System rozkładów jazdy

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 maja 2022, 12:37

Z lewej strony jest wersja z ulicami. Moim zdaniem czytelna. Ale trochę odwracając sytuację, to można powiedzieć, że w przypadku linii zwykłych wykaz przystanków jest w ogóle nie potrzebny, bo zatrzymują się na każdym... :)

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 01 maja 2022, 13:21

Ale wcale nie muszą zaliczać całej długości danej ulicy, a co gorsza mogą nawet przy niektórych ulicach nie mieć żadnego przystanku.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 01 maja 2022, 14:09

Prawda jest taka, że zważywszy na ilość white space na tej tabliczce, jak najbardziej ulice powinny się na niej znajdować... Nawet jeśli ich dodanie wymusiłoby rozbicie listy przystanków na dwie kolumny, to i tak spokojnie obydwa dopiski powinny się zmieścić.
Imho ulice powinny zawsze być drukowane, chyba że ich obecność wymusiłaby podział listy na trzy kolumny - jakkolwiek sam rozkład nocek nie zajmuje tak wiele miejsca, tak linie dzienne podzielone na dwa rozkłady traciłyby już.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 01 maja 2022, 14:19

Pytanie jak "czytelna" przy dwóch kolumnach byłaby informacja o objazdach KP - i wygląda na to że tylko z tego powodu ulic nie ma więc nie doszukiwałbym się na tym przykładzie nowego standardu.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 01 maja 2022, 14:38

Wyżej był rozkład objazdowy dla 156 również bez ulic. Tam też są warianty?
Ja się nie doszukuję nowego standardu. Po prostu interesuje mnie powód pozbawienia pasażera informacji o przebiegu trasy (ulicznego).
Mówiło się, że "pływające" na bocznych dechach informacje wystarczą, bo trasa jest na rozkładzie. Okazuje się, że jednak nie jest.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 maja 2022, 16:40

Strona WTP nie wyświetla rozkładu dla 116 na północ od objazdu w stronę Chomiczówki i na południe w stronę Wilanowa. Na przystankach (nie wiem ilu, ale wielu) wiszą rozkłady 116 tylko w DP. Inna linia, nie wiem czy 131 czy 522, ma rozpiskę świąteczną po lewej, DP po prawej ](*,) .

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 24 cze 2022, 21:34

Takie nietypowe pytanie zadam, bo zastanawiają mnie skróty tras w danym kierunku. Czy pomógłby ktoś rozszyfrować oznaczenie TD-xyz i TX-xyz? Te pierwsze występuje np. dla 401 (TD-7PKU) - jedzie od ronda UE i dalej do WKD Raków i włącza się w regularną obsługę relacji WKD Raków-Metro Służew.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 cze 2022, 8:02

TD i TZ to oznaczenia kursów dojazdowych i zjazdowych realizowanych pomiędzy zajezdnią n i krańcem xyz. One jeszcze nie determinują tego, w jaki sposób skonstruowana jest zasadnicza część kursowania danej brygady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 14 sie 2022, 16:34

ZTM "uszczęśliwił" Grodzia dwoma dodatkowymi całkami (DS) na 199 i 245. Sęk w tym że gdyby zrobić BWL wystarczyłaby tylko jedna dodatkowa. A tak to na obu liniach, na każdym kółku, kierowcy kwitną ponad pół godziny na Wileniaku (zamiat ~15 min.). Busman takich rzeczy nie podpowiada? Bo że urzędasowi się nie chciało to nie wątpię.
Z punktu widzenia ZTM jest wszystko git, a Grodziowi brakło kierowcy na inną linię.

Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 14 sie 2022, 17:08

alojz pisze:
14 sie 2022, 16:34
(...) Busman takich rzeczy nie podpowiada? (...)
BusMan jest wysoce ręcznym programem. Jeśli się nie używa konstruktora RJ (który to nawet nie wiem, czy umie obsługiwać automatyczne tworzenie wielu linii na raz i nie mówię tutaj o module koordynacyjnym), to generalnie sam nie obieguje*. Łączenia to już w ogóle kwestia edycji ręcznej.

