Kursy wyjazdowe z zajezdni wpisane w rozkład (autobusy)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 paź 2009, 8:48

Czy nie można wpisywać w rozkład kursów wyjazdowych z zajezdni?
Już nawet nie chodzi mi o wszystkie wyjazdy, które by się przydało wpisać ale przynajmniej pierwsze jeśli są jeszcze długo przed rozkładowym rozpoczęciem kursowania linii.
Domyślam się, że wpisanie wszystkich wyjazdów oznaczałoby konieczność częstych zmian rozkładów (chociaż w tramwajach można jak widać tak zrobić) ale wyjazdy po trasie na długo przed pierwszym rozkładowym kursem powinny pojawiać się w rozkładach.
Dziś np. odkryłem zupełnie przez przypadek, że na Żwirki i Wigury wcale pierwszym kursem linii dziennej nie jest 306 (wg rozkładu 4:46 z Novotelu) a 154 , które pojawia się około 4:36. Autobus jedzie oczywiście pusty bo nikt nie ma pojęcia, że przeszło 30 min przed pierwszym planowanym kursem pojawia się jakiś autobus zabierający pasażerów.
Przynajmniej pierwsze kursy powinny być wpisane dzięki czemu podróżowanie w wczesnych porach (4-5 rano) mogłoby się okazać znacznie szybsze i prostsze niż wskazują na to obecne rozkłady linii autobusowych!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2009, 10:12

Co do zasady masz rację. Pytanie tylko, czy to nie jest brygada, która może być przerzucona na R-11. Wówczas musiałbyś wymieniać rozkłady przystankowe na trasie.
W tramwajach to działa trochę inaczej, bo tam zmiany częściej mają charakter kompleksowy, że i tak cała linia idzie do wymiany, a dodatkowo jest większa swoboda w ustalaniu dojazdów i zjazdów na linię.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 paź 2009, 10:20

To rozumiem, dlatego nie nalegam by wszystkie wyjazdy były tak wpisywane ale pojedyncze, które są wykonywane na długo przed pierwszym planowanym byłyby wskazane. Szczególnie, że autobusy o 4 kursują dość rzadko a o wielu jeżdżących nawet nie mamy pojęcia ;)
I dlatego takie pierwsze kursy mogłyby zostać wpisane. Ewentualnie gdyby tak wytypować linie gdzie najczęściej dochodzi do zmian obsługowych i nie wpisywać pierwszych kursów a na pozostałych uwzględnić te pojedyncze kursy? To też byłoby jakieś rozwiązanie :>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2009, 10:27

dzidek pisze:I dlatego takie pierwsze kursy mogłyby zostać wpisane. Ewentualnie gdyby tak wytypować linie gdzie najczęściej dochodzi do zmian obsługowych i nie wpisywać pierwszych kursów a na pozostałych uwzględnić te pojedyncze kursy? To też byłoby jakieś rozwiązanie :>
Coś takiego się stosuje. Choć bez jasno ustanowionych kryteriów i listy linii.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 paź 2009, 10:30

pawcio pisze:
dzidek pisze:I dlatego takie pierwsze kursy mogłyby zostać wpisane. Ewentualnie gdyby tak wytypować linie gdzie najczęściej dochodzi do zmian obsługowych i nie wpisywać pierwszych kursów a na pozostałych uwzględnić te pojedyncze kursy? To też byłoby jakieś rozwiązanie :>
Coś takiego się stosuje. Choć bez jasno ustanowionych kryteriów i listy linii.
To i na 154 by się przydało bo jak napisałem jest to pierwsza linia dzienna (przynajmniej o której ja wiem) jadąca Żwirki i Wigury między 4 a 5 co przy N32 jest bardzo istotne! :P Dziś albo nocnik w str.Lotniska przyjechał 6 min przed czasem albo w ogóle i tylko dlatego przypadkiem korzystając z własnych nóg trafiłem na miłą niespodziankę w postaci 154 ;)

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 08 paź 2009, 10:39

pawcio pisze:Co do zasady masz rację. Pytanie tylko, czy to nie jest brygada, która może być przerzucona na R-11. Wówczas musiałbyś wymieniać rozkłady przystankowe na trasie.
No tak, ale w takim razie, jeżeli są to kursy wczesnoporanne (chociaz nie tylko) i uzależnione od rozdysponowania brygad, kursy, które dziś są, a jutro nie ma, to one na przypadkowych pasażerów liczyć nie mogą (bo rano), a stali też będą woleli docierać do pracy pewnym sposobem a nie autobusem-widmem.
Może więc dobrze byłoby je zlikwidować w ogóle - bo po co komu o 4 rano autobus, który albo przyjedzie, albo nie - i nie płacić przewoźnikom za dojazdy na kraniec, za to część z nich, te najpotrzebniejsze, jednak w rozkład wpisac.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2009, 12:16

drapka pisze:nie płacić przewoźnikom za dojazdy na kraniec
To znowu kwestia obsługi danej linii. MZA i tak się płaci. Jeżeli to 154 jest z MZA, to zachodzi sytuacja "skoro i tak jedzie, to niech choćby tych przypadkowych zabierze, skoro nie trzeba za to dopłacać.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 08 paź 2009, 13:00

Bastian pisze:drapka napisał/a:
nie płacić przewoźnikom za dojazdy na kraniec

To znowu kwestia obsługi danej linii. MZA i tak się płaci. Jeżeli to 154 jest z MZA, to zachodzi sytuacja "skoro i tak jedzie, to niech choćby tych przypadkowych zabierze, skoro nie trzeba za to dopłacać.
Ale płaci się za wszystko, jednoczesnie z góry wyznaczając, który ma jechać jako PT, a który ma jechać po trasie, tak? A czy to działa automatycznie na tej zasadzie, ze jeśli trasa dojazdu pokrywa się z trasą linii, to dojazd jest z pasażerami, a jeśli byłaby konieczność nadkładania drogi to nie ma pasażerów? Bo w sumie faktycznie jak już jedzie za nasze, to niech ktoś z tego skorzysta.
No to chyba tylko jedno rozwiązanie mogłoby pogodzić sprzeczne interesy: wpisanie do rozkładów ze znaczkiem (np. gwiazdką) - i wyjaśnieniem, że "kurs bez gwarancji - dzwonić 194-84". Jesliby infolinia dysponowała aktualną informacją czy dany kurs nie został gdzieś przerzucony - to wtedy nawet coś takiego miałoby szanse zadziałać. Oczywiście zależy, czy te przetasowania są co tydzień, czy raczej np. co dwa miesiące.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 08 paź 2009, 13:36

Rozumiem, że wymiana rozkładów na przystankach to za duże koszty. Czy jednak nie dałoby się zrobić podstrony ZTM z takimi informacjami?

Albo po prostu dopisywać je do rozkładów w internecie i oznaczyć dodatkowo * - kurs nieuwzględniony w rozkładzie na przystanku?

Skoro to są kursy płatne, to pasażer powinien mieć możliwość dowiedzenia się o nich...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 paź 2009, 13:37

O właśnie a gdyby te kursy tylko w internecie zaznaczać?
Z całą pewnością przydałyby się niejednemu pasażerowi.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7763
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 08 paź 2009, 14:34

117 z Woronicza jedzie około godzinę (!) przed pierwszym rozkładowym kursem linii (na Gocław) i ma swoich stałych pasażerów, w ilości ok.10, więc jak na tę porę i wtyczkowość - bardzo przyzwoicie.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 paź 2009, 17:23

dzidek pisze:O właśnie a gdyby te kursy tylko w internecie zaznaczać?
Z całą pewnością przydałyby się niejednemu pasażerowi.
Pzrecież to już klika lat temu zostało ustalone że niedasie.
ŁK

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 08 paź 2009, 19:06

Na 504 w kier. Kabat w DS przed zmianą rozkładu były 4 takie kursy w godzinach od 4 do 5.30...
Br. z R11 i br. 6 z R7 nawet jechały w odstępie ledwie 5 min. :D

Obstawiam, że po zmianie rozkładu się to zbytnio nie przemeblowało i nadal jeżdżą autobusy widmo do 5.30...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2009, 19:51

Łukasz pisze:
dzidek pisze:O właśnie a gdyby te kursy tylko w internecie zaznaczać?
Z całą pewnością przydałyby się niejednemu pasażerowi.
Pzrecież to już klika lat temu zostało ustalone że niedasie.
Został ustalony dogmat, że informacja w Internecie nie może się różnić od informacji przystankowej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 08 paź 2009, 21:25

pawcio pisze:
Łukasz pisze: Pzrecież to już klika lat temu zostało ustalone że niedasie.
Został ustalony dogmat, że informacja w Internecie nie może się różnić od informacji przystankowej.
:beczy: :dobani: Szkoda!

A jak już tak wymieniacie te dużo wcześniejsze wyjazdy to ja mam pytanie czy jest jeszcze jakaś brygada na 188 (kiedyś była) z Ostrobramskiej, która jedzie na Lotnisko jeszcze przed rozkładowymi kursami? Będę wdzięczny za podpowiedź. I jeszcze czy są wyjazdy z R7 linii 189 na Os.Górczewska przed pierwszym rozkładowym?

ODPOWIEDZ