Przetargi na obsługę linii - 2010-2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 07 gru 2019, 10:45

Oczywiście, że da się policzyć, tylko nie możesz wszystkich linii lokalnych wrzucać do jednego worka!

KamilSzmit
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:20
Kontakt:

Post autor: KamilSzmit » 30 gru 2019, 14:12

Crusier pisze:
27 lis 2019, 14:09
Powinni powołać aglomerację Warszawską i jednego aglomeracyjnego samorządowego przewoźnika z własnymi pojazdami, to by takich cyrków nie było.
Związek Transportu Aglomeracji Warszawskiej by się przydał, ale nie w tym celu. Linie lokalne obsługiwane przez przewoźników wybranych w przetargach nadal pozostają dobrą ofertą dla gmin. Cyrków by nie było, gdyby ZTM dał większą swobodę przewoźnikom, stawiał mniej wymagań i umożliwił deklarowanie różnych stawek dla różnych wariantów wymagań dotyczących autobusów.

Czy coś wiadomo więcej na temat przetargu (ZTM) na linie lokalne w powiecie legionowskim oprócz tego, że wybrano najkorzystniejszą ofertę? Nie ma żadnych informacji na temat zmian w komunikacji autobusowej dotyczących linii z przetargu. Zgodnie z poprzednimi przetargami na linie w Gminach Jabłonna, Wieliszew i Nieporęt realizacja zamówienia powinna się zakończyć się z końcem tego 2019 roku.
Kamil Szmit

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 sty 2020, 18:38

Zmiany wejdą w życie od 7 stycznia. Więcej szczegółów w komunikacie: https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/01/0 ... nowskiego/

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 sty 2020, 23:14

KamilSzmit pisze:
30 gru 2019, 14:12
Cyrków by nie było, gdyby ZTM dał większą swobodę przewoźnikom, stawiał mniej wymagań i umożliwił deklarowanie różnych stawek dla różnych wariantów wymagań dotyczących autobusów.
Ten medal ma dwie strony. Owszem, takie rozwiązanie mogłoby zwiększyć liczbę linii lokalnych na sieci ZTM, tyle tylko że pasażer nie mógłby już spodziewać się określonego standardu na liniach pod "banderą" ZTM. To też jest wyrabianie przez ZTM pewnej "renomy" można powiedzieć.

Nie każdy by chciał żeby jako Lxx na przystanek podjechał rozklekotany bus firmy "Zenek Sp. Z.O.O.", przerobiony z dostawczaka, z jedną tylko tablicą wetkniętą z przodu? :D
Zresztą, pytanie na czym byś chciał oszczędzać? Taki np. kasownik raczej powinien być bo jak inaczej można aktywować bilet na WKM? I tak już linie lokalne mają nieco niższy standard niż linie miejsce czy strefowe. Na przykład od niedawna w zwykłych pojazdach standardem jest już automat do sprzedaży biletów. W eLkach też miały być, mówiło się o jednym przetargu na obsługę wszystkich linii tego typu, ale pomysł jak na razie chyba ucichł.
OK, kierowcy na eLkach zwykle sami sprzedają bilety jeśli ktoś potrzebuje, z tym że mamy znów brak standardu co do metod płatności. Automaty pojazdów ZTM obecnie przyjmują wyłącznie płatności kartą, kierowcy raczej wyłącznie gotówkę.

Nie żebym się opowiadał za konkretnym rozwiązaniem (określone standardy narzucone eLkom przez ZTM czy też brak tych standardów), jednak warto wiedzieć z czym wiąże się jedno i drugie.

Pewnym wyjściem z sytuacji byłaby raczej umowa o honorowaniu biletów, na zasadzie zbliżonej do tej z pociągów, czyli linie nie będące organizowane przez ZTM, ale umożliwiające przejazd na podstawie biletów okresowych tego organizatora.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 sty 2020, 6:07

Ej, halo, co chcesz od Zenka :) W latach 80’ to był markowy i luksusowy autokar do Nasielska!
ŁK

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 03 sty 2020, 6:25

W 2016 roku jeszcze jeździł.
http://zenek-nasielsk.pl/
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 03 sty 2020, 10:43

Z ciekawostek - wczorajsze poranne problemy (brak kursowania trzech linii L, nie pamiętam których) spowodowały uruchomienie (do odwołania) w obu szczytach rezerwy czynnej - po jednym mikrobusie z Mobilisu i Arrivy. Jest więc szansa na miejski autobus na linii lokalnej, dziś rano jak na złość wszystko kursowało jak należy :D

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2052
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 03 sty 2020, 11:42

vernalisadonis pisze:
03 sty 2020, 6:25
W 2016 roku jeszcze jeździł.
http://zenek-nasielsk.pl/
Zenek jeździ cały czas. I nawet nie wozi samego powietrza ;)

KamilSzmit
Posty: 2
Rejestracja: 29 gru 2019, 17:20
Kontakt:

Post autor: KamilSzmit » 03 sty 2020, 12:49

michael112 pisze:
02 sty 2020, 23:14
KamilSzmit pisze:
30 gru 2019, 14:12
Cyrków by nie było, gdyby ZTM dał większą swobodę przewoźnikom, stawiał mniej wymagań i umożliwił deklarowanie różnych stawek dla różnych wariantów wymagań dotyczących autobusów.
Ten medal ma dwie strony. Owszem, takie rozwiązanie mogłoby zwiększyć liczbę linii lokalnych na sieci ZTM, tyle tylko że pasażer nie mógłby już spodziewać się określonego standardu na liniach pod "banderą" ZTM. To też jest wyrabianie przez ZTM pewnej "renomy" można powiedzieć.
Uważam, że ZTM powinien przyjąć różny standard dla różnych linii autobusowych. Inny standard powinien być dla linii kursujących w ścisłym centrum Warszawy, centralnych dzielnicach Warszawy, z gęsto zaludnionych osiedli przedmieścia, z mniejszych osiedli przedmieścia, z podwarszawskich miast, a inny z podwarszawskich wsi.
michael112 pisze:
02 sty 2020, 23:14
Nie każdy by chciał żeby jako Lxx na przystanek podjechał rozklekotany bus firmy "Zenek Sp. Z.O.O.", przerobiony z dostawczaka, z jedną tylko tablicą wetkniętą z przodu? :D
W autobusach ZTM i tak standard jest większy niż w autobusach na prywatnych liniach.
michael112 pisze:
02 sty 2020, 23:14
Zresztą, pytanie na czym byś chciał oszczędzać?
Uważam, że ZTM mógł pozwolić na określenie przez przewoźników różnych stawek dla większych i mniejszych autobusów. Przewoźnicy ustalali mniejsze stawki za przejazdy mniejszymi autobusami w poprzednich przetargach. Uważam, że wymagania powinny się ograniczyć do dobrego oznakowania naklejkami, automatycznych drzwi, szerokości najszerszych drzwi, szerokości przejść między rzędami siedzeń, oznakowania linii z trzech stron, przycisków STOP przy każdych drzwiach, kasownika, łącznej liczby miejsc na liniach o większej frekwencji, wewnętrznej tablicy z listą przystanków, wydawania biletów jednorazowych i możliwości namierzania lokalizacji pojazdu. ZTM stawia wymagania mało ważne dla podróżnych. Uważam, że niepotrzebnie ZTM wymaga nowe autobusy, niebieskie malowanie, liczbę miejsc siedzących i określoną taryfę. Autobus, który spowoduje zmniejszeniu komunikacji indywidualnej, i tak jest ekologiczny.
michael112 pisze:
02 sty 2020, 23:14
Pewnym wyjściem z sytuacji byłaby raczej umowa o honorowaniu biletów, na zasadzie zbliżonej do tej z pociągów, czyli linie nie będące organizowane przez ZTM, ale umożliwiające przejazd na podstawie biletów okresowych tego organizatora.
Bilety ZTM powinny być honorowane na prywatnych linii po spełnieniu wymagań przez przewoźnika.
Kamil Szmit

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 sty 2020, 6:26

marcus pisze:Z ciekawostek - wczorajsze poranne problemy (brak kursowania trzech linii L, nie pamiętam których) spowodowały uruchomienie (do odwołania) w obu szczytach rezerwy czynnej - po jednym mikrobusie z Mobilisu i Arrivy. Jest więc szansa na miejski autobus na linii lokalnej, dziś rano jak na złość wszystko kursowało jak należy :D
A oni mają jakiejkolwiek szanse się nie zgubić na elkach?
ŁK

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 13 sty 2020, 8:22

Łukasz pisze:
13 sty 2020, 6:26
marcus pisze:Z ciekawostek - wczorajsze poranne problemy (brak kursowania trzech linii L, nie pamiętam których) spowodowały uruchomienie (do odwołania) w obu szczytach rezerwy czynnej - po jednym mikrobusie z Mobilisu i Arrivy. Jest więc szansa na miejski autobus na linii lokalnej, dziś rano jak na złość wszystko kursowało jak należy :D
A oni mają jakiejkolwiek szanse się nie zgubić na elkach?
Od dziś już został tylko jeden Otokar w rezerwie. Działanie pozorne, biorąc pod uwagę rozległość sieci...
A czy kierowca się zgubi? Biorąc pod uwagę dostępne narzędzia - mMPK, jakdojadę, czy nawet dziadowską mapę WTP - jeśli będzie chciał, to przejedzie każdą linię.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 21 sty 2020, 20:09

Bardzo prawdopodobne, że w sieci ZTM pojawią się kolejne nowe MAN-y ;)

Informacja z otwarcia ofert na obsługę L18 i L29 - https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... ałowej.pdf

Pozostałe:
Góra Kalwaria, Prażmów - https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... -ofert.pdf
Kobyłka, Wołomin, Zielonka... - https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... fert-1.pdf
Otwock, Sulejówek... - https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... 109160.pdf

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 22 sty 2020, 9:13

alojz pisze:
21 sty 2020, 20:09
Bardzo prawdopodobne, że w sieci ZTM pojawią się kolejne nowe MAN-y ;)
Ale Ty wiesz co to jest MAN TGE ? :D

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 22 sty 2020, 13:37

Szymon pisze:
22 sty 2020, 9:13
alojz pisze:
21 sty 2020, 20:09
Bardzo prawdopodobne, że w sieci ZTM pojawią się kolejne nowe MAN-y ;)
Ale Ty wiesz co to jest MAN TGE ? :D
Jak nic dostawczak:)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 22 sty 2020, 14:44

To inaczej obrandowany i zabudowany VW Crafter.

Zablokowany