Autobusy San i inne pojazdy historyczne

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 855
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Re: Autobusy San i inne pojazdy historyczne

Post autor: kulikowski » 29 gru 2019, 16:13

z okazji zbliżającego się 100-lecia warszawskich autobusów szykuje się gruby projekt: MZA Warszawa we współpracy z ABCars Oldtimer odbuduje autobus Somua Six (na bazie bliźnaczego modelu Renault TN6 z 1933 r., pochodzącego z Paryża). Szczegóły w materiale wideo poniżej.

Obrazek
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Ręce precz od Polski i Węgier!
Kierunek: Zdrój trzaskowianka
Następny przystanek: PKP Peron 8
90 lat WKD
100 lat Niepodległości
110 lat tramwajów elektrycznych w Warszawie
120 lat kolejki grójeckiej

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1789
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 29 gru 2019, 17:08

To będzie cała seria filmów, efekt może być godny.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 855
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 14 sty 2020, 17:12

SOMUA Six odc. 2 - początek rozbiórki:
Obrazek
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Ręce precz od Polski i Węgier!
Kierunek: Zdrój trzaskowianka
Następny przystanek: PKP Peron 8
90 lat WKD
100 lat Niepodległości
110 lat tramwajów elektrycznych w Warszawie
120 lat kolejki grójeckiej

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 855
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 10 lut 2020, 15:46

odbudowa cz.3:
Obrazek ABcars Oldtimers

Omni-bus.eu pisze:Pierwszy autobus marki Somua przyjechał do Warszawy prosto z Francji w roku 1928 roku. W niedługim czasie dołączyło kolejne 11 pojazdów. Łącznie do stolicy przyjechały 45 egzemplarzy. Autobusy posiadały 4-cylindrowy silnik benzynowy umieszczony z przodu pojazdu. Zastosowano hamulce mechaniczne na wszystkie cztery koła. Wyjście i wejście odbywało się z tyłu pojazd poprzez obniżoną platformę gdzie zainstalowano rozsuwane drzwi. Wewnątrz pojazdu znajdowały się 32 miejsca siedzące, dodatkowo na platformie można było przewieść 12 osób stojących. W czasie jazdy wyjście z platformy na jezdnię zabezpieczano łańcuchem. W przestrzeni pasażerskiej zastosowano okna uchylne ale jedynie po jednej stronie. Autobusy Somua kursowały na wszystkich liniach. II Wojnę Światową przetrwały jedynie cztery pojazdy o numerach 41, 42, 43 i 44. Po remontach skierowano je do obsługi linii w powojennej Warszawie. Kursowały one do 1949 roku.

Źródła: Omni-bus.eu
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Ręce precz od Polski i Węgier!
Kierunek: Zdrój trzaskowianka
Następny przystanek: PKP Peron 8
90 lat WKD
100 lat Niepodległości
110 lat tramwajów elektrycznych w Warszawie
120 lat kolejki grójeckiej

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 855
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 16 cze 2020, 2:03

SOMUA Six c.d.

odbudowa cz. 4 Drzewo:
Obrazek ABcar Oldtimers via Youtube

odbudowa cz. 5
Obrazek ABcarOldtimers via Youtube


Źródło: ABcarOldtimers.com via Youtube
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88
Ręce precz od Polski i Węgier!
Kierunek: Zdrój trzaskowianka
Następny przystanek: PKP Peron 8
90 lat WKD
100 lat Niepodległości
110 lat tramwajów elektrycznych w Warszawie
120 lat kolejki grójeckiej

ODPOWIEDZ