Ustawa o czasie pracy kierowców
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Czy w świetle ustawy jest odpoczynkiem czas między zakończeniem pracy na jednym wozie a rozpoczęciem pracy na innym wozie? Przerwa pół godziny.
miłośnik 13N
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Jeśli pracodawca w tym czasie nie wymaga wykonywania jakichkolwiek czynności.
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Wymaga dojechania z jednego miejsca w drugie. Czasu jest akurat tyle, żeby dojechać. Z tego co pamiętam, odpoczynek w jadącym pojeździe się nie liczy, nie można zjeść ani skorzystać z toalety.
miłośnik 13N
Niestety przepisy nie wiążą dostępu do zaplecza socjalnego z przerwami.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Zaznaczam, jest to jedyna przerwa w 9 godzinach służby, dłuższa równa 15 minut.
miłośnik 13N
Która to służba?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 5791
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
-
- Posty: 715
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Zaplecza socjalnego nie, ale jednak konieczność przemieszczenia moim zdaniem wyklucza traktowanie jako przerwę. Oraz właśnie, jeśli wprost zakłada się, że jedzie się z tramwajem/autobusem, to nie da się zjeść.
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Czy jak przejmę II zmianę i mam 20 minut do odjazdu, to mogę już na początku wpisać obowiązkową przerwę w kartę drogową?
Czy kierowca komunikacji miejskiej podczas kontroli ITD na mieście musi mieć przy sobie grafik?
Czy kierowca komunikacji miejskiej podczas kontroli ITD na mieście musi mieć przy sobie grafik?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Ad1 Jak najbardziej tak
Ad2 Z jakiego powodu miałby mieć przy sobie. Inspektora powinno interesować tylko to co jest w karcie drogowej kierowcy.
Ad2 Z jakiego powodu miałby mieć przy sobie. Inspektora powinno interesować tylko to co jest w karcie drogowej kierowcy.
- vernalisadonis
- Posty: 3058
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Ad1
Zmiana 15:20, odjazd 15:40, czasami wpisuje w kartę przerwa 15:20-15:40. Dobrze wtedy jest?
Ad2
Widzisz, dużo osób na zajezdni twierdzi, że trzeba mieć, część że nie. Ostatnio na szkoleniu okresowym mówiono, że trzeba to mieć ale ja w art. 87 ustawy o transporcie drogowym nic takiego nie widzę. Natomiast załączniku nr 2 do tej ustawy też nic na ten temat nie ma.
Zmiana 15:20, odjazd 15:40, czasami wpisuje w kartę przerwa 15:20-15:40. Dobrze wtedy jest?
Ad2
Widzisz, dużo osób na zajezdni twierdzi, że trzeba mieć, część że nie. Ostatnio na szkoleniu okresowym mówiono, że trzeba to mieć ale ja w art. 87 ustawy o transporcie drogowym nic takiego nie widzę. Natomiast załączniku nr 2 do tej ustawy też nic na ten temat nie ma.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej
Dużo kierowców trzyma grafiki w domu.vernalisadonis pisze: ↑25 sty 2018, 0:25Ad2
Widzisz, dużo osób na zajezdni twierdzi, że trzeba mieć, część że nie. Ostatnio na szkoleniu okresowym mówiono, że trzeba to mieć ale ja w art. 87 ustawy o transporcie drogowym nic takiego nie widzę. Natomiast załączniku nr 2 do tej ustawy też nic na ten temat nie ma.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1
Przerwa w prowadzeniu pojazdu na logikę wskazuje, że powinna mieć miejsce pomiędzy dwoma okresami prowadzenia pojazdu. Zatem zaczynanie pracy od przerwy jest moim zdaniem bardzo wątpliwe.
Grafików mieć nie trzeba. Nic na to nie wskazuje, bo kluczowa w kontroli faktycznego czasu pracy wstecz, a nie planu do przodu.
Grafików mieć nie trzeba. Nic na to nie wskazuje, bo kluczowa w kontroli faktycznego czasu pracy wstecz, a nie planu do przodu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
No i co z tego, że kierowca ma grafik, skoro ten grafik zwyczajnie mógł nie być realizowany? Przecież kierowcy często mają zamieniane linie (czyli także części pracy się zmienia), a pracy z wolnego w grafiku również nie ma. ITD podczas kontroli może sprawdzić tylko to, jak kierowca pracował w dniu kontroli. A i to tylko z tej karty drogowej, na której aktualnie jeździ. A wcześniejszy czas pracy ITD chyba powinna sprawdzić u pracodawcy kierowcy. To on ma obowiązek ewidencjonowania czasu pracy.