System rozkładów jazdy
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
#1
Witam, i jednocześnie przepraszam za wykop, ale...
@maciek.dab859: czy byłaby możliwość generacji wydruków przystankowych na podstawie danych już wprowadzonych? Oraz, czy np. modyfikowanie szablonów na takie z innych miast (np. kilometraż w Krakowie, czy zgoła podobny, ale już dość różniący się szablon w Radomiu) by wymagało cackania się w makrach, etc.? Pytam się, gdyż interesowałoby mnie np. lekkie podkręcenie pod wersję radomską tudzież krakowską (zależnie od mojego humoru oraz dostępu do zdjęć kursówek - krakowskich kilkanaście jest, i to idealnych, a radomskich ledwie cztery ujęcia z TWB które są do niczego ). Więcej na chwilę obecną się nie pytam, aby mnie tutaj nie zdzielono
Witam, i jednocześnie przepraszam za wykop, ale...
@maciek.dab859: czy byłaby możliwość generacji wydruków przystankowych na podstawie danych już wprowadzonych? Oraz, czy np. modyfikowanie szablonów na takie z innych miast (np. kilometraż w Krakowie, czy zgoła podobny, ale już dość różniący się szablon w Radomiu) by wymagało cackania się w makrach, etc.? Pytam się, gdyż interesowałoby mnie np. lekkie podkręcenie pod wersję radomską tudzież krakowską (zależnie od mojego humoru oraz dostępu do zdjęć kursówek - krakowskich kilkanaście jest, i to idealnych, a radomskich ledwie cztery ujęcia z TWB które są do niczego ). Więcej na chwilę obecną się nie pytam, aby mnie tutaj nie zdzielono
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
- maciek.dab859
- Posty: 1022
- Rejestracja: 14 sty 2008, 13:43
Ja bym chciał zwrócić uwagę, że w rozkładach normalnie półkursy w jedną zarówno jak i w drugą stronę są obok siebie.
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
#2
Są, o tutaj, ale jak będzie grzebanie w makrach i formułach, to znikną - informatyka w Irlandii ich nie przewidujemaciek.dab859 pisze:Wszystko da się zrobić, tylko potrzebne są chęci.
To się rozumie, oczywiście. Wersja krakowska jest dość podobna, dlatego więc o niej wspomniałem (jedyne, co potrzebne, to dodanie czasu pracy zmiany, kilometrażu oraz wy- i zjazdu w wersji z ulicami). Ostatnio też wystrugałem coś takiego (patrz załącznik #1), ale była to stricte ręczna robótka, która nie przewidywała kombinacji z szerokościami tabel, etc. na szerszą skalę. O ręcznej edycji tabliczek rozkładowych w stylu krakowskim nie pomnę - tak, tak, następny rozkładowiec się tutaj objawiłmaciek.dab859 pisze:Na chwile obecną mi głównie zależy na wersji warszawskiej.
- Załączniki
-
- Z23-01.pdf
- Załącznik #1, kursówka Z23-01, MZDiK Radom.
- (73.49 KiB) Pobrany 496 razy
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
- maciek.dab859
- Posty: 1022
- Rejestracja: 14 sty 2008, 13:43
Świetna robota Bardzo mi się podoba Możesz określić w jakim stopniu jest to zgodne z oryginałem? Chodzi o szerokości/wysokości w tabelach.TranslatorPS pisze:To się rozumie, oczywiście. Wersja krakowska jest dość podobna, dlatego więc o niej wspomniałem (jedyne, co potrzebne, to dodanie czasu pracy zmiany, kilometrażu oraz wy- i zjazdu w wersji z ulicami). Ostatnio też wystrugałem coś takiego (patrz załącznik #1), ale była to stricte ręczna robótka, która nie przewidywała kombinacji z szerokościami tabel, etc. na szerszą skalę. O ręcznej edycji tabliczek rozkładowych w stylu krakowskim nie pomnę - tak, tak, następny rozkładowiec się tutaj objawił
TU można znaleźć kilka zdjęć z radomskimi rozkładami.
DAB - Dansk Automobil Byggeri A/S, Silkeborg
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
#3
A skoro się podoba #1... #2 - losowy wydruk przystankowy z Krakowa. (Z Radomiem nawet nie próbowałem się cackać, bo to jest krótko mówiąc chyba najbardziej porypany szablon jeśli chodzi o komórki w Excelu w Polsce ) Wybór linii losowy - akurat rozgryzywałem wtedy brygadę 1-01, więc miałem otwarte rozkłady pod ręką Tutaj już bardziej się przyłożyłem do wysokości - jeśli się przyjrzycie, zauważycie, że przystanek nie zawsze jest w linii z daną godziną odjazów Mam jeszcze w miarę gotowy Szczecin, ale to już kompletnie podpadać zaczyna pod OT... W końcu to nie jest jakiśkolwiek system rozkładów jazdy - chyba, że admini będą chętni na zmianę tematu na "Tworzenie wydruków rozkładowych" lub coś w ten deseń...
