKRZYSKA 03 i CENTRUM 03, jest minimalna.

Aktualne rozwiązanie jest korzystne z organizacyjnego punktu widzenia, gdyż umożliwia zmianę obsługującej zajezdni bez konieczności zmiany rozkładu jazdy linii. Istotnym aspektem jest również minimalizacja liczby autobusów jednocześnie odbywających postój na przystanku CENTRUM 03.

Mając na uwadze powyższe uwarunkowania uprzejmie informujemy, iż wydłużenie kursów zjazdowych linii 517 do przystanku CENTRUM 03 nie jest obecnie planowane.
Czyli: najprościej jak nic nie zmienimy, tak jak jest, jest ok.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 lis 2022, 10:17

Zdaje mi się, czy 136/12 gdzieś wsiąkło i przerobili na dodatek, ale może się myle
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 15 lis 2022, 10:28

Dodatek

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 668
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 lis 2022, 10:38

Obecnie wiem, że to dodatek, ale to jakiś czas temu nie było calakiem?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