Przetargi na obsługę linii - 2010-2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 kwie 2016, 18:32

Frencher pisze:
SławekM pisze:To ZTM ma wystąpić do Marek o wydłużenie L40 do cmentarza? A co ZTM to obchodzi? Jak Marki będą chciały się dogadać w sprawie wydłużenia to sami napiszą.
Chwila...
To ZTM sam siebie nazywa instytucją która odpowiada za komunikacje publiczną w Warszawie i okolicach.
To ZTM w porozumieniu z gm. Radzymin ogłosił przetarg na linie L40 mimo, iż trasa wybiera daleko poza granice gm. Radzymin (patrząc w obu kierunkach).
I po trzecie to ZTM zaproponowała taką trasę L40, że odcina ona mieszkańców Nadmy od bezpośredniego połączenia z miejscami na terenie Marek z których korzystają (tj. poczta do odbierania przesyłek awizowanych oraz przychodnie zdrowia).

Markom nic do L40, tak samo jak Kobyłce czy Wołominowi. Ale skoro już się projektuje trasę przez tyle gmin, to warto aby miała sens i była społecznie użyteczna. A za jej użyteczność odpowiada ZTM.
1. ZTM organizuje komunikację na terenie gmin ościennych na mocy porozumienia. Jeśli dana gmina chce jakąś linię to taką dostanie (w miarę możliwości drogowych).
2. Skoro gmina Radzymin chce by linia L40 jeździła sobie do Marek i Wołomina to taką dostanie. To ona będzie ją finansowała a nie Wołomin, Kobyłka i Marki (chyba, że te trzy miasta będą chciały partycypować w kosztach).
3. ZTM zaproponował... A może gmina Radzymin tak chciała?
4. "A za jej użyteczność odpowiada ZTM". Co ty człowieku gadasz?

W skrócie. Głosisz herezje.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 19 kwie 2016, 18:56

Jeszcze zobaczymy kto tu głosi herezje.
Nadma nie odda "ich" 740, o czym świadczy choćby fakt, że ta spawa zdołała zgromadzić całą salę gimnastyczną ludzi z tej małej wioski w tamtejszej szkole. Ci wszyscy ludzie przyszli w dzień roboczy, po pracy wieczorem aby rozmawiać o obronie 740.
Oni już widzą jakim bublem jest proponowana trasa linii L40, i ciężko się z nimi nie zgodzić. Nikt nawet nie zadał sobie trudu, aby dopasować odjazdy z pętli w Markach do kursów 718/738/805 jadących od strony Warszawy. Pełna przypadkowość.
I wcale się nie zdziwię, jak finalnie będzie 740 i L40 kursujące do Nadmy.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7374
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 23 kwie 2016, 10:51


alojz
Posty: 2656
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 23 kwie 2016, 11:11

Nie wiadomo czy linia w ogóle wystartuje. Nadma bardzo mocno walczy o utrzymanie 740.

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2016, 12:25

Jak nie chcą częściej autobusu to ich strata. :P

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 kwie 2016, 15:54

alojz pisze:Nie wiadomo czy linia w ogóle wystartuje. Nadma bardzo mocno walczy o utrzymanie 740.
A o czym ja pisze od kilku dni :?:
Nadma 740 nie odda, a z pewnością nie zamieni 740 na L40 w wersji proponowanej przez ZTM.
Mała wioska Nadma jest na tyle zdeterminowana, że zebrała całą salę gimnastyczną ludzi w tamtejszej szkole, którzy przyszli późnym wieczorem, po pracy, aby rozmawiać jak bronić linii 740. Czy to już nie mówi samo za siebie :?:
Ten kto układał rozkład L40 nie zadał sobie nawet trudu, aby zgrać godziny odjazdów z Marek w kierunku Nadmy z przyjazdami 718/732/738/805 od strony Warszawy. L40 odjeżdża w godzinach totalnie przypadkowych, kto trafi na kurs ten będzie miał szczęście. 8-(
ashir pisze:Jak nie chcą częściej autobusu to ich strata. :P
Gdybyś miał jedną linię pod domem, i ktoś chciałby ją zamienić na coś bezużytecznego ale z większą ilością kursów też pierwszy być krzyczał.

A do kolegów z ZTM mam jedną uwagę:
Dałem Wam gotową receptę jak załagodzić konflikt w Nadmie. Wydłużacie L40 do ZP Rejtana w Markach i macie załatwione wszystkie bezpośrednie połączenia jakich oczekują mieszkańcy Nadmy. Oni chcą m.in swobodnego dostępu do poczty i lekarza.
Czy aż tak wiele wymagają :?: Wydłużcie trasę al. Piłsudskiego i Bandurskiego do cmentarza w Markach (przy ZP Rejtana nie ma jak zawracać). Podsuwam Wam gotowy pomysł raz rozwiązać konflikt. Naprawdę nie jesteście nieomylni, i możecie raz się przyznać do błędu jaki popełniliście z planowaną trasą L40.
Przyznanie się do błędu nie powoduje ujmy na honorze, ale brnięcie ślepo w złą decyzję to już jawna głupota.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2016, 15:57

Frencher pisze:Gdybyś miał jedną linię pod domem, i ktoś chciałby ją zamienić na coś bezużytecznego ale z większą ilością kursów też pierwszy być krzyczał.
Wątpię i L40 zdecydowanie bezużyteczną linią bym nie nazwał. :P

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 kwie 2016, 16:03

ashir pisze:
Frencher pisze:Gdybyś miał jedną linię pod domem, i ktoś chciałby ją zamienić na coś bezużytecznego ale z większą ilością kursów też pierwszy być krzyczał.
Wątpię i L40 zdecydowanie bezużyteczną linią bym nie nazwał. :P
To jak mieszkańcy Nadmy mają się dostać tą L40 do miejsc na terenie Marek z których korzystać muszą :?:
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2016, 16:13

Frencher pisze:To jak mieszkańcy Nadmy mają się dostać tą L40 do miejsc na terenie Marek z których korzystać muszą :?:
Normalnie z przesiadką jednoperonową. ;) To jak Nadma taka zdeterminowana to dlaczego nie wywalczyła sobie częściej kursującego 740, czyżby wystarczał im autobus co 90/120//120, a jak w innych godzinach mają dojechać do Marek/Warszawy lub z powrotem? :)
Frencher pisze:A do kolegów z ZTM mam jedną uwagę:
Dałem Wam gotową receptę jak załagodzić konflikt w Nadmie. Wydłużacie L40 do ZP Rejtana w Markach i macie załatwione wszystkie bezpośrednie połączenia jakich oczekują mieszkańcy Nadmy. Oni chcą m.in swobodnego dostępu do poczty i lekarza.
Czy aż tak wiele wymagają :?: Wydłużcie trasę al. Piłsudskiego i Bandurskiego do cmentarza w Markach (przy ZP Rejtana nie ma jak zawracać). Podsuwam Wam gotowy pomysł raz rozwiązać konflikt. Naprawdę nie jesteście nieomylni, i możecie raz się przyznać do błędu jaki popełniliście z planowaną trasą L40.
Przyznanie się do błędu nie powoduje ujmy na honorze, ale brnięcie ślepo w złą decyzję to już jawna głupota.
Ale te zarzuty to chyba raczej do UMiG Radzymin? :)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 kwie 2016, 16:19

ashir pisze:Normalnie z przesiadką jednoperonową. ;) To jak Nadma taka zdeterminowana to dlaczego nie wywalczyła sobie częściej kursującego 740 wystarcza im co 90/120//120, a jak w innych godzinach mają dojechać do Marek/Warszawy lub z powrotem? :)
Tak się śmiesznie składa, że obecny burmistrz Radzymina bardzo niechętnie patrzył (czemu nawet dawał wyraz w swoich odpowiedziach na stronie UMiG Radzymin) na zwiększanie wydatków związanych z liniami 734/738/740. W przypadku L-ek jakoś mu się odwidziało, nie wiem dlaczego.

A co do przesiadek to sprawdzi to się tylko w jednym kierunku - z Nadmy w kierunku Warszawy. Odwrotnie to już karkołomne zadanie, ponieważ odjazdy L40 z Marek są totalnie przypadkowe. Jak ktoś będzie miał szczęście to trafi.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2016, 16:23

Frencher pisze:Tak się śmiesznie składa, że obecny burmistrz Radzymina bardzo niechętnie patrzył (czemu nawet dawał wyraz w swoich odpowiedziach na stronie UMiG Radzymin) na zwiększanie wydatków związanych z liniami 734/738/740. W przypadku L-ek jakoś mu się odwidziało, nie wiem dlaczego.
Bo może dlatego, że za linie lokalne trzeba znacznie mniej płacić? ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 kwie 2016, 16:45

ashir pisze:
Frencher pisze:A do kolegów z ZTM mam jedną uwagę:
Dałem Wam gotową receptę jak załagodzić konflikt w Nadmie. Wydłużacie L40 do ZP Rejtana w Markach i macie załatwione wszystkie bezpośrednie połączenia jakich oczekują mieszkańcy Nadmy. Oni chcą m.in swobodnego dostępu do poczty i lekarza.
Czy aż tak wiele wymagają :?: Wydłużcie trasę al. Piłsudskiego i Bandurskiego do cmentarza w Markach (przy ZP Rejtana nie ma jak zawracać). Podsuwam Wam gotowy pomysł raz rozwiązać konflikt. Naprawdę nie jesteście nieomylni, i możecie raz się przyznać do błędu jaki popełniliście z planowaną trasą L40.
Przyznanie się do błędu nie powoduje ujmy na honorze, ale brnięcie ślepo w złą decyzję to już jawna głupota.
Ale te zarzuty to chyba raczej do UMiG Radzymin? :)
Frencherowi nie przetłumaczysz. Wszystkiemu winien jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 kwie 2016, 16:51

SławekM pisze:
ashir pisze:Ale te zarzuty to chyba raczej do UMiG Radzymin? :)
Frencherowi nie przetłumaczysz. Wszystkiemu winien jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Nie istnieją żadne przeszkody formalno/prawne aby ZTM wyszedł z inicjatywą wybrnięcia z patowej sytuacji.
Rozwiązanie mają podane jak na tacy. Odrobina dobrej woli przy wydłużeniu trasy, dopasowanie odjazdów z Marek w kierunku Nadmy do innych linii i mieszkańcy Nadmy szybko przywykną do kolejnej przesiadki.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 kwie 2016, 16:55

Frencher pisze:Rozwiązanie mają podane jak na tacy. Odrobina dobrej woli przy wydłużeniu trasy, dopasowanie odjazdów z Marek w kierunku Nadmy do innych linii i mieszkańcy Nadmy szybko przywykną do kolejnej przesiadki.
A wysłałeś taki wniosek do organizatora, a najlepiej do gminy? :)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 kwie 2016, 16:58

Frencher pisze:
SławekM pisze: Frencherowi nie przetłumaczysz. Wszystkiemu winien jest Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Nie istnieją żadne przeszkody formalno/prawne aby ZTM wyszedł z inicjatywą wybrnięcia z patowej sytuacji.
Rozwiązanie mają podane jak na tacy. Odrobina dobrej woli przy wydłużeniu trasy, dopasowanie odjazdów z Marek w kierunku Nadmy do innych linii i mieszkańcy Nadmy szybko przywykną do kolejnej przesiadki.
ZTM oczywiście może wyjść. Ale skoro gmina Radzymin chce taką linię L40 to taką dostanie.

Zablokowany