A chłolera wie. Ostatni raz widziałem radomską kursówkę w czerwcu, dodatkowo radomscy kierowcy nigdy ich nie stawiają w przyjaznym dla MKMów miejscu. Na TWB masz ledwie siedem bodajże zdjęć radomskich pulpitów, z czego cztery pokazują kursówki liniowe, z czego 0 pokazuje je na tyle dobrze, żeby cokolwiek dokładniejszego wyciągnąć. Wysokościowo, sugerowałem się jedynie rozmiarami fontów. Szerokościowo, dobierałem na podstawie indywidualnych kolumn i tekstu w nim. Jak już napisałem, była to stricte ręczna robótka - w pamięci miałem jedynie niektóre charakterystyczne cechy (układ tabeli, zawartość tabeli czasowych [w Radomiu podaje się przystanek początkowy, punkty kontrolne na trasie {LASON...} oraz przystanek końcowy, oraz ewentualnie przystanek pośredni, jak np. Zenonów w tejże kursówce], linijkę "W przypadku...", etc., etc.).maciek.dab859 pisze:Możesz określić w jakim stopniu jest to zgodne z oryginałem? Chodzi o szerokości/wysokości w tabelach.
A skoro się podoba #1... #2 - losowy wydruk przystankowy z Krakowa. (Z Radomiem nawet nie próbowałem się cackać, bo to jest krótko mówiąc chyba najbardziej porypany szablon jeśli chodzi o komórki w Excelu w Polsce ) Wybór linii losowy - akurat rozgryzywałem wtedy brygadę 1-01, więc miałem otwarte rozkłady pod ręką Tutaj już bardziej się przyłożyłem do wysokości - jeśli się przyjrzycie, zauważycie, że przystanek nie zawsze jest w linii z daną godziną odjazów Mam jeszcze w miarę gotowy Szczecin, ale to już kompletnie podpadać zaczyna pod OT... W końcu to nie jest jakiśkolwiek system rozkładów jazdy - chyba, że admini będą chętni na zmianę tematu na "Tworzenie wydruków rozkładowych" lub coś w ten deseń...
- Załączniki
-
- 1-301 1t-20120721.pdf
- Załącznik #2, wydruk przystankowy linii 1, przyst. 301-1t Salwator, ZIKiT Kraków.
- (57.49 KiB) Pobrany 414 razy
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
- maciek.dab859
- Posty: 1022
- Rejestracja: 14 sty 2008, 13:43
Robienie w Excelu czegoś, co normalnie jest generowane i drukowane z programu Busman, nigdy nie da w stu procentach oczekiwanego efektu.TranslatorPS pisze:Z Radomiem nawet nie próbowałem się cackać, bo to jest krótko mówiąc chyba najbardziej porypany szablon jeśli chodzi o komórki w Excelu w Polsce.
- TranslatorPS
- Posty: 623
- Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
- Lokalizacja: 東武東上線志木駅
#4
Dobra, zarzucę jeszcze #3, przystankówkę szczecińską. Wybór? OMSI Jakby co, godziny podzielone od przystanków, bo w prawdziwym rozkładzie one są drukowane na dwóch kartkach. EOT, chyba, że ktoś chce więcej - ale więcej nie ma, bo żadnego gotowego szablonu pod ręką nie mam
Szczególnie, że Busman jest naszpikowany zestawem makr i innych cwaniastw Excelowych, których znać mi nie jest dane, które dostosowują dany wydruk do jego potrzeb. Wiem... Ale, jakby nie spojrzeć, Kraków używa BusMana - a udało mi się w miarę dobrze wykombinować przystankówkę krakowską, załącznik #2 parę postów wyżej. Oczywiście pewnie skopałem po części belkę na samej górze, ale zauważywszy, że zawsze jest tego samego rozmiaru...MZ pisze: Robienie w Excelu czegoś, co normalnie jest generowane i drukowane z programu Busman, nigdy nie da w stu procentach oczekiwanego efektu.
Dobra, zarzucę jeszcze #3, przystankówkę szczecińską. Wybór? OMSI Jakby co, godziny podzielone od przystanków, bo w prawdziwym rozkładzie one są drukowane na dwóch kartkach. EOT, chyba, że ktoś chce więcej - ale więcej nie ma, bo żadnego gotowego szablonu pod ręką nie mam
- Załączniki
-
- 57-Kollataja-20101001.pdf
- Załącznik #3, wydruk przystankowy linii 57, przyst. Kołłątaja, ZDiTM Szczecin.
- (24.81 KiB) Pobrany 361 razy
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023
- maciek.dab859
- Posty: 1022
- Rejestracja: 14 sty 2008, 13:43