*) no chyba że doszły funkcje których nie przeanalizowałem do końca w wersjach 240 i 200.
alojz pisze:
14 sie 2022, 16:34
(...) A tak to na obu liniach, na każdym kółku, kierowcy kwitną ponad pół godziny na Wileniaku (zamiat ~15 min.). (...) Bo że urzędasowi się nie chciało to nie wątpię. (...)
Dokładniej to 18 min po każdej linii. Nawet argument o przerwach ustawowych w przypadku ciasnych obrotów na przeciwnym końcu odpada - choć zaraz ktoś zacznie argumentować "po fakcie", że przy postojach 18 min to opóźnienia mogłyby się wcinać w przerwy...
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 15 sie 2022, 10:23

Nie no, nie ma 18 min. bo patrzysz przyjazd na Wileński 01 a odjazd z 04. A w międzyczasie musisz pojechać na przystanek techniczny na postój. I zajmuje to raczej dłużej niż 3 minuty.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 15 sie 2022, 10:27

alojz pisze:
14 sie 2022, 16:34
Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.
Nie. Powinien dostosować rozkłady jazdy do sytuacji kadrowej a nie wykorzystywać kierowców by przemęczeni jeździli w kółko bez normalnych przerw.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 15 sie 2022, 10:48

alojz pisze:
14 sie 2022, 16:34
ZTM "uszczęśliwił" Grodzia dwoma dodatkowymi całkami (DS) na 199 i 245. Sęk w tym że gdyby zrobić BWL wystarczyłaby tylko jedna dodatkowa. A tak to na obu liniach, na każdym kółku, kierowcy kwitną ponad pół godziny na Wileniaku (zamiat ~15 min.). Busman takich rzeczy nie podpowiada? Bo że urzędasowi się nie chciało to nie wątpię.
Z punktu widzenia ZTM jest wszystko git, a Grodziowi brakło kierowcy na inną linię.

Naprawdę, w obecnej sytuacji kadrowej przewoźników ZTM powinien optymalizować obsadę brygadową, a nie robić na odwal.
No tak, brakuje kierowców, to pogarszajmy im dalej warunki pracy. Na pewno ich dzięki temu przybędzie.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 15 sie 2022, 12:27

bartoni722 pisze:
15 sie 2022, 10:23
Nie no, nie ma 18 min. bo patrzysz przyjazd na Wileński 01 a odjazd z 04. A w międzyczasie musisz pojechać na przystanek techniczny na postój. I zajmuje to raczej dłużej niż 3 minuty.
O, czyli problem rozwiązany - zapętlenie 199 i 245 w weekendy na Wileniaku bez wydłużenia postojów do ponad 30 minut na przeciwnych końcach (a zakładam, że tam są raczej postoje "obrót i trach") nie pozwoliłoby na zorganizowanie przerw wynikających z ustawy o cpk. Krótko mówiąc, i tak źle i tak niedobrze, czyli tematu nie ma ;)

Ale wracając do oryginalnego pytania - nie, BusMan takich rzeczy sam z siebie nie sugeruje. BusMan jak najbardziej pozwala na kontrolę błędów w istniejących/skonstruowanych RJ, ale nawet jeśli, to moduł pozwalający na pewien stopień optymalizacji (poprzez sugerowanie następnych kursów do danego obiegu) i tak musi być uruchomiony ręcznie i nie znajduje się w każdej licencji programu.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 sie 2022, 12:43

Skoro od lat na sieci tramwajowej nie brakuje kwiatków w postaci 3 kursów w jednej minucie, widać nikt się w takie detale nie wgłębia.
A tak marginesie, chciało by się może komuś napisać jakiś skrypt umożliwiający przeglądanie rozkładów z paczek na ftp?

ODPOWIEDZ