Postoje na krańcach

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Postoje na krańcach

Post autor: altar » 15 lip 2009, 9:39

Zakładam nowy temat, bo jeszcze chyba nie była ta kwestia poruszana na Wawkomie. Chodzi mi o to, jakie czynniki i ewentualne przepisy mają wpływ na długośc postojów na krańcach. Do niedawna obserwowaliśmy np. takie trzy sytuacje:
1. Linia 130. Na krańcu Blue City, gdzie jest sama i mogą spokojnie stac dwa wozy, postoje były w okolicach 10 minut, natomiast w Wilanowie, gdzie i tak jest już dośc ciasno na pętli, czas postoju był ponad 20 minut, co powodowało zjeżdżanie się dwóch brygad. Jakie jest tego wytłumaczenie? Dla mnie logiczniejsze byłyby dłuższe postoje na Blue City, a minimalne w Wilanowie...
2. Linia 522. Podobna sytuacja sprzed zmiany trasy linii 520. Tu w Wilanowie w godzinach szczytu stały nawet i 3 wozy, podczas gdy na Znanej postoje były dużo krótsze (w zasadzie nie spotykały się dwie brygady na pętli)...
3. Linia 139. Przy Ogrodzie Botanicznym zero postoju. Czy nie powinno byc odwrotnie i to na Metrze Wilanowska, ze względu na ograniczoną pojemnośc peronu, postój powinien byc minimalny, natomiast odpowiednio długi tam, gdzie linia krańcuje samodzielnie i przy takiej częstotliwości i tak by się brygady nie zjechały...
Akurat rozkład linii 130 się zmienił, ale myślę, że takie kwiatki można by znaleźc na niejednej linii (np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika). Na zdrowy rozsądek zawsze dłuższy postój powinien byc tam, gdzie krańcuje np. tylko jedna linia, co daje więcej miejsca do dyspozycji. Jednak nie zawsze tak jest. Co więc ma na to wpływ?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 15 lip 2009, 9:57

Wspólnym elementem tych trzech przypadków są dłuższe postoje na pętli ekspediowanej.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 15 lip 2009, 14:35

altar pisze:np. 411 i jego długie postoje na Metrze Politechnika
Chcesz postojów w Starej Miłośnie? Szalony!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Sadek
Posty: 432
Rejestracja: 21 wrz 2006, 20:39
Lokalizacja: Warszawa Młynów oraz R-1 Woronicza

Post autor: Sadek » 15 lip 2009, 17:35

W ostatnią niedzielę miałem 5/131 które niedawno przyszło na Redutową. Z 11 kółek jakie ma ta brygada w 8 kursach jest po 20 minut stania na Centralnym i tylko 4 minuty postoju na Sadybie, Na Centralnym były momemty kiedy było nas trzech z linii 131 i dodatkowo jeszcze 119 , nie mówiąc już o wozach z linii 502,514 i 525 , kóre mają kraniec w tej samej rynnie. Kocioł był niemiłosierny , linie 514 i 502 ruszały z opóźnieniem gdyż przez wozy linii 131 nie mogły wyjechać na Emilii Plater.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 lip 2009, 20:22

altar - no ale przecież linie, które wymieniłeś, mają postoje na krańcach ekspediowalnych (Wilanów, :mewa: Wilanowska)...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 16 lip 2009, 8:29

Ja osobiście nie chciałbym zbyt długo przebywać np. przy Blue City. Ani siku, ani się odświerzyć, zjeść spokojnie kanapkę. Lepiej tam gdzie ekspedycja. Nie wspomnę, że wystawanie gdzieś na zadupiu po zmroku nie jest zbyt przyjemne.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lip 2009, 9:33

Bierut pisze:Ani siku, ani się odświerzyć, zjeść spokojnie kanapkę.
A to w Centrum Handlowym nie ma ubikacji z umywalkami? Ja miałem w niedzielę 130 i nie przeszkadzał mi 20 minutowy postój. Potrafiłem na spokojnie pójść do ubikacji, wrócić do autobusu by zjeść kanapkę i poczytać książkę. Trzeba tylko chcieć...

Bierut
Posty: 285
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bierut » 16 lip 2009, 12:27

Oczywiście można. Z tym, że ja nie lubię pozostawiać bez nadzoru rzeczy za które odpowiadam. "Żartownisiów" nie brakuje.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lip 2009, 15:33

A to już zależy od pojazdu, jeśli mam Solarisa to zamykam kabinę na klucz i wychodzę. W przypadku Ikarusa z małą kabiną to nikogo nie wpuszczam, wyłączam hebel a potem zamykam drzwi ;)

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 lip 2009, 15:42

Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...

A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

TJ
Posty: 181
Rejestracja: 31 maja 2006, 14:09
Lokalizacja: Okęcie

Post autor: TJ » 28 lip 2009, 17:17

altar pisze:Z jednej strony ekspedycje, zaplecze sanitarno-socjalne itp. przemawiają za dłuższymi postojami na większych pętlach. Z drugiej jednak o ile by się zwiększyła pojemnośc tychże pętli, co dawało by możliwośc zakrańcowania nowych linii...

A przy okazji tak z innej beczki, ale też związane z pętlami: czy każda linia musi miec na przynajmniej jednym krańcu dostępną toaletę dla kierowców? Pytam o to w kontekście linii 519, która - z tego co się orientuję - nie ma WC na żadnej z pętli. Niekiedy widzę wozy zajeżdżające na pętlę Wilanów - czy jest to spowodowane właśnie dostępnością węzła sanitarnego?
W powsinie jest kabina na kłódke i las.
Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 28 lip 2009, 19:44

TJ pisze:Podjazdy na wilanów to zjazdy z emilii plater
Nie chodzi mi o kursy zjazdowe. Wielokrotnie w ciągu dnia widziałem 519 z pasażerami zajeżdżające na pętlę i po ok. 2 minutach wyjeżdżające z niej w dalszą trasę (nadal z pasażerami)
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 28 lip 2009, 23:01

504 w DŚ
Ok 9 min postoju na Centralnym i ok 20 na kabatach
Gdzie na Kabatach jest ekspedycja ?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 lip 2009, 23:07

Priorytetem są koordynacje, nie ekspedycje.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 28 lip 2009, 23:10

czyli lepiej zrobić duże postoje w miejscach niebezpiecznych (np Kosów czy Złotokłos) niż na Okęciu celem koordynacji? Ciekawe. Ja powiem szczerze że miałem stracha stojąc na krańcu w Kosowie.....

ODPOWIEDZ