Kursy wyjazdowe z zajezdni wpisane w rozkład (autobusy)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 09 paź 2009, 8:14

pawcio pisze:
Łukasz pisze: Pzrecież to już klika lat temu zostało ustalone że niedasie.
Został ustalony dogmat, że informacja w Internecie nie może się różnić od informacji przystankowej.
Poniekąd słusznie. Bo sprawdzi sobie ktuś w internecie, potem pójdzie na przystanek i ma co innego - i może zgłupieć: czy to na przystanku się spóźnili z aktualizacją, czy w internecie podaja stare dane. W Warszawie aktualnosć i intenretu i rozkładów przystankowych jest w zasadzie bez zarzutu, ale są takie miasta w Polsce, w których znaleźć w internecie aktualny rozkład jazdy graniczy z cudem.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 09 paź 2009, 8:23

dzidek pisze:A jak już tak wymieniacie te dużo wcześniejsze wyjazdy to ja mam pytanie czy jest jeszcze jakaś brygada na 188 (kiedyś była) z Ostrobramskiej, która jedzie na Lotnisko jeszcze przed rozkładowymi kursami? Będę wdzięczny za podpowiedź. I jeszcze czy są wyjazdy z R7 linii 189 na Os.Górczewska przed pierwszym rozkładowym?
Brak takich kursów.

BTW, niech ktoś usunie mój pusty post ^^^

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 paź 2009, 10:00

drapka pisze:Bo sprawdzi sobie ktuś w internecie, potem pójdzie na przystanek i ma co innego
Dlatego od razu zaznaczałem, że musi być zaznaczone, że tych kursów na przystanku nie ma.

Mam trochę inny pomysł: stronę z wypiską takich wyjazdowych kursów (linia, kierunek, włączenie od przystanku, włączenie o), tak aby później klient mógł sobie dodać, po ilu minutach autobus pojawi się na jego przystanku. To nie byłby typowy rozkład przystankowy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 paź 2009, 12:34

KwZ pisze:Dlatego od razu zaznaczałem, że musi być zaznaczone, że tych kursów na przystanku nie ma.
Już widzę lamenty, że co to ma być, że tu jest, a tego nie ma. Nie przejdzie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 09 paź 2009, 12:56

Dlatego bardzo podoba mi się rozwiązanie z Rzymu z liniami typu C. Wyjazdowe ranne z określoną trasą i wskazanymi godzinami. Moim zdaniem wygodne, choć w naszym przypadku dość trudne do realizacji, mamy mnóstwo punktów startowych i obawiam się, że wariantów byłoby sporo. Zauważcie, iż tam bus nie pojawia się nagle na trasie tylko jedzie zawsze z pętli.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 09 paź 2009, 13:13

We Wrocku są rozkłady wyjazdowych linii tramwajowych nawet w tych miejscach, gdzie dana linia regularnie nie jeździ a jedynie podczas wyjazdu i zjazdu.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 paź 2009, 20:08

Domino2001 pisze:We Wrocku są rozkłady wyjazdowych linii tramwajowych nawet w tych miejscach, gdzie dana linia regularnie nie jeździ a jedynie podczas wyjazdu i zjazdu.
Gdynia też chyba coś podobnego praktykuje.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 paź 2009, 20:11

MeWa pisze:Gdynia też chyba coś podobnego praktykuje.
Owszem, w Gdyni zjazdy/wyjazdy są jako linie 7xx :>
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 paź 2009, 22:08

Tylko, że w Gdyni nie ma możliwości tak łatwej zmiany obsługi jak w Warszawie. Dla przypomnienia: Na każdą linię jest rozpisywany przetarg i każdy wykonawca ma tylko jedną zajezdnię. Nie wyobrażam sobie tego systemu w Warszawie przy obsłudze danej linii prze kilka zajezdni. 100 siedemsetek starczyłoby tylko na kilkanaście linii. ;-)

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 11 paź 2009, 20:18

Kiedyś się zastanawiałem czy nie dało by rady i zebrać wszystkie brygady i wyszczególnić wszystkie zjazdy z danego krańca w jednym rozkładzie przystankowym

Np. z krańca Os. Górczewska do ZEA KLESZCZOWA
Np. z Dw. Centralnego do ZEA OSTROBRAMSKA itd.

Czy nie mogło by to funkcjonować jako uzupełnienie linii

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 11 paź 2009, 21:37

Plesim pisze:100 siedemsetek starczyłoby tylko na kilkanaście linii. ;)
Niekoniecznie, linie 7xx w Gdyni są głównie z/do węzłów. Jedna 7xx "obskakuje" kilka-kilkanaście linii :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 paź 2009, 21:46

Stąd chyba Plesima "by" :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 12 paź 2009, 23:19

i dlatego sądzę że jedna linia np.
ZEA KLESZCZOWA (Dojazdowa) --> STARE BEMOWO
po trasie linii 189, i dalej ulicą GÓRCZEWSKĄ, LAZUROWĄ, S. KALISKIEGO.
Zapewniało by to dojazd
Dodatkowo można by wyszczególnić kursy
1. Tylko do przystanku CIEPŁOWNIA WOLA --> Cm. Wolski (716,713,)
2. Tylko do przystanku OS. GÓRCZEWSKA --> OS. GÓRCZEWSKA (125,506,719,189)

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 23 lis 2009, 11:23

Odnośnie wyjazdów i zjazdów na 136 z innego tematu to:
brygady z Kleszczowej zaczynające na Młynowie jadą z pasażerami od Ronda Zesłańców Syberyjskich natomiast zjazdy na pusto
brygady z Woronicza ruszające w stronę Młynowa zaczynają z pasażerami od przystanku Woronicza
brygady z Redutowej zaczynające na Natolinie włączają się z pasażerami na PKP Koło
Żadne z powyższych nie są wpisane w rozkład.

105 włącza się do ruchu godzinę przed planowym pierwszym kursem z przystanku Ciepłownia Wola w str. Pl.3+

Moim zdaniem jak ktoś już wspomniał pasażerowie nie spodziewają się często, że godzinę przed rozkładowym kursem może być już autobus na przystanku i dlatego tak mało osób korzysta z tych wyjazdowych kursów, które są dość przydatne z uwagi na wczesną porę i małą liczbę wozów w ruchu. Gdyby tak ZTM stworzył na swojej stronie listę brygad nieuwzględnionych w rozkładzie zaczynających po trasie z pasażerami to ludzie mogliby korzystać. Wówczas nawet rozkładów by się nie zmieniało tylko aktualizowało jakiś tam jeden plik ogólnodostępny.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 23 lis 2009, 13:02

dzidek pisze:105 włącza się do ruchu godzinę przed planowym pierwszym kursem z przystanku Ciepłownia Wola w str. Pl.3+
504 tak samo

ODPOWIEDZ