Ustawa o czasie pracy kierowców

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Woronicz
Posty: 203
Rejestracja: 20 cze 2015, 15:31
Lokalizacja: skrzyżowanie Woroniczej i Wołowskiej

Post autor: Woronicz » 09 lut 2017, 17:42

Też uważam, że jeden kraniec techniczny by wystarczył i powinno być to minimum.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 lut 2017, 11:17

Czy w świetle ustawy jest odpoczynkiem czas między zakończeniem pracy na jednym wozie a rozpoczęciem pracy na innym wozie? Przerwa pół godziny.
miłośnik 13N

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 13 lut 2017, 11:18

Jeśli pracodawca w tym czasie nie wymaga wykonywania jakichkolwiek czynności.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 lut 2017, 11:27

Wymaga dojechania z jednego miejsca w drugie. Czasu jest akurat tyle, żeby dojechać. Z tego co pamiętam, odpoczynek w jadącym pojeździe się nie liczy, nie można zjeść ani skorzystać z toalety.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lut 2017, 11:57

Niestety przepisy nie wiążą dostępu do zaplecza socjalnego z przerwami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 lut 2017, 12:01

Zaznaczam, jest to jedyna przerwa w 9 godzinach służby, dłuższa równa 15 minut.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 lut 2017, 12:09

Która to służba?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 13 lut 2017, 12:14

Wysłałem na pw.
miłośnik 13N

gfedorynski
Posty: 715
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 13 lut 2017, 12:15

Zaplecza socjalnego nie, ale jednak konieczność przemieszczenia moim zdaniem wyklucza traktowanie jako przerwę. Oraz właśnie, jeśli wprost zakłada się, że jedzie się z tramwajem/autobusem, to nie da się zjeść.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 sty 2018, 22:59

Czy jak przejmę II zmianę i mam 20 minut do odjazdu, to mogę już na początku wpisać obowiązkową przerwę w kartę drogową?
Czy kierowca komunikacji miejskiej podczas kontroli ITD na mieście musi mieć przy sobie grafik?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Molo
Posty: 627
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 24 sty 2018, 23:37

Ad1 Jak najbardziej tak
Ad2 Z jakiego powodu miałby mieć przy sobie. Inspektora powinno interesować tylko to co jest w karcie drogowej kierowcy.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 25 sty 2018, 0:25

Ad1
Zmiana 15:20, odjazd 15:40, czasami wpisuje w kartę przerwa 15:20-15:40. Dobrze wtedy jest?
Ad2
Widzisz, dużo osób na zajezdni twierdzi, że trzeba mieć, część że nie. Ostatnio na szkoleniu okresowym mówiono, że trzeba to mieć ale ja w art. 87 ustawy o transporcie drogowym nic takiego nie widzę. Natomiast załączniku nr 2 do tej ustawy też nic na ten temat nie ma.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Walas
Posty: 17069
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 25 sty 2018, 8:15

vernalisadonis pisze:
25 sty 2018, 0:25
Ad2
Widzisz, dużo osób na zajezdni twierdzi, że trzeba mieć, część że nie. Ostatnio na szkoleniu okresowym mówiono, że trzeba to mieć ale ja w art. 87 ustawy o transporcie drogowym nic takiego nie widzę. Natomiast załączniku nr 2 do tej ustawy też nic na ten temat nie ma.
Dużo kierowców trzyma grafiki w domu.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sty 2018, 8:33

Przerwa w prowadzeniu pojazdu na logikę wskazuje, że powinna mieć miejsce pomiędzy dwoma okresami prowadzenia pojazdu. Zatem zaczynanie pracy od przerwy jest moim zdaniem bardzo wątpliwe.
Grafików mieć nie trzeba. Nic na to nie wskazuje, bo kluczowa w kontroli faktycznego czasu pracy wstecz, a nie planu do przodu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 25 sty 2018, 12:56

No i co z tego, że kierowca ma grafik, skoro ten grafik zwyczajnie mógł nie być realizowany? Przecież kierowcy często mają zamieniane linie (czyli także części pracy się zmienia), a pracy z wolnego w grafiku również nie ma. ITD podczas kontroli może sprawdzić tylko to, jak kierowca pracował w dniu kontroli. A i to tylko z tej karty drogowej, na której aktualnie jeździ. A wcześniejszy czas pracy ITD chyba powinna sprawdzić u pracodawcy kierowcy. To on ma obowiązek ewidencjonowania czasu pracy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