Postoje na krańcach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 kwie 2018, 15:04

Nie uważam, żeby postój na Nowowiejskiej jakoś istotnie miał poprawiać sytuację, bo za chwilę znów jest Koszykowa i inne utrudnienia.

Od Politechniki do Nowowiejskiej 4 minuty to za mało, bo cykl przy GUS ma ze 2 minuty, a chyba tylko w weekendy nie trzeba stać drugiego - a niektórzy jak się ustawią na końcu kolejki, to postoją i 5 cykli.

Po prostu w xxi wieku rozkłady powinny być dynamiczne, a komputer powinien dbać o regularność - przynajmniej w szczytach przy wyższej częstotliwości (10 minut i mniej).
ŁK

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 kwie 2018, 17:49

Przecież rano i wieczorem czas przejazdu wynosi 2 minuty. Czy to oznacza, że autobus łapie w tym miejscu opóźnienia?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 kwie 2018, 20:32

Przecież możesz pojechać i poobserwować.
ŁK

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 30 kwie 2018, 22:07

Łukasz pisze:
30 kwie 2018, 15:04
Po prostu w xxi wieku rozkłady powinny być dynamiczne, a komputer powinien dbać o regularność - przynajmniej w szczytach przy wyższej częstotliwości (10 minut i mniej).
Rozkład jazdy nie może być "dynamiczny". Cały szereg powodów zresztą za tym stoi - uwarunkowania prawne, dynamiczna informacja pasażerska, planowanie kierowców, planowanie pojazdów, planowanie pracy eksploatacyjnej, planowanie budżetu. Poza tym "dynamiczny" rozkład jazdy to już nie jest rozkład jazdy tylko (w pewnym stopniu sterowana) wolna amerykanka. Powinna istnieć solidna baza która powinna działać przy normalnej sytuacji ruchowej w widełkach punktualności, co sprowadza się do odpowiedniego planowania czasów przejazdu i/lub obiegów pojazdów.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest trzymanie pewnej puli służb które by dopełniały godziny jako rezerwa czynna, wykonując pracę dodatkową na zlecenie centrali ruchu celem uzupełniania nadmiernych dziur rozkładowych.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 09 maja 2018, 15:27

Georg pisze:
30 kwie 2018, 17:49
Przecież rano i wieczorem czas przejazdu wynosi 2 minuty. Czy to oznacza, że autobus łapie w tym miejscu opóźnienia?
Wtedy stoisz kilka minut na Nowowiejskiej. I wtedy, jak to pisał pawcio, ludzie z Gocławia czy skądś tam, mogą sobie poczekać kilkaset sekund, by dojechać do Pl. Konstytucji. Jałowa dyskusja, ale co tam. :D

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 maja 2018, 7:48

014.136 na Młynowie ma 4 minuty postoju wieczorem? 19:21 - 19:25. Czy mi się coś pomyliło?

Awatar użytkownika
MilosnikKomunikacji
Posty: 1246
Rejestracja: 01 wrz 2015, 20:26
Lokalizacja: Bródno-Podgrodzie
Kontakt:

Post autor: MilosnikKomunikacji » 18 maja 2018, 7:53

Planowo tak, ale w rzeczywistości wiadomo jak jest. To tylko ZTM...

Georg
Posty: 5937
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 maja 2018, 8:04

MilosnikKomunikacji pisze:
18 maja 2018, 7:53
Planowo tak, ale w rzeczywistości wiadomo jak jest. To tylko ZTM...
Zdziwiłem się, jak zobaczyłem ostatnio przyjazd na -35, odjazd -32. Trochę dużo.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 18 maja 2018, 11:55

Chwilę wcześniej zjeżdża brygada z Mobilisu więc postój automatycznie się skraca. Dodatkowo zmienia się czas przejazdu z Cynamonowej z 69 minut na 61. A że jest napisane "nie będziesz stał dwoma przegubami na pętli" to mając do wyboru 4 minuty albo 14 trzeba wybrać 4. BTW, od dodania brygady 017 i tak się sporo poprawiło - w godzinach późnowieczornych kursy są w miarę punktualne, nie ma już stad czy godzinnych przerw. A jeśli postoje nie wystarczają to chyba na Cynamonowej jest stały posterunek który steruje tą linią - ostatnio był dzień, że najbardziej podatna na opóźnienia całka (8) została skrócona dwa razy, raz po 11 i potem drugi raz po 19.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 18 maja 2018, 13:04

bartoni722 pisze:
18 maja 2018, 11:55
Chwilę wcześniej zjeżdża brygada z Mobilisu więc postój automatycznie się skraca. Dodatkowo zmienia się czas przejazdu z Cynamonowej z 69 minut na 61. A że jest napisane "nie będziesz stał dwoma przegubami na pętli" to mając do wyboru 4 minuty albo 14 trzeba wybrać 4. BTW, od dodania brygady 017 i tak się sporo poprawiło - w godzinach późnowieczornych kursy są w miarę punktualne, nie ma już stad czy godzinnych przerw. A jeśli postoje nie wystarczają to chyba na Cynamonowej jest stały posterunek który steruje tą linią - ostatnio był dzień, że najbardziej podatna na opóźnienia całka (8) została skrócona dwa razy, raz po 11 i potem drugi raz po 19.
Jest Mobilisu posterunek. Tylko też nie raz Ci instruktorzy sterują jak chcą.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 18 maja 2018, 16:11

Walas pisze:
18 maja 2018, 13:04
bartoni722 pisze:
18 maja 2018, 11:55
Chwilę wcześniej zjeżdża brygada z Mobilisu więc postój automatycznie się skraca. Dodatkowo zmienia się czas przejazdu z Cynamonowej z 69 minut na 61. A że jest napisane "nie będziesz stał dwoma przegubami na pętli" to mając do wyboru 4 minuty albo 14 trzeba wybrać 4. BTW, od dodania brygady 017 i tak się sporo poprawiło - w godzinach późnowieczornych kursy są w miarę punktualne, nie ma już stad czy godzinnych przerw. A jeśli postoje nie wystarczają to chyba na Cynamonowej jest stały posterunek który steruje tą linią - ostatnio był dzień, że najbardziej podatna na opóźnienia całka (8) została skrócona dwa razy, raz po 11 i potem drugi raz po 19.
Jest Mobilisu posterunek. Tylko też nie raz Ci instruktorzy sterują jak chcą.
Moim skromnym zdaniem wychodzenie z założenia, że najwyżej się wysteruje jest skrajnie nieodpowiedzialne (a mam wrażenie że twórcy rozkładów z takiego założenia wychodzą). Co potencjalnemu pasażerowi po tym, że będzie sterowanie, skoro kurs o np. 19:40 nie przyjedzie, bo autobus miał 4 minuty postoju na wytracenie opóźnienia, a sam jest jeszcze hen od pętli.

Jak jeszcze 518 krańcowało na Jana Pawła przy Centralnym, po 17 postoje wynosiły 0(!) minut. A Emilka jak się uparła, to trzymała brygady po 40/60 minut. I co taki pasażer ma powiedzieć. SB powinno doraźnie naprawiać linie, a nie być stałym punktem programu porannych i popołudniowych szczytów, bo ktoś boi się zrobić rozkład z przerwami, które zniwelują opóźnienia i dadzą jeszcze kierowcy odpocząć. Albo nie tyle boi, co nie może, bo ktoś mając określoną liczbę wozów tak wyśrubował plan brygad, żeby jeździło jak najwięcej jak najczęściej. Mimo, że przy korkach nie jeździ nic. A można rzadziej, a pewniej. Co pasażerom po autobusie co 5 minut, który przyjeżdża co 15, a potem 4 wozy co 2 minuty. Chociaż PR-owsko to źle wygląda, ale cóż.

Mam nadzieję, że z sensem oddałem istotę problemu.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 20 maja 2018, 11:13

Twórcy rozkładów tramwajowych także wychodzą z założenia że tramwaje i tak jeżdżą poopóźniane, więc zrobimy przerwy na pętli na tyle długie, że kolejne brygady, które jednak przyjadą o czasie muszą czekać przed pętlą bo się na nią fizycznie nie zmieszczą, np 7 na Kawęczyńskiej, 4 na Wyścigach, ostatnio zauważyłem że problem występuje także w przypadku 35 na Wyścigach, kiedyś tak było też dla 10 na Górczewskiej. To jest dopiero skrajnie nieodpowiedzialne.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 maja 2018, 11:21

Można przypomnieć 509 na Gocławiu i autobusów na pętli, z których stało najwyżej 3.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 maja 2018, 13:52

Piotrek_2274 pisze:
20 maja 2018, 11:13
Twórcy rozkładów tramwajowych także wychodzą z założenia że tramwaje i tak jeżdżą poopóźniane, więc zrobimy przerwy na pętli na tyle długie, że kolejne brygady, które jednak przyjadą o czasie muszą czekać przed pętlą bo się na nią fizycznie nie zmieszczą, np 7 na Kawęczyńskiej, 4 na Wyścigach, ostatnio zauważyłem że problem występuje także w przypadku 35 na Wyścigach, kiedyś tak było też dla 10 na Górczewskiej. To jest dopiero skrajnie nieodpowiedzialne.
Poza Kawęczyńską nie kojarzę rozkładowych postojów powyżej pojemności peronu. Chyba ze ktoś jeździ na +1.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 20 maja 2018, 22:18

4 notorycznie mają minutę oczekiwania przed zwrotnicą na Wyścigach. Ostatnio na 35 miałem 18 minut postoju przy częstotliwości 8 minut. Łatwo policzyć ile czasu kwitłem przed pętlą.

ODPOWIEDZ